Iemand van jullie ervaringen met MSI 694-Pro AIR?

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 17:32
Ik heb dus zo'n mobo, nu ongeveer twee weken. Ik heb er veel problemen mee. Dit heb ik andere topics ook al veteld, maar daar gaat het nu even niet om.

Ik sta nu voor de volgende keuze:

Dit bord omruilen voor een nieuwe (dus weer een MSI 694D-Pro AIR) of geld terug en een ander dual bord voor ongeveer dezelfde prijs zoeken. Ik heb een paar reviews op T.NET opgezocht over het MSI bord, die waren nog niet eens zo slecht... Daarom slaat de twijfel bij mij ook aardig toe. Dus als iemand ervaringen met zo'n MSI bord heeft, dan graag! Kan mij enorm helpen bij mijn keuze :)

Verwijderd

Ik dus (zie specs).
Ervaringen: Tot nu toe redelijk positief. Zo nu en dan loopt 'ie vast tijdens de POST (BIOS-fout). Verder vind ik 'm niet zo rap in z'n geheugen access. (m'n vroegere BP6 met BX-chipset was rapper).
Positief: lekker snel (op mem-access na), tot nu toe onder W2k stabiel. Alleen jammer dat Linux niet wil installeren, heeft ws te maken met de Promise-controller.
Der hangt verder aardig wat aan vast, met deze machine iig meer dan m'n BP6 aankon.

Tips: laatste BIOS-revisie? (3.5)
Check fan-speed.

Specs MSI694D Pro AIR van Charon:
MSI694D Pro AIR rev.1
2x PIII 1G@1G
2x 256Mb Infineon ram CAS3
Cooling: 2x SPIRE (tweaked), idle temp ca. 30C,stressed ca. 50C(verschil CPU1-CPU2 max 5C)
ATA100: pm-maxtor 20G ps-LiteOn DVD16x
ATA100: sm-PlexWriter 12x
RAID100: 2x Seagate 30G (60G stripe)
Video: Hercules GForceMX
Audio: Hercules GTXP
SCSI: Adaptec2904 (ct Microtek ScanMaker E6 + ZIP100)
COM1: Dynalink ISDN
COM2: Etech 56k
USB: WingMan EXTR3D/Sitecom Dock-Aiptek Hyperpen/SpyCam
ETH: 3COM 10/100 - Alcatel STH (MxStream)
LPT1: HP950

• Eindbaas
Ik heb de bios 3.5 er al op... nog steeds probleem met temp. niet over en de fans draaien prima. Zelfs met een grote tafelventilator de kast in gericht om extra airflow te genereren blijft de temp hetzelfde :(

• Eindbaas
/offtopic: wat doet GoT gek vandaag :?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb er zelf 1. Heerlijk bordje. Draait 2x PIII 700 op 933. Geen enkel probleem met te hoge temps. Ik heb er Windows 2000 op gedraaid en nu XP Pro.

Misschien heb je gewoon een rot exemplaar.

Als ik jou was zou ik het bord gewoon omruilen voor een nieuwe.

• Eindbaas
Dat ga ik morgen dus ook zeker doen :)
Pagina: 1