Abit KT7A of MSI K7T. Waarvoor gaan?

Pagina: 1
Acties:

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Wat is het beste mobo over het algemeen? Ik heb Anandtech enzo wel gelezen, maar gezien de ervaringen.
Er komt een Athlon TB 1000mhz AXIA op die ik op een MSI k7T turbo op 1400mhz heb zien draaien.
Dus gewoon gaan voor 'zeker' de MSI dus, of toch voor de features van de Abit?
Misschien rekening houdend met het feit dat ik een SoundBlaster Live Value heb en een scsi controller....welk mobo heeft hier het minste last van?

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik vergate erbij te zeggen dat het een MSI K7T turbo is. Dus beiden KT133A chipset.

Verwijderd

Als je voor ABIT gaat (vind ik persoonlijk beter) let er dan in ieder geval op dat je versie 1.3 krijgt.
Op de vorige versies kan je namelijk niet goed een (athlon)XP draaien.
Upgraden is er dan niet meer bij.....
Grote kans dat je niet versie 1.3 krijgt als je er nu 1 koopt.

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ja versie 1.3 ja. Dat heb ik ook gelezen. Maar zijn dat alleen de nieuwe mobos die nu de winkel liggen/komen of zijn er ook al 2e handse 1.3 versies?

Verwijderd

Een heleboel mensen die nu een nieuwe KT7A kopen krijgen geen 1.3 :'( .
Lijkt mij dus dat er nog geen 2e handse zijn... of ze moeten hem wel heel snel zat zijn!

Verwijderd

Ik heb zelf de msi k7t turbo en ik heb mijn 1gig nu op 1311 lopen zonder een probleem.

Belangrijkste is een goede koeler.

Zou je niet ff wachten op de k266a moederborden.
:)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
'k heb zelf een KT7A-Raid, is perfect draaiende te krijgen en loopt lekker, goed te overclocken. Maar als 'k weer zou kiezen zou ik toch proberen iets te kiezen ZONDER de KT133(A) chipset.

't is namelijk wel lastig, patchen, instellen, drivers downloaden e.d. voordat je hem stabiel hebt en nou geef ik niet snel op, maar 't duurde even en 'k werd er echt niet goed van :r (ik bedoel dus weken!). 't was me eindelijkk wel gelukt in win98, toen kwam XP erop :'(...... (JA, XP loopt vaker en sneller vast dan 98 :( :( )

Anywayz, 'k weet 't wel, de volgende die ik wil moet simpel weg STABIEL zijn en geen gekloot (a.k.a. Tyan TigerMP :9 o.i.d.).

p.s. KT7A <v1.3 ondersteunen de AthlonXP (&MP d8 ik) ook niet... dan misschien eerder voor de MSI die het wel ondersteund...

[oepsie]
't is laat en 'k heb eigenlijk geen idee of dat MSI bord de AthlonXP(&MP) ondersteund |:(
Wat ik wel weet is dat de chipset het aan moet kunnen!!
[/oepsie]
Pagina: 1