kernel: VM: killing process CGServer?????

Pagina: 1
Acties:

• cire
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 08:40
Om de een of andere reden ging onze 'server' gisteren rebooten. Ik denk dat het met de volgende melding te maken heeft:

Oct 16 21:31:33 donquichotte kernel: VM: killing process CGServer

Na deze volgen er nog een paar, waarbij andere processen worden gesloten. Daarna blijft het leeg in het log bestand, totdat de computer opnieuw opgestart wordt.

Weet iemand wat dit betekend en waar dit door zou kunnen komen? Daarvoor heeft 'ie zo'n 40 dagen zonder problemen gedraaid.

Verwijderd

Geheugenprobleem.
Als het intern geheugen én de swapspace helemaal vol zitten gaat de kernel op een gegeven moment random processen afschieten.
Als er een memoryleak ergens zit weet ik niet hoelang ie daarmee doorgaat (meestal tot hij het geheugenvretende proces heeft gekilled) Als ie op een gegeven moment init killt weet ik niet wat er gebeurt, of hij stopt gewoon met een melding op de console (iets van 'no processes left in this runlevel') of hij crasht ofzo... (kernel panic?)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op woensdag 17 oktober 2001 09:54 schreef eric het volgende:
Om de een of andere reden ging onze 'server' gisteren rebooten. Ik denk dat het met de volgende melding te maken heeft:

Oct 16 21:31:33 donquichotte kernel: VM: killing process CGServer
Welke kernel draai je ? De intelligentie van de OOM killer verschilt erg per kernel. In de recentere kernels schiet ie over het algemene de goeie processe af, in de oudere wil ie wel eens init afschieten ed. Niet echt fijn :)

In de oudere kernels (< 2.4.7) staat ook het process limiet erg hoog, dat levert ook gezeik ook. Pak een recente kernel en gooi meer geheugen in die bak.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

kernel == linux :?

* kenneth wordt een beetje moe van aannames ...

kernel == linux
linux == red hat

maar genoeg gezift, ja het is de OOM :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.