Toon posts:

probleem: asus a7v doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor de overburen een a7v met duron 800 en 128mb pc133 geheugen besteld...

Toen 't aankwam heb ik z'n oude p2 400 met mobo eruit getrokken en het ingebouwd.

het leek allemaal goed te werken maar 't is ontzettend onstabiel. bij stopt heel vaak zomaar waarbij 't scherm uitgaat en hij 1 lange piep maakt en 2 korte.

ik bladeren in de handleiding over die piepmelding maar die staat er niet in. Alleen een lange piep en 3 korte, die betekend geen of kapote videokaart.

ik moet als die error er is met de aan/uit knop hem 3 seconden uit zetten, korter krijg ik dezelfde error.

verder blijft hij af en toe hangen bij het initialiseren van de pnp devices. ik kan dan wel naar de bios maar hij gaat niet verder. als ik de bios opsla en exit krijg ik weer de 1lange piep 2korte.

Dit is de huidige setup:
asus a7v met bios 1007
Duron 800
128mb pc133
diamond viper 770 (agp 2/4)
pci geluidskaart
pci modem (none pnp)
budget hd
budget cdrom
budget kast

wat kan 't probleem zijn?

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Heb je er wel een beetje fatsoenlijke voeding in zitten? Amd's willen graag een voeding van 300 Watt of meer.

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 02:15 ]

Verwijderd

Ik heb ook een keer problemen gehad met een A7V.
Die liep meestal vast in de BIOS, anders wel in Windows. Soms ook gepiep.
Ik had toen alle onderdelen op een ander systeem uitgeprobeerd, alle beschikbare biossen geprobeerd, maar het bleek de A7V te zijn. :D
Na omruilen hiervan nooit meer problemen gehad. :7

Verwijderd

Het ligt of aan je cpu, of aan je a7v of aan je geheugen. Een voor een alles vervangen zal de oplossing wel leveren denk ik. Kan je nie ergens een cpu vandaan halen en geheugen, om het uit te proberen? Doet ie nog steeds gaar, dan zal het aan je a7v liggen. PC-elektronica is allemaal erg gevoelig, dus kan goed zijn dat er iets naar de kl*te is. Succes

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
denk dat de videokaart niet zo lekker is probeer alle kaarten er eens uit te halen en kijken wat ie dan doet

Verwijderd

Als het systeem prima werkte voordat er iets vervangen werd, zal het niet aan de videokaart liggen. Als je de cpu en memory op een ander board heb getest en het werkt zonder problemen, ligt het aan het mobo. Om hier zeker van te zijn, kan je alsnog wel een andere videokaart proberen (en verder al het niet-noodzakelijke nie aansluiten, zoals cdrom en sound enzo)

Verwijderd

Topicstarter
thx, ik heb dus niet altijd dat hij vastloopt bij de bios init. maar als hij er doorheen komt duurd 't niet lang voordat ie weer vastzit.
Ik ga zo is die nieuwe bios proberen maar heb er ook niet veel vertrouwen in.
De voeding is goed genoeg, daar kan 't niet aan liggen.

Maar als ik 't zo lees is het een K*T moederbord... het grappige is dat mijn overburen er zo min mogelijk geld aan uit willen geven. Dus is wel very irri.

Meer oplossingen zijn welkom maar ik wil jullie wel bedanken, ik wist 't niet meer.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49
Met je moederbord is niets mis en met je geheugen ook niet. De combinatie is waarschijnlijk het probleem. Ik heb 5 reepjes gehad, waarvan er 2 het maar deden. Soms start je comp niet op, en soms is hij mega instabiel.

Als je ff de search gebruikt zal je zien dat er veel tweakers zijn met hetzelfde a7v probleem. Gewoon nieuw geheugen eisen dus...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Pagina: 1