Toon posts:

Waar is de tijd gebleven dat we in de Bart Smit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...met de NES, Megadrive en SNES stonden te spelen, omdat we zgn een spelletje wilden uittesten..
En dat je van je wekenlang gespaarde zakgeld een NES spel kocht, en soms de catridge van een kameraadje leende of samen met 4 man midagen lang zat te spelen.

....Zucht, de herinneringen komen weer helemaal boven. :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Op woensdag 17 oktober 2001 09:03 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:
...met de NES, Megadrive en SNES stonden te spelen, omdat we zgn een spelletje wilden uittesten..
En dat je van je wekenlang gespaarde zakgeld een NES spel kocht, en soms de catridge van een kameraadje leende of samen met 4 man midagen lang zat te spelen.

....Zucht, de herinneringen komen weer helemaal boven. :)
dat kan nog hoor, bij intertoys in iedergeval.

Verwijderd

En de mediamarkt in Amsterdam en Rotterdam ook nog...

Verwijderd

Guttegut, wat word je oud. :)

Ik denk zelf liever aan die keren dat ik in de V&D een MSX-je van die rotte basic-progjes aan het proggen was zodat het ding op tilt sloeg... maar dat is wat langer geleden. :z

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 09:40 schreef Courage het volgende:

Ik denk zelf liever aan die keren dat ik in de V&D een MSX-je van die rotte basic-progjes aan het proggen was zodat het ding op tilt sloeg... maar dat is wat langer geleden. :z
of bij de Bieb (bibliotheek) op de machientjes hacken....
Nu het pc's zijn, is het nog makkelijker :)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Jah jah, vroeger naar de speelgoed zaak om daar gratis met een Nintendo te spelen. (Sega en Gameboy ook voorgekomen)
Damn wat een tijd, allemaal kleine kinderen in een rij :+

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 09:46 schreef Manic het volgende:
Jah jah, vroeger naar de speelgoed zaak om daar gratis met een Nintendo te spelen. (Sega en Gameboy ook voorgekomen)
alsof er gratis snoep werd uitgedeeld....

Supermario tournament houden enzo :o

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 09:46 schreef Manic het volgende:
Maar nu verdien je genoeg geld om zelf zulke systemen te kopen... Hoef je niet meer in de rij :+.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter

Ach als je terugkijkt op je childhood dan komen er altijd wel dingen boven, en dit is d'r 1 van :)

En de tijd van de MSX in te V&D heb ik niet meegemaakt, was ik nog te jong denk ik :P

• M@NIC
Op woensdag 17 oktober 2001 09:49 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Maar nu verdien je genoeg geld om zelf zulke systemen te kopen... Hoef je niet meer in de rij :+.
Euh bij de kassa :+ ;)

Verwijderd

Bij de V&D stond een Sega met sonic
stonden 2 oudere kinderen achter dan ik toen was.

Die stonden daar al Heeee lang, dus ik ff naar een V&D mannetje en vragen of ik ook eens mog :D

Dus die 2 werden gevraagt mij ook even te laten. Konden ze moeilijk nee zeggen! Dus ik lekker spelen, springt in een keer dat beeld uit. Die 2 jongens "och zal wel de timer zijn". Bleek dus dat 1 van die fegats een horloge met afstandsbediening had, toen ik later weer terug kwam stonden zij weer :(

BOEFJES ZIJN HET!

Verwijderd

Tja...toen ik uiteindelijk een Snes voor mijn verjaardag kreeg van mijn vriend (ik was 23!!!), heb ik het een tijdje heel slecht gehad op mijn werk...heel wat nachten werden opgeofferd aan Donkey Kong en Mario....jammer genoeg kan ik nu niet zoveel passie meer opbrengen voor een spelletje, dat ik dat nog kan...de laatste was Diddy Kong Racing, op de Nintendo 64 ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 10:44 schreef Khaine het volgende:
Bij de V&D stond een Sega met sonic
stonden 2 oudere kinderen achter dan ik toen was.

Die stonden daar al Heeee lang, dus ik ff naar een V&D mannetje en vragen of ik ook eens mog :D

Dus die 2 werden gevraagt mij ook even te laten. Konden ze moeilijk nee zeggen! Dus ik lekker spelen, springt in een keer dat beeld uit. Die 2 jongens "och zal wel de timer zijn". Bleek dus dat 1 van die fegats een horloge met afstandsbediening had, toen ik later weer terug kwam stonden zij weer :(

BOEFJES ZIJN HET!
Hij's wel goed >:)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
In de blokker stonden mwoah 15 man rond Mario Bros 3 die toen net uitwas.

Ik heb maar geen poging gewaagd :)

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 18:16

Mike78

Always

Idd zal je leren mij een beetje weg laten sturen door zo'n V&D ventje. >:)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
Was toen ook nog zo'n hele telekids/media comotie om Super Mario Bros 3, en heel veel reclame daarover.

Verwijderd

Topicstarter
Het was toch ook met telekids dat ze bij kinderen thuiskwamen om daar ene probleem met een (NES)game op te lossen?

/me heeft ook vaak de NintendoGameLine gebelt :P

• M@NIC
Ik moest vroeger wel naar een winkel en daar op een console spelen.
Want ik heb nog nooit een console gehad ;(
(Wil er ook niet meer 1, ze zijn te simpel!) >:)

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Leuk was dat, die begintijd. Was je thuis kleine basicprogjes aan het schrijven die je dan in de winkel op zo'n ZX Spectrum intypte. Aangezien er toen nog een gigantische schare leken was, maakten zelfs de meeste simpele progjes grote indruk. Bijvoorbeeld:

10 print "Dit is een progje"
20 goto 10
run

:7

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 20:10
Op woensdag 17 oktober 2001 12:03 schreef Bar_en_boos het volgende:
Leuk was dat, die begintijd. Was je thuis kleine basicprogjes aan het schrijven die je dan in de winkel op zo'n ZX Spectrum intypte. Aangezien er toen nog een gigantische schare leken was, maakten zelfs de meeste simpele progjes grote indruk. Bijvoorbeeld:

10 print "Dit is een progje"
20 goto 10
run

:7
HEHE >:)

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5 SETESC 10; SETERR 10
10 PRINT 'CS',@(0,0),"C:>",
15 INPUT *,
20 GOTO 10

END
RUN

Is veel leuker >:)
Een Prompt emuleren. Je moet eens weten hoeveel der in paniek raken.

Verwijderd

Topicstarter
Stelletje ratjes :P

Verwijderd

heheh...

10 print "Sukkel";
20 goto 10

:)

Ik weet wel dat ik in die tijd VEEEEEEEL blijer met een nieuw spel was dan nu, maar dat is misschien ook omdat je er helemaal naartoe leefde (1 keer per half jaar kocht je zoiets hoogstens) en ik was natuurlijk ook een stuk jonger :)
Ik weet nog goed de eerste keer dat ik SCC-geluid hoorde bij de V&D (nemesis 2)... ik MOEST dat spel gewoon hebben daarna. :)

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 14:37 schreef Profile het volgende:

[..]

heheh...

10 print "Sukkel";
20 goto 10
Shit, ben ik nou zo langzaam, of kan ik gewoon niet goed lezen :)

Verwijderd

Ik heb wel eens een AmigA en een C64 bij de V&D gekocht.
Dat waren nog eens tijden

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
lol,

of op school een batch filetje,

cls
echo ******************
echo *Dit is een virus*
echo ******************
pause

en

echo ***********
echo *1 reboot *
echo *2 crash *
echo ***********
choice /n:12 /c
if errorlevel 2 goto 2
if errorlevel 2 goto 2

:1
cls
echo crahsing...

:2
cls
echo rebooting...

damm, ben heel veel vergeten kom ik nu achter, vroeger maakte ik voor mezelf altijd van die opstart menutjes, voor games, windows opstarten, etc etc, ken dat niet meer,

ik heb weleens een password protection gemaakt in batch! een 4 cijferige code, keuze uit 1 t/m 4 :)

5 batch filetjes, die dingen hidden maken en klaar :-)

ach de meeste weten toch niet wat CTRL+C doet in dos :)

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

@Courage : .....(snif).....
Sentiment man...En later met de c64 lopen kloten....Of met de SpectrumZX

We worden oud bro...Face it!!!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

Those where inderdaad de days.
Als ik nu naar Intertoys zou gaan dan zouden ze me volgens mij nog steeds herkennen. Ik was daar zo vaak te vinden.

Verwijderd

Ik koop geen games :P alleen nog voor de PS2 >:)

Verwijderd

Vaak komen er bij mij van die turkse jochies die aardig vragen of ze effe met de Ps 2 mogen spelen (Gran Turismo 3 , Tekken Tag Tournament)

Ik zeg dan ,ja even 10 min ,gaan ze me daar toch lopen schelden als ze achterstaan of verliezen Joh >:)

Heb toen gewoon de stekkers eruit geropt en weg waren ze,ze mogen trouwens wel altijd met de Gba spelen

Ps zijn trouwens niet altijd turkse jochies ,heb ze even als vb genomen ,anders krijg ik straks weer gezeur 'van racist dit en dat'

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

En elke Woensdagmiddag snel naar de winkel gaan om met de snes te kunnen spelen die toen net nieuw was en Super mario world draaide :)

Bij mij dan tenminste, zo bleef je vervelende rotjong voor.

DOC.

DOC.

Pagina: 1