IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
Tyan bordjes staan nou niet echt bekend om de overklokmogelijkheden (zijn ook serverbordjes..
)
misschien met een BIOS aanpassing maar ik betwijfel of die bestaat want dan had t.net natuurlijk allang een artikel geplaatst..
Dus volgens mij kan het niet...
misschien met een BIOS aanpassing maar ik betwijfel of die bestaat want dan had t.net natuurlijk allang een artikel geplaatst..
Dus volgens mij kan het niet...
Eeuwige n00b
Verwijderd
ik denk dat je gedwongen bent om die "goldenfinger" dingen te gebrijken voor socket A. dan kan je nog alleen maar de multiplier veranderen. maar is ocerclocken echt nodig? net of je merkt of ie nu op 1.4 of 1.5 loopt
Die planken zijn bijna on-tweakbaar 
Het enigste wat je kunt doen is een beetje fucken met een Goldfinger, verder niet.
Het enigste wat je kunt doen is een beetje fucken met een Goldfinger, verder niet.
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Het gaat er mij ook niet om of de CPU harder loopt maar ik moet de FSB omhoog krijgen zodat het intern sneller loopt, en ik denk niet dat ik dat met een GFD kan berijken want die steek je in het socket en je veranderd dus niets aan de systeembus frequentie (toch
)
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
Hmmm, ik geloof niet dat de Thunder bios uitwisselbaar is met de Tiger, maar ook al zou het zo zijn, de Thunder bios heeft ook geen oc opties.
Ik heb wel eens vernomen dat er een oc-bios was voor de Thunder K7, had hem ook bijna gekregen, maar deze scheen dusdanig instabiel te draaien dat het niet meer leuk was, waarschijnlijk was dit nog 1 van de biossen uit de test fase van het moederbordje denk ik.
Maar voor de rest: Niks noppes nada aan oc mogelijkheden, heb er zelf ook last van, het enigste wat ik kan gaan overclocken is me videokaart, en die wil niet hoger dan 220/360 dus dat houd ook al weer op.
Dus ik sla maar terug naar het case modden
Wordt vast wel een fijne case mod...
Ik heb wel eens vernomen dat er een oc-bios was voor de Thunder K7, had hem ook bijna gekregen, maar deze scheen dusdanig instabiel te draaien dat het niet meer leuk was, waarschijnlijk was dit nog 1 van de biossen uit de test fase van het moederbordje denk ik.
Maar voor de rest: Niks noppes nada aan oc mogelijkheden, heb er zelf ook last van, het enigste wat ik kan gaan overclocken is me videokaart, en die wil niet hoger dan 220/360 dus dat houd ook al weer op.
Dus ik sla maar terug naar het case modden
Wordt vast wel een fijne case mod...
Volgens de handleiding kun je maar 1 ding veranderen: bussnelheid van 200 -> 266. Als je CPU het niet aan kan, heb je pech, houdt toch de default aan.
Trouwens zo'n moederbord is er niet voor om te oc'en, zeker niet die van Tyan. Gaat ook ten koste van stabiliteit (ik denk zeker bij niet-MP's). Bij Asus/MSI/Abit zul je meer succes hebben.
Zoals eerder gezegd zal een goldfinger o.i.d misschien helpen.
Het schijnt dat je ook bruggen kan verbinden op de proc...
Trouwens zo'n moederbord is er niet voor om te oc'en, zeker niet die van Tyan. Gaat ook ten koste van stabiliteit (ik denk zeker bij niet-MP's). Bij Asus/MSI/Abit zul je meer succes hebben.
Zoals eerder gezegd zal een goldfinger o.i.d misschien helpen.
Het schijnt dat je ook bruggen kan verbinden op de proc...
Pagina: 1