Stelling: Instabiliteit door niet verbonden ...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hallo,

Nogmaals de stelling:
Instabiliteit bij een computer komt doordat de componenten niet met elkaar verbonden zijn doormiddel van een stalen kast.

Het volgende is namelijk het geval, ik heb een koffermod gedaan en bevalt prima. Alleen heb ik nu 2 systemen in die koffer gehad een k6-2 en een celeron en beiden hebben rare kuren. Moet het daarom zo zijn dat alle metalen delen met elkaa verbonden moeten zijn?

JWR

Verwijderd

Antwoord is: nee, jouw stelling is fout.

Het klopt dat alle componenten dezelfde massa gebruiken, en dat de kast ook aan deze massa gekoppeld is. Maar de kast zorgt niet voor de elektrische interconnectie; dat doen de zwarte draden aan je voedingsconnectors.

Een andere reden dat je kast van staal is, en dat ze tegenwoordig van die rare stukjes staal in je 5.25" bays stoppen, is reductie van de elektromagnetische straling die naar buiten komt. Dit is nodig om een CE/FCC keurmerk te krijgen. Als de metalen kast verdwijnt, zal die niet veel gevolgen hebben voor de stabiliteit van je PC.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
nou, misschien is het andersom
tenslotte is de computer ook gevoeliger
voor interferentie van buitenaf
van de monitor bijvoorbeeld, of weet ik
wat voor electrische apperatuur nog meer
in de buurt is

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
dus als ik het goed begrijp, zit alles dat met elkaar verbonden is via kabels ook aan de aarde?

Dus het heeft bijvoorbeeld geen zin om alle bouwtjes enz, met draadjes aan elkaar te verbinden?

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Niet echt me een 'aarde' die gebruikt een pc maar nauwlijks (kast is wel geaard). Maar met de 0.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op woensdag 17 oktober 2001 11:29 schreef interwork het volgende:
Niet echt me een 'aarde' die gebruikt een pc maar nauwlijks (kast is wel geaard). Maar met de 0.
... tenzij je je computer in een geaard stopcontact doet? Of heb ik het nu vaut? :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Zonder aansluiting op de kast heb je natuurlijk wel een kleine aardlus.
En ik weet niet hoe de massa van het moederbord werkt, maar volgens mij gaat dat via die afstandbusjes.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Lijkt me haast wel, je ziet er namelijk altijd van die contactpuntjes zitten op de plek waar de schroef de printplaat raakt bij het dichtschroeven.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Lijkt me sterk; vaak zat worden moederborden op plastic pinnetjes geklikt.

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 18 oktober 2001 19:50 schreef Rene59 het volgende:
Lijkt me sterk; vaak zat worden moederborden op plastic pinnetjes geklikt.
Maar dan zijn er bijna altijd ook twee koperen bussen aanwezig waarmee je je mobo moet vastschroeven aan je case. dus dan toch verbinding.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Is waar ook. Dat moet haast wel.
Iemand zin om te kijken wat er gebeurt als je alleen maar plastic pinnetjes gebruikt? :)

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Als je op je moederbordt kijkt, worden die 'aarde' punten nergens aan gekoppelt.

Dus gewoon fake.

Ik heb plastic pootjes onder mijn mobo (abit kt7a), werkt.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Massa gaat dus niet via de computerplaat. 100% zeker
Die gaat namelijk door de zwarte draden 0.

Maar wat wel door de plaat gaat zijn de spanningtjes die opgewekt worden door stroomwervelingen tussen de verschillende spoortjes. Deze spanningtjes kunnen dan wegvloeien doormiddel van de kast naar het stopcontact. Mits deze geaard is. Daarom hebben sommige mensen wel een problemen als ze hun computer niet aarden.
Dit geld dus ook voor de connectie tussen insteekkaarten en kast. Het zou wel eens goed je probleem kunnen zijn.
Lus gewoon alle kaarten en het moederbord door naar een aardings punt (cv bijv).

Hmmm dat jij niet kan zien dat die punten op het moederbord niet verbonden zijn, wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk niet verbonden zijn. Immers een moederbord heeft meer lagen dan 2.

Click hier niet

Pagina: 1