Toon posts:

Moet ik DMA aanzetten op deze apparaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Powercolor geeft aan dat ik DMA aan kan zetten bij mijn 16x40x Pioneer 116 DVD (master) en mijn 2x2x24x Philips 3801 brander (slave). Deze twee zitten samen op de 2e IDE kabel.

Die brander is wel oud en langzaam, dus moet ik DMA dan wel aanzetten? Of kan ik DMA ook alleen bij de DVD speler aanzetten?

Verwijderd

Gewoon aanzetten. Als de drive het niet ondersteunt dan staat deze na de herstart weer op uit.

Ik heb zelf een philips 2x2x6 slakje en die doet het ook goed met dma aan

Verwijderd

DMA altijd aanzetten als het kan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar maakt het niet uit of het bij de ene drive wel aan staat en bij de ander niet? (Master wel, slave niet)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

|:( powercolor heeft zeker wil liggen blaten dat je de DMA aan moet zetten vanwege een probleem met de videokaart (powercolor maakt toch enkel videokaaren, toch) |:( doet hercules ook al en het maakt helemaal niets uit voor de videokaart, wel voor je drives natuurlijk. Over het algemeen overal aanzetten, soms is het beter op de brander de DMA uit te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik zat niet op te letten, het is Power DVD ipv Power Color. Juist op de brander heb ik hem nu aanstaan. Maar als na gebruik blijkt dat dit niet werkt dan gaat hij weer uit. Maar het vreemde is, dat na herstarten van m'n pc de DMA van de DVD speler (toch een redelijk nieuw model dacht ik) weer uit staat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn Excuses voor deze debiele post, ik dacht echt dat het ging om een powercolor kaart

Verwijderd

Topicstarter
Het was mijn fout, had ik maar beter op moeten letten toen ik zat te typen.

Is er iemand die wel dma aan heeft kunnen zetten bij zijn Pioneer 116? Of kan iemand mij uitleggen hoe ik dat in Win 2000 kan doen want ik kom er niet uit.
Pagina: 1