x crash, vast in virtual terminal 7

Pagina: 1
Acties:

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024
De titel zegt het al een beetje. Ik heb een debian
machine en na een crash van X zit ik een beetje vast
in virtual terminal no 7.
Ik kan wel remote inloggen van een andere machine, na
veranderen van de Xwrapper.config kan ik remote X ook weer
starten. MAAR als ik dan naar een andere virtuele terminal
wil switchen freeze ik weer...
Uit de debian handleiding heb ik gelezen dat de enige uitweg
rebooten is, maar dat is geen optie want er lopen nogal belangrijke processen...
Er is vast wel iemand hier die hier een oplossing voor heeft, toch >:).

alvast bedankt,

edm

• edm
*bump* niemand??
:'(

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Als je x-server vast loopt kun je hem gewoon down gooien met ctrl-alt-backspace dan gooi je de x-server down en als het goed is ingesteld in je inittab dan start hij de x-server ook weer.

Als ik van de 7e terminal (grafische dus) naar een 1e terminal wil dan doe ik ctrl-alt-f1 en als ik in die terminal zit dan kan ik ook nog naar nummer 2 en dat doe je met alt-f2 tot alt-f6. Moet altijd goed gaan.

Ik heb debian ook draaien. Maar als ik mijn source code dus als eerste make xconfig dan wordt hij een 15 sec. traag voor de rest is er bij mij niets aan de hand.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• edm
hmmm nee als je x echt vast loop reageert ie ook niet meer op je toetsenbord. Als je remote inlogt en je checkt welke processen lopen zie je ook X niet meer lopen...
Dus ik zie wel een vastgelopen x-sessie, maar hij reageert niet meer op het toetsenbord..
Ook na remote herstarten van X werkt de ctrl-alt-f? combo niet want dan lockt hij meteen de Xsessie.
Maar goed ik kan in principe wel werken na de herstart van X, maar mijn geek-pride wil hier gewoon een *echte* fix voor >:) (en dat zonder de rebooten, dat is voor een ander os).

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Lopen de getty's nog? anders moet je even kijken in inittab en mischien init een schop geven dat ie ze start?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.