Toon posts:

[phase change] pics eerste succesje

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heh, ik kon 't niet laten om na het sporten even te spelen.
De pics:

Mijn mooie (ahum...), zeer tijdelijke, vacumeer & vulsysteem:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhoeven.nu/dabit/misc_images/filling1.jpg

De (bevroren) verdamper in actie:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhoeven.nu/dabit/misc_images/iced_evap.jpg

De behaalde temperatuur. Niet al te laag, maargoed, alle begin is moeilijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhoeven.nu/dabit/misc_images/evap_temp1.jpg

edit:

Het vermogen dat er weggezogen kan worden bij een evaptemp van net boven het vriespunt is momenteel ca. 230 Watt.

Verwijderd

wow netjes.

nu hopen dat er aleen maar sucesen blijven komen :)

deze temp is mooi begin

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
klussen met DaBit (uhm ... kijkers :P)

Ik hoop echt voor je dat je het ooit werkend krijgt in je computer (en er een hoop info/fotos te bezichtingen zullen zijn van je vorderingen :)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Demoman:

Mwoah, normaal gesproken gaat bij mij alles mis wat er mis kan gaan...

Kroetsjov:

We zullen zien. Als 't werkt is de lol er eigenlijk al vanaf :P

Verwijderd

Dabit tegenslagen zijn er altijd (zoals mijn eerste waterkoel setup, ging ook niet zonder problemen) maar met veel proberen en niet opgeven lukt alles meestal wel

(bah ik ga eng praten :9 )

ik hoop dat het goed en naar wens zal lukken (lukt vast >:) )

goodn8

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
eej! komde gij ook oit Oss? *D
(zie stickertje op spuitbus op foto van DaBit)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus de compressor houdt het? Mooizo!

I reject your reality, and substitute my own.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
* Daan hoopt ook dat het snel af zal zijn :P
Maar dit ziet er echt vet ingewikkeld uit, wel koel :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30

chromeeh

the Gnome

Voor een eerste test is -15.7 C echt niet slecht :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Koel :+

Alleen is dat niet een beetje gevaarlijk als er wat mis gaat? (just asking)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Dat ziet er zeer vetjes uit!

ff een (misschien dom) vraagjes, als je het goed werkend krijgt met de temperatuur die je zou willen, ga je het dan nog mooi inbouwen en afwerken of doe je er iets anders mee, nog een vraagje, dat phase change betekend dat dat de vloeistof oid wordt verdampt en dat die lucht daarna weer vloeistof wordt zodat je het ook (bijna) nooit hoeft bij te vullen :?

Verwijderd

Topicstarter
Demoman:
Yup, tegenslagen zijn er altijd. Daar raak je aan gewend. Mijn waterblokje ging nou ook niet bepaald vlekkeloos.

Osiris:
Yup, ik kom uit Oss

_sNaRs_:
Da's nog maar de vraag. Als het olietransport niet goed is, of als er teveel zuur gevormd word, dan is het vrij snel einde compressor.
Agja, dit is nog maar een experimenteeropstelling. Die mag in de soep lopen van me.

Phreak:
Reken er maar niet op dat 't snel klaar zal zijn. Zowiezo is dit een testopstelling, voor een definitiefe opstelling zal ik de grootte toch behoorlijk moeten reduceren...

crashoverride:
Mwoah. Het kookpunt van die rommel zou -49 moeten zijn. Dus er is teveel overdruk in m'n dampretourleiding, of de gasvulling is nog niet een beetje correct (hiervan ben ik eigenlijk wel zeker :) ), of m'n capillair werkt niet voor dit gas (ben ik eigenlijk ook wel vrij zeker van)

Genotix:
Ik probeer 't juist niet gevaarlijk te houden. Dus geen butaan of propaan in 't systeem, maar koudespray. Verder vallen de drukken wel mee. Als er iets scheurt en je zit er met je vingers bij, dan heb je wel hele koude vingers, maar daar blijft 't ook bij.

Lomu:
Inbouwen is wel de bedoeling, maar dan moet ik eerst wat kleiner spul zien te regelen. Ik zat te denken aan het Kryotech systeem, dus gewoon een koelunit onder je gewone kast.
Wat ik nu heb is allemaal vrij lomp, maar het kostte ook bijna niks. Hawk666 heeft nog een kleinere unit die ik op kan halen tegen een vergoeding.

Wat betreft jouw idee over hoe phase-change werkt: dat klopt wel ongeveer. Mocht je interesse hebben, op het inet is zat te vinden. Ik denk dat howstuffworks.com ook wel het e.e.a. erover heeft.

Verwijderd

Lomu:
Inbouwen is wel de bedoeling, maar dan moet ik eerst wat kleiner spul zien te regelen. Ik zat te denken aan het Kryotech systeem, dus gewoon een koelunit onder je gewone kast.
Wat ik nu heb is allemaal vrij lomp, maar het kostte ook bijna niks. Hawk666 heeft nog een kleinere unit die ik op kan halen tegen een vergoeding.

Wat betreft jouw idee over hoe phase-change werkt: dat klopt wel ongeveer. Mocht je interesse hebben, op het inet is zat te vinden. Ik denk dat howstuffworks.com ook wel het e.e.a. erover heeft.
Tnxz voor de info, en nogmaals veel suc6 ermee!
Pagina: 1