[OC] Tyan Tiger MP BIOS vraag

Pagina: 1
Acties:

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een dual AMD, op een Tiger MP. :7
Maar het probleem is dat je bijna niets kunt veranderen in de BIOS dus tweaken zit er niet in. Nu is mijn vraag dus of er een andere manier is om mijn systeem te OC'en (met name het geheugen want CPU power is er zat >:) ). Ik zat te denken om de FSB te verhogen en de Multiplier omlaag te brengen (hij staat nu op 10.5*133) Maar is er ook een andere BIOS te krijgen (ik heb al op de site van tyan gekeken maar die BIOS heb ik al V-1.02) hiermee bedoel ik of de BIOS van de Thunder K7 toevallig compatible is met de Tiger MP, of dat je op een andere manier de registers in het CMOS kunt wijzigen (hier staat toch de info van je bios in :? )

met andere woorden ik wil de bios mishandelen >:)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Tyan bordjes staan nou niet echt bekend om de overklokmogelijkheden (zijn ook serverbordjes.. :P)

misschien met een BIOS aanpassing maar ik betwijfel of die bestaat want dan had t.net natuurlijk allang een artikel geplaatst.. :)

Dus volgens mij kan het niet... :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

ik denk dat je gedwongen bent om die "goldenfinger" dingen te gebrijken voor socket A. dan kan je nog alleen maar de multiplier veranderen. maar is ocerclocken echt nodig? net of je merkt of ie nu op 1.4 of 1.5 loopt

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:46

chromeeh

the Gnome

Die planken zijn bijna on-tweakbaar :'(
Het enigste wat je kunt doen is een beetje fucken met een Goldfinger, verder niet.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• DrNo
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Het gaat er mij ook niet om of de CPU harder loopt maar ik moet de FSB omhoog krijgen zodat het intern sneller loopt, en ik denk niet dat ik dat met een GFD kan berijken want die steek je in het socket en je veranderd dus niets aan de systeembus frequentie (toch :? )

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmmm, ik geloof niet dat de Thunder bios uitwisselbaar is met de Tiger, maar ook al zou het zo zijn, de Thunder bios heeft ook geen oc opties.

Ik heb wel eens vernomen dat er een oc-bios was voor de Thunder K7, had hem ook bijna gekregen, maar deze scheen dusdanig instabiel te draaien dat het niet meer leuk was, waarschijnlijk was dit nog 1 van de biossen uit de test fase van het moederbordje denk ik.

Maar voor de rest: Niks noppes nada aan oc mogelijkheden, heb er zelf ook last van, het enigste wat ik kan gaan overclocken is me videokaart, en die wil niet hoger dan 220/360 dus dat houd ook al weer op.
Dus ik sla maar terug naar het case modden >:)
Wordt vast wel een fijne case mod...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens de handleiding kun je maar 1 ding veranderen: bussnelheid van 200 -> 266. Als je CPU het niet aan kan, heb je pech, houdt toch de default aan.

Trouwens zo'n moederbord is er niet voor om te oc'en, zeker niet die van Tyan. Gaat ook ten koste van stabiliteit (ik denk zeker bij niet-MP's). Bij Asus/MSI/Abit zul je meer succes hebben.

Zoals eerder gezegd zal een goldfinger o.i.d misschien helpen.

Het schijnt dat je ook bruggen kan verbinden op de proc...

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1