Hardeschijf wil niet gedetect worden....

Pagina: 1
Acties:

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 19:09

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe Seagate hardeschijf gekocht.
5400 toeren 40 gigabyte.

Toen ik hem aansloot had ik eerst de jumper op master or single drive.. Hij detecte hem toen niet bij IDE HDD Autodetection.. Toen zette ik de jumper op Enable Cable select en nog deed ie het niet! :(

Heeft iemand misschien suggesties hoe ik hem wel aan de praat krijg? Alvast bedankt...

Misschien hebben andere users hetzelfde probleem gehad met een Seagate hardeschijf??

edit:

hij trilt en zoomd trouwens wel.. dus hij lijkt me niet kapot.. de oude hardeschijf detect hij ook nog steeds dus het is quete weird!

- RedEagle

Zenda likes some milk every now and then..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor mobo zit ie op, Jumper als master of slave (cable select gaat niet werken)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welk mainboard heb je dan?

Verwijderd

Hmm.. Ervan uitgaande dat alles goed is aangelsoten.. Zou ik zeggen dat 1. je Bios een update moet krijgen 2. Je voeding rot is.

Kun je iets meer vertellen? Zoals: Hoor je de HD wel bij het opstarten? Zoja, vergeet optie 2.

En wat voor mobo heb je? EN weet je zeker dat je de kabel goed hebt aangesloten? Heb je nog meer HD's in je pc hangen?

edit:

OK, wat staat er op je oude HD? Zet de oude op Slave en de nieuwe op Master (als ze op dezelfde IDE-kabel komen te hangen).

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 19:09

Zenda

goes milk!

Topicstarter
wat is een MOBO?! :?

edit:

ik weet niet wat voor merk mijn moederbord is :(

kinda newby..
Mijn vormalige hardeschijf is gecrashed dus heb ik een nieuwe gekocht.. deze hardeschijf zet ik er dus helemaal leeg in.. dus waar moettie op staan??

jumper mogelijkheden:

- master is a single drive
- drive is a slave
- masterwith a non-ATA-compatible slave
- enable cable select

De hardeschijf start WEL op als ik de computer aan zet.. ratel geluid... In de bios blijft de hardeschijf trouwens hangen bij Auto-detecting secondairy master..

- RedEagle

edit:

1 Hardeschijf komt er dus in..
een nieuwe, een totaal lege..

Zenda likes some milk every now and then..

• Theuno
  • Laatst online: 00:44

Theuno

Da Devil Crew

Op woensdag 17 oktober 2001 12:02 schreef Zenda het volgende:
wat is een MOBO?! :?

kinda newby..
Mijn vormalige hardeschijf is gecrashed dus heb ik een nieuwe gekocht.. deze hardeschijf zet ik er dus helemaal leeg in.. dus waar moettie op staan??

jumper mogelijkheden:

- master is a single drive
- drive is a slave
- masterwith a non-ATA-compatible slave
- enable cable select

De hardeschijf start WEL op als ik de computer aan zet.. ratel geluid... In de bios blijft de hardeschijf trouwens hangen bij Auto-detecting secondairy master..

- RedEagle
Optie:

1 - master is a singe drive => gebruiken als je alleen deze HDD aan die kabel hebt hangen.
2 - drive is a slave => gebruiken als dit een extra hdd aan die kabel is
3 - masterwith a non-ATA-compatible slave => gebruiken als dit de eerste hdd is, en er nog een 2de oudje bij moet komen te hangen.
4 - enables cable select => niet gebruiken.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Je zet de jumper gewoon op "master is a single drive" en dan zet je hem op de primaire IDE-controller van je mobo.

Good goan

Verwijderd

zet er een spinuptime in in het bios, wil wel eens helpen.
Pagina: 1