Edimax Router

Pagina: 1
Acties:

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik heb een Edimax BR-6004 breedband router aangeschaft om bij mij thuis mijn eigen systeem iets te ontlasten (die was nl. gateway/router).
Op zich leuk apparaatje, maar ik krijg op de een of ander manier mijn Chello subnet-mask niet geconfigureerd.
Met dus als resultaat dat ik nog geen verbinding kan maken via dat apparaat, en mezelf maar ff weer toegang heb verschaft op de ouderwetse manier.
Is er iemand die toevallig ook met zo een apparaat zit?
En zo ja, suggesties om dit "kleine" probleempjes op te lossen zijn zeker welkom.

• Brede P
Heeft iedereen hier een hekel aan die apparaten ofzo?
All I need to know is, is er iemand die hetzelfde probleem heeft of heeft gehad? En indien er een oplossing is, zou ik hem graag horen.
Ik kan dus mijn subnetmask 255.255.248.0 (Chello) niet in de Edimax 6004+ krijgen.
That's it.

Verwijderd

Welke software versie heb je in je router zitten? Ik heb namelijk ook wat problemen gehad met die router. Hier staat versie 1.07 die werkt bij mij helemaal perfect

http://www.edimax.com.tw/Drivers/BroadBand/BR-6004v107.SIG

Groeten

• Brede P
Die tip had ik inmiddels via een helpdesk ook al gehad.
Bij mij draait die versie inmiddels ook, maar ik heb nog altijd hetzelfde probleem.
Zodra ik probeer te bevestigen dat het te gebruiken subnetmask op de EWAN verbinding 255.255.248.0 moet zijn, begint dat ding te "bleren" in dat berichtenboxje onderin, dat die waarde geen geldig subnetmask is.

Verwijderd

Waar vul je dat in eigenlijk?? Public IP adress of bij de connection profile?