Online Raid Rebuilding met 2400A?

Pagina: 1
Acties:

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Ik ben een webserver aan t in elkaar zetten voor m'n werk.
Hierin komt waarschijnlijk een Adaptec 2400A ide raid kaart. (Nou niet gaan zeuren over scsi etc, we hebben nog bergen ide schijven en weinig geld).

Wat ik graag wil weten is of deze kaart online kan rebuilden of dat dit alleen vanuit het bios kan. (Er zal Linux op deze bak draaien). De server-case heeft geen hot-swap dus hij moet wel even down voor een hd-wissel, maar daarna zou het wel prettig zijn als ie gewoon weer opstart en werkt en dan pas gaat rebuilden.

Wie helpt?
Alex

ps. Als deze kaart het niet kan, welke ide-raid kaart dan wel?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
ja dat kan wel dacht ik.

Kijk hier om het zeker te weten.

ik heb de 2400A voor thuis gebruik maar moet zeggen dat bij groote schijven (heb zelf 3 x 30 GB) de rebuild erg lang kan duren (logisch natuurlijk)Als je server plat gaat dan weet ik niet of de snelheid goed blijft bij het rebuilden.

ps. download dan wel eerst: klik hier
zodat je zelfs emt hotswap ATA drives kan werken.

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Op de site kan ik dus niets vinden over online rebuilding. :( (Ik heb die site eerder al een keer helemaal doorgespit)

Wat voor raid level draai je? Bij raid5 is het logisch dat het rebuilden traag is omdat hij daar de parity telkens moet bereken..
Bij raid0+1 moet dit sneller gaan lijkt me omdat ie dan alleen een schijf hoeft te copyen..

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Dit valt me wel een beetje tegen van alle die-hard tweakdudes (en dudettes) hiero.. :(

Weet echt niemand of die kaart dit kan??

• Spais

Spais

The Spais Melange

Topicstarter
Sorry dat ik t topic omhoog schop, maar ik moet deze week een beslissing nemen of ik deze kaart koop en wil t erg graag zeker weten dat het kan!

Dus.. pleaseeeeeee...... wie weet het?