[c++] Multiple monitors probleem

Pagina: 1
Acties:

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Wie heeft ervaring met het programmeren voor meerdere beeldschermen in Win32 (MFC)?

Ik kan de functies GetSystemMonitors() en andere functies uit de Multiple Monitors Overview in MSDN niet gebruiken. Ik krijg een link error als ik deze functies probeer te gebruiken (ze zouden in user32.lib moeten staan, volgens de documentatie)

Ik heb VC6, maar als ik de documentatie zo bekijk is het net alsof dit onderdeel niet helemaal af is ('this document is subject to change').

Wie is het wel gelukt om deze functies te gebruiken?

Verwijderd

Heb je een recente versie van de platform sdk geinstaleerd staan? 'this document is subject to change' is overigens standaard in de documentatie ;)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

hmm het is toch ook mogelijk om te debuggen op de ene monitor, en het programma te draaien op de anderen monitor?

Verwijderd

Dat is niet zo moeilijk. Je hebt kennelijk een SDK die recent genoeg is, je hebt immers de documentatie van de calls wel, maar kan ze niet gebruiken omdat ze 'uit' staan. Je moet tijdens de compilatie van je programma opgeven dat het gemaakt is voor een bepaalde versie van windows die wel de multiple monitor API ondersteunt. In de headerfile winuser.h staat '#if(WINVER >= 0x0500)', dus als je WINVER in je project settings of vlak voor het includen van windows.h of winuser.h definieert als 5 of hoger is de API wel beschikbaar.

Zie ook http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sdkintro/usage_8xgz.asp voor een wellicht duidelijkere uitleg.

• traviandus
Ik zal dit eens proberen.

Lijkt me sterk dat het werkt aangezien ik een link error krijg. Het compilen gaat dus wel goed.

Verwijderd

Wellicht is je SDK dan toch te oud en is die functie inmiddels verdwenen? Ik kan GetSystemMonitors() niet terug vinden in mijn SDK documentatie, wel dingen als MonitorFromPoint() en EnumDisplayMonitors() enzo...

• traviandus
Op woensdag 17 oktober 2001 11:35 schreef Qlone het volgende:
Dat is niet zo moeilijk. Je hebt kennelijk een SDK die recent genoeg is, je hebt immers de documentatie van de calls wel, maar kan ze niet gebruiken omdat ze 'uit' staan. Je moet tijdens de compilatie van je programma opgeven dat het gemaakt is voor een bepaalde versie van windows die wel de multiple monitor API ondersteunt. In de headerfile winuser.h staat '#if(WINVER >= 0x0500)', dus als je WINVER in je project settings of vlak voor het includen van windows.h of winuser.h definieert als 5 of hoger is de API wel beschikbaar.

Zie ook http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sdkintro/usage_8xgz.asp voor een wellicht duidelijkere uitleg.
Thanx, het is inderdaad zo simpel als het toevoegen van

#define WINVER 0x0500

bovenin stdafx.h. Nu werkt het perfect.
Wellicht is je SDK dan toch te oud en is die functie inmiddels verdwenen? Ik kan GetSystemMonitors() niet terug vinden in mijn SDK documentatie, wel dingen als MonitorFromPoint() en EnumDisplayMonitors() enzo...
Sorry, ik bedoelde ook EnumDisplayMonitors(). Ik had de docs niet bij de hand toen ik de vraag intikte. Het probleem is nu in ieder geval opgelost.
Pagina: 1