Toon posts:

Hercules Gamesurround Fortissimo 2 vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Hercules Gamesurround Fortissimo 2 gekocht en geinstalleerd. Ik heb alleen een probleem. Ik heb die kaart aangesloten op een al verouderde versterker (een Marantz= wereldversterkertje)... Maar deze is niet digitaal, dus ik heb hem aangesloten op de speakeruitgang op de kaart. Het probleem is alleen dat er verschrikkelijk veel ruis/piep (de harde schijf hoor je ook laden vanuit mijn speakers) ontstaat uit mijn boxen. Tevens klinken de 3d effecten erg blikkerig en soms niet hoorbaar. Ik heb deze kaart zo ver mogelijk van andere kaarten geinstalleerd (er zitten nu zo'n 4 lege PCI-sleuven tussen), geen statische/magnetische apparatuur/onderdelen in de buurt van mijn PC. Ik heb ook de nieuwste drivers geinstalleerd, zonder resultaat.

Mijn vorige kaart was een terratec base1-64 en daar had ik dat probleem helemaal niet bij en klonken de 3d effecten super. Dat was wel een ISA kaart en die is minder gevoelig dan PCI, maar dit zou het probleem gewoon niet moeten zijn.

Heeft iemand dit zelfde probleem?

- of moet ik gewoon een versterker aanschaffen die wel digitaal is en zou ik dan minder ruis en al die onzin hebben?

Ik wor gekko

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb ook die geluidskaart met een kenwood analoge versterker erop en ik moet soms huilen van de mooie kwaliteit :P Zonder gekheid, ik heb er geen last van. En ik heb er ook nog een hele lading kaarten ertussen zitten (geluidskaart zit wel onderaan bij mij).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ken dat dan joh.. misschien de combinatie van mijn systeem??

specs:

abit be-6
cel 900@1000 mhz
48x cdrom (geloof a-open)
lg 8x4x32 brandertje
quantum vuurball 15 gig. udma 66
quantum vuurball 2 gig. (jah die zit er ook nog in...!?)
Gamessurround Fortissimo 2
Asus v8600 Geforce ddr
OS = win98se

hoe heb jij het aansloten aan je versterker?? ook gewoon die speaker lineout?

Verwijderd

Topicstarter
oja en die kaart van mij zit ook helemaal onderaan

Verwijderd

Heb ook marantz versterker en fortissimo 2 (gehad). Geen problemen gehad. Misschien liggen bepaalde kabels te dicht bij elkaar. Krijg je overspraak af en toe.
zou het eens proberen, geen idee of het werkt. Ooit een x zelf dat probleem gehad.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 17 oktober 2001 09:55 schreef BLuPPiE het volgende:
Hoe ken dat dan joh.. misschien de combinatie van mijn systeem??

specs:

abit be-6
cel 900@1000 mhz
48x cdrom (geloof a-open)
lg 8x4x32 brandertje
quantum vuurball 15 gig. udma 66
quantum vuurball 2 gig. (jah die zit er ook nog in...!?)
Gamessurround Fortissimo 2
Asus v8600 Geforce ddr
OS = win98se

hoe heb jij het aansloten aan je versterker?? ook gewoon die speaker lineout?
Je krijgt zo`n mooi verloop stekkertje erbij waarop je oa een front en een rear kan aansluiten. Op mijn front zit dus een kenwood en op mijn rear zit een jvc versterker (zit ook digitale mode op, maar heb hem op analoge poort aangesloten).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 10:04 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Je krijgt zo`n mooi verloop stekkertje erbij waarop je oa een front en een rear kan aansluiten. Op mijn front zit dus een kenwood en op mijn rear zit een jvc versterker (zit ook digitale mode op, maar heb hem op analoge poort aangesloten).
Ik heb mijn versterker op de front aangesloten. en de rear zit niks op aansloten.

Verwijderd

Topicstarter
NiEMaND MeER EeN OpLoSSiNG VoOR MiJN FuKTuPTe PRoBLEeM???

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 17 oktober 2001 10:24 schreef BLuPPiE het volgende:

[..]

Ik heb mijn versterker op de front aangesloten. en de rear zit niks op aansloten.
Hij moet het ook met alleen front doen (heb ik ook wel eens gehad).

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 21:47
waarschijnlijk omt de ruis door de audiokabel zelf, heb ik ook namelijk, dan moet ik aan de kabel friemelen om geen ruis te horen :(

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
daar ligt het niet aan want met mijn andere geluidskaart had ik er geen last van....
Pagina: 1