Toon posts:

Welke browser kun je beste gebruiken en waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een project webbased database. Het project houdt in dat de database gemaakt wordt m.b.v een html programma waarmee de webpagina wordt gemaakt etc.... De webpagina moet dan informatie kunnen opvragen van een database. Deze webbased database komt op een windows 2000 server te staan. Bij het project moeten we documentatie gaan maken. Een van de documentatie is Mogelijke oplossingen.
De vraag is welke internetbrowser kan het best worden gebruikt om de webbased database te laten zien en bewerken en waarom??
we kunnen kiezen
1. Internet explorer
2. Netscape
3. Opera

Ik ben zelf ook op zoek gegaan wat is het best kan zijn maar ik kom er niet echt uit.
Kan iemand mij hiermee helpen.

alsvast bedankt.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de combinatie PHP, mySQL en Linux kiezen, maar dat was je vraag niet.

Ik denk dat ik voor MIE zou gaan.
Waarom?

1. Veel gebruikers zijn daar al bekend mee
2. Veel HTML-progjes zijn daar op afgesteld, omdat de grootste groep internetters die gebruikt (meer dan 60% dacht ik).
3. Hij is beter dan (zeker de laatste versie!!) Netscape.

Ik weet ook wel dat het van Microsoft is en dat dat per definitie op GoT slecht is :) maar toch zou ik voor MIE kiezen.

Met Opera heb ik heel weinig ervaring, maar die zou ik mijden, vanwege punt 1 en 2.

Hopelijk kan je hier iets mee, ik ben nou niet bepaald een expert op dit gebied, dit is puur me mening :)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Zolang als je je netjes aan alle standaarden houdt, maakt het toch in feite niet uit welke browser je gebruikt? In principe spuugt je webserver altijd HTML uit en dus moet iedere browser er mee overweg kunnen, TENZIJ je allerlei browser-specifieke geintjes er mee uithaalt...

Wel kan ik me voorstellen dat je om een andere reden voor een bepaalde browser kiest:
1. IE omdat die al geinstalleerd staat op het systeem, goed aansluit bij de andere MS-produkten, etc.
2. Netscape als je gewoon graag een alternatief voor IE hebt (waar, maar dat is mijn mening, toch meer beveiligingsproblemen mee optreden, zeker in combinatie met OE, en zeker als je niet regelmatig voor de nieuwste patches en updates zorgt, maar dat geldt voor je hele webserver ;) )
3. Opera als het op een PC moet draaien die niet echt state-of-the-art is (Opera vraagt veel minder geheugen/resources dan IE en Netscape)

Blackwater: hoe kom je er bij dat de laatste versie (da's dus 6.1) van NetScape niet goed zou zijn? Op CNet zijn artikelen genoeg te vinden dat 6.1 niet onder doet voor IE 6.0:
http://www.cnet.com/software/0-3227883-8-6982030-2.html?tag=st.sw.3227883-8-6982030-1.arrow.3227883-8-6982030-2
http://www.cnet.com/software/0-3227883-8-6804817-2.html?tag=st.sw.3227883-8-6804817-1.arrow.3227883-8-6804817-2

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik vind persoonlijk Opera de beste browser (en niet omdat ik zoŽn trage pc heb, athlon 1ghz 640 mb ram) omdat het gewoon een snelle en handige browser is.

Vooral de ŽgesturecommandsŽ zijn erg handig, je houdt bv de rechtermuisknop ingedrukt, beweegt je muis naar links en je hebt hetzelfde effect als wanneer je op de back knop klikt alleen dan veel sneller.

Ook heb je bij opera nooit 20 vensters ofzo in je taakbalk staan, opera heeft namelijk een soort eigen ingebouwde taakbalk waarin je heel makkelijk tussen browservensters kan wisselen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 10:39 schreef PatMan het volgende:
Zolang als je je netjes aan alle standaarden houdt, maakt het toch in feite niet uit welke browser je gebruikt? In principe spuugt je webserver altijd HTML uit en dus moet iedere browser er mee overweg kunnen, TENZIJ je allerlei browser-specifieke geintjes er mee uithaalt...
Dit komt uit de C!T
Computer!Totaal website
Sinds de begintijd van HTML is er een hoop gebeurd.
HTML kent nu uitbreidingen in de vorm van Cascading Style Sheets (CSS), Dynamic-HTML (DHTML) en javascript.
Deze toevoegingen en de eigen uitbreidingen van Microsoft en Netscape hebben ervoor gezorgd dat verschillende browsers een andere interpretatie van de code geven. Dit tot wanhoop van menig web-ontwerper
Das dus het probleem, een hoop van die HTML-progjes doen dat uit zich zelf.
Daarom typ ik al mijn HTML zelf, dan heb je nog de kleinste kans dat er iets mis gaat
Op woensdag 17 oktober 2001 10:39 schreef PatMan het volgende:
Blackwater: hoe kom je er bij dat de laatste versie (da's dus 6.1) van NetScape niet goed zou zijn? Op CNet zijn artikelen genoeg te vinden dat 6.1 niet onder doet voor IE 6.0:
http://www.cnet.com/software/0-3227883-8-6982030-2.html?tag=st.sw.3227883-8-6982030-1.arrow.3227883-8-6982030-2
http://www.cnet.com/software/0-3227883-8-6804817-2.html?tag=st.sw.3227883-8-6804817-1.arrow.3227883-8-6804817-2
Ow, ik kreeg juist het id dat Netscape 6 heel sloom is en niet de standaarden accepteerd van W3 ofzoiets. Gelezen in C!T

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08

Jerry

Who?

oeps de vraag niet goed gelezen.

• PatMan
Ik had al niet zo'n hoge pet op van de C!T maar het wordt er niet beter op! :( Netscape 6.1 houdt zich namelijk _het beste_ van alle browsers aan de standaarden van het W3C met practisch volledige ondersteuning voor HTML en CSS1 en met de beste ondersteuning voor CSS2 (die is dus nog niet volledig).
Netscape 6.0 was idd wel sloom bij het opstarten, maar dat is dus met 6.1 voor een heel groot deel goedgemaakt, en in 6.1 heb je (onder windows) een preload-optie, waarbij Netscape bij het opstarten al in het geheugen geladen wordt (dezelfde truuk als MS bij IE al gebruikte). Daardoor start ie natuurlijk aanzienlijk sneller op.

Maar het klopt wel dat je goed moet kijken wat een bepaalde browser ondersteunt of niet (maar daar zijn meer dan genoeg websites over te vinden). In ieder geval is het wat mij betreft zo dat er met de CSS1-ondersteuning in IE en Netscape >= 6.0 goed te werken is: de belangrijkste dingen worden door beide ondersteund.

Verwijderd

OK, weer een abbo minder voor mij :)

Scheelt me weer 75 piek :)

Shit, moet ik weer Netscape gaan downloaden :)

Verwijderd

PatMan: Netscape 6.1 houdt zich namelijk _het beste_ van alle browsers aan de standaarden.
Op Mozilla na natuurlijk. ;)

• PatMan
... maar een _gedeeld_ eerste plaats _blijft_ een eerste plaats >:)
Pagina: 1