PC/Monitor switchbox

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
'k Heb net een switchbox aangeschaft om 4 PC's met elkaar te kunnen combineren, zodat ik vanuit 1 PC de andere 3 kan aanspreken. Dus toetsenbord, muis en ook monitor kabels gaan via een 'Data Transfer Switch' naar 1 systeem.

Allemaal leuk en aardig, maar het beeld op m'n monitor is brak geworden. Er zit een soort schaduw naar rechts op alle elementen op het beeld (windows, icons, tekst, etc.), net alsof de zaak uit focus is.

Ik heb een Vision Master Pro 450 en ik heb in de instellingen gekeken, maar er valt niks aan te doen. Als ik de schermresolutie anders zet (en dus de h/v-frequenties) dan veranders het storende patroon, maar het gaat niet weg. Wat betreft de kabel die van m'n monitor naar de switchbox gaat en van de switchbox naar m'n computer ('k heb nu dus even nog maar 1 pc op dat ding aangesloten): beide kabels zijn van goede kwaliteit, niet die brakke standaard kabels. Maar er is dus geen verschil met deze HQ-kabels en die 'brakke standaard kabels' :?

Iemand enig idee of hier wat aan te doen is? Of hoort dit misschien meer in HA thuis?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

'k Heb net een switchbox aangeschaft om 4 PC's met elkaar te kunnen combineren, zodat ik vanuit 1 PC de andere 3 kan aanspreken. Dus toetsenbord, muis en ook monitor kabels gaan via een 'Data Transfer Switch' naar 1 systeem.
Plaatje?! Ik kan het me (nog) niet voorstellen |:(

Ik heb wel een 4 in 1 KVM-switch. Sluit je max 4 PC's aan en kijk je ook per PC. Daar heb ik geen problemen mee, zelfs met 5M-kabel (+ de lengte van je kb/ms/mt) is beeld nog zoals het moet zijn :Y)

Misschien dat 'boekje' maar is raadplegen :?

Suc6 iig

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
HLAdmin:
Plaatje?! Ik kan het me (nog) niet voorstellen |:(

Ik heb wel een 4 in 1 KVM-switch. Sluit je max 4 PC's aan en kijk je ook per PC. Daar heb ik geen problemen mee, zelfs met 5M-kabel (+ de lengte van je kb/ms/mt) is beeld nog zoals het moet zijn :Y)

Misschien dat 'boekje' maar is raadplegen :?

Suc6 iig
Er worden niet physiek pixels anders geplaatst, 't is meer een soort van uitlijning probleem in de monitor, ofzo. Het lijkt dus alsof het zaakje out of focus is. Kan er geen screenshot van maken, want die zal er gewoon normaal uitzien - bij jullie dan, bij mij niet. :(

KVM-switch? Die kabels die ik gebruik hier zijn maar 1.8m. Overigens heb ik hetzelfde effect wel eens gehad met een gewoon monitor verlengsnoer.

Ik zal zo eens een op andere monitor bekijken. Misschien is dit ook zo'n typische Iiyama eigenschap, net als die 'bug' in de 451.

Edit: dat gaat dus niet door... 'k heb geen andere monitor bij de hand waarop ik dit kan testen. Die 2 andere monitors die ik hier heb zijn van die oude bakken waar de vga-kabel in de monitor vast zit! |:(

Edit2: overigens merk ik dat bij een resolutie van 800x600 het storend effect helemaal weg is. Maar dit is geen oplossing. Ik ben gewend om in een resolutie van 1600x1200 te werken en met een 4x zo'n klein scherm neem ik geen genoegen... :r

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 09:54 schreef Explore het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar het beeld op m'n monitor is brak geworden. Er zit een soort schaduw naar rechts op alle elementen op het beeld (windows, icons, tekst, etc.), net alsof de zaak uit focus is.
Klinkt alsof de switchbox intern het signaal nogal om zeep helpt. Je zou kunnen proberen de bekabeling intern te vervangen door goede afgeschermde kabel en dan maar hopen dat het hiermee opgelost is en zich niet in de chips bevind..

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Jammer dat er niemand met een oplossing komt voor dit probleem. Het werkt namelijk flink klote...

Dan maar een domme vraag er achteraan: wat is een KVM-switch?

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 23:03

Bullettooth

--VR--

Een KVM switch is een Keyboard Video Mouse switch.

;)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Zotty:
Klinkt alsof de switchbox intern het signaal nogal om zeep helpt. Je zou kunnen proberen de bekabeling intern te vervangen door goede afgeschermde kabel en dan maar hopen dat het hiermee opgelost is en zich niet in de chips bevind..
'k Heb het ding gewoon in de winkel gekocht. Ik kan 'm nog terugbrengen, daar niet van, maar ik had gehoopt dat het gewoon goed zou werken, zonder dit gezemel. Ik ga er dus liever niet in klooien, anders kan ik 'm zeker niet meer terugbrengen...

Maar ik heb hetzelfde soort probleem ooit eens gehad met een verlengsnoer voor m'n monitor. Daar werd het beeld ook brak van. Je zou bijna zeggen dat het een slechte connectie is of dat de monitor het gewoon niet trekt als de data een te lange weg over moet (meer dan ca. 1 meter ofzo). Dat laatste lijkt me stug, maar ik kan het anders niet verklaren. Heeft er iemand een betere suggestie en vooral: EEN OPLOSSING! :)

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Bullettooth:
Een KVM switch is een Keyboard Video Mouse switch.
:) Thanks, ik zat al te puzzelen... Keyboard, Monitor...V? Mouse? :?

Ohja, dat ding van mij is merkloos. Maar zijn er misschien goede merken en wat kost dat? 'k Zal es gaan surfen op prijsindex.net ofzo, maar iemand enig idee?

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

cooper_s1

MINI's rule

Dit efect komt voornamelijk door slechte kwaliteit VGA kabels. Het signaal staat dan 'rond te stuiteren' op de kabel. Dit zie je dan als dubbel beeld.
(8> (8>

Verwijderd

Ok, poging 3 (stomme kl*te verbinding :( )

KVM is idd keyboard video mouse en slechte kwaliteit kabels is de oorzaak van dergelijke gevallen. Kun je niets anders aan doen dan de kabels vervangen (of terug naar de winkel :)). Vergeet niet dat je hier te maken hebt met hoogfrequente signalen en die zijn nu eenmaal gevoelig voor storing van buitenaf alsmede onderlinge storing.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Aloha,

'k wil zelf ook graag zo'n KVM-switch voor 4 pc's
da's toch wel handiger als 4 keer mouse&keyboard op je buro!

mijn vraag is dan ook; welk merk heb je aangeschaft, waar
heb je het gekocht en wat heb je ervoor betaald?
zijn er anderen met goede of slechte ervaringen met KVM's?
welk merk is beter?
is er altijd kwaliteits verlies of beperkte resolutie?
wat kost dat nou gemiddeld zo'n setje?
en zijn de kabels dan inclusief of moet je die apart aanschaffen?

let me know

thnx

b3nno

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Je hebt een switchbox aangeschaft om makkelijk al je PC's te kunnen besturen.
Laat me raden: een analoge switchbox met zo'n grote draaischakelaar erop. Veel switchboxen kunnen het hoogfrequente monitorsignaal niet goed verwerken en zeker niet op hoge resoluties.
Voor een goede 4-PC switchbox betaal je al gauw fl 350,- tot fl 500,- piek. Zelf heb ik een CYBEX SwitchView en deze heeft geen enkel probleem met de hoogfrequente signalen maar was dan ook erg duur :( en is oa van afstand bestuurbaar met je keyboard.
Conclusie: volgens mij ligt het aan jouw switchbox. Weet het eigenlijk wel zeker 8-)

De kosten voor een kwalitatief goed setje bedragen:
SwitchView: tussen 350 en 500 piek (2-pc / 4-pc)
Kabels: tussen 50 en 100 piek (2-pc / 4-pc)

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 12:56 schreef B3NN0 het volgende:
Aloha,

'k wil zelf ook graag zo'n KVM-switch voor 4 pc's
da's toch wel handiger als 4 keer mouse&keyboard op je buro!

mijn vraag is dan ook; welk merk heb je aangeschaft, waar
heb je het gekocht en wat heb je ervoor betaald?
zijn er anderen met goede of slechte ervaringen met KVM's?
welk merk is beter?
is er altijd kwaliteits verlies of beperkte resolutie?
wat kost dat nou gemiddeld zo'n setje?
en zijn de kabels dan inclusief of moet je die apart aanschaffen?

let me know

thnx

b3nno
Je bent idd gebonden aan een bepaalde resolutie en zoals gewoonlijk geldt ook hier hoe hoger de resolutie, hoe duurder. Een KVM switch van blackbox kost ....euhm...euhm...*/me kijkt in een catalogus*.... 190 euro excl kabels. Niet goedkoop dus. Nou zal het verschillen per merk, dat wel.

[edit]
bovenstaand is tot 1024 x 768. Een voor 1600 x 1280 kost al 375 euro....

[edit 2]
OMG er staan hier zelfs KVM switches die beginnen bij 14.000 euro... ranzig wat die dingen allemaal kunnen :9~

Verwijderd

NOu, met mijn KVM-switch draai ik vrolijk 1600x1200 :Y) Met een Iiyama VM 452. Merk KVM-geval?! FF kijken....

Aha, gevonden :): "Cybex KVM switchview control 4-poorts" Fl.399,- excl. kabels

Kabels kosten zo'n 50 doekoes voor 1.8M

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ja, precies, tot die conclusie was ik ook al gekomen. Ik heb inderdaad zo'n analoog ding met grote schakelknop. De kabels zijn bij mijn weten wel in orde. Althans, 2 van die kabels, voor de andere server bakkies heb ik goedkopere kabels gekocht (die dure zijn 25 piek/stuk). Dat zou op 100 piek uitkomen voor alleen de VGA-kabels. Knudde natuurlijk.

Ik vraag me ondertussen af of het niet rendabeler is om gewoon een extra monitor te kopen. Dit wordt toch wat prijziger dan ik dacht.

Verwijderd

Hoeveel compie's heb je nou ?!?? 4 totaal toch??

Nou, ik heb er ZEKER geen ruimte ervoor om 4 Monitoren, 4 muizen & 4 toetsenborden kwijt te raken. Was ik blij dat zoiets bestond :Y)

Een monitor kost ook al gauw min. Fl.350,- + dat je dan nog een toetsenbord en een muis erbij moet halen.

Dan zie ik het voordeel al gauw genoeg tussen een KVM-geval en een 'nieuwe' monitor. Dan koos ik voor de KVM! B-) Simpelweg omdat je dan ook ff een andere compie erbij kan prakken, zonder enig hek-en-trek-werk achter je PC om je kabels te verwisselen (ja, ik ben liever lui dan moe :P)

ALS je voor de KVM kiest, hoef je niet meteen 4 Xtra kabels erbij te kopen hoor ;) Dus je zou voor 450 doekoes al uitkomen. Maar ja, tha choice is yours!!!!
Pagina: 1