wat is het verschil tussen de a7v266 en de a7v266e

Pagina: 1
Acties:

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
Ik heb gezocht maar er bestaat nog geen topic over dus begin ik er maar mee.

Ik wil morgen een A7V266 kopen maar er werd mij verteld dat ik beter op de A7V 266-E kon wachten.

Ik heb daarom gezocht naar de specificaties en informatie maar ik kan er zeg maar niets over vinden.

nu weet ik dat ik niet zo goed ben in het zoeken van informatie maar ik wil toch graag weten wat het verschil is en of het de moeite echt waard is om tewachten en dus niet morgen een miskoop doe.

Ik hoop dat jullie mij een link kennen geven over de info en specs van dit mobo of dat jullie mij er wat over kennen vertellen.

zijn er ook al leverdata's bekend?

Greetz RapTile

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Maakt die v-e niet gebruik van de geweldige KT266a chipset?

Zo ja, dan is dat zeker het wachten wel waard, zoek maar eens op kt266a

• raptile

raptile

Topicstarter
En als ik dan morgen die A7V266 koop kan ik dan over 2 maanden die andere chipset kopen voor 100 piek en die op mn plakje gooien of zitten jullie me nu uit te lachen:?

:)

Ik hoop wel dat dat uit eindelijk kan want ik wilk niet nog een maandje wachten zoals de meeste zeggen :'(

Spelfouten voorbehouden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 17 oktober 2001 00:07 schreef raptile het volgende:
En als ik dan morgen die A7V266 koop kan ik dan over 2 maanden die andere chipset kopen voor 100 piek en die op mn plakje gooien of zitten jullie me nu uit te lachen:?
Mwah, een klein beetje dan :P Maar theoretisch is het dus wel mogelijk wat jij zegt. De KT266A is (pin)compatible met de KT266, dus hij kan op hetzelfde mainboard functioneren. Maar als jij het voor elkaar krijgt om zo'n ding netjes los te solderen, en de nieuwe erop te zetten, dan is dat best een compliment waard ;) Praktisch gezien niet echt een optie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hij was vorige week gepost in nieuws:
http://www.tweakers.net/nieuws/18801?highlight=A7V266
http://www.via.com.tw/jsp/en/products/apollo/ddrmobo.jsp

Als dat inderdaad het verschil is, kan je nog lekker supertweaken:
The VIA Apollo KT266A (model number VT8366A) is completely pin-compatible the VIA Apollo KT266 (VT8366) to ensure rapid time to market.
Waar ligt ook al weer mijn microsoldeerboutje :)
... http://www.via.com.tw/jsp/en/pr/kt266_pr.jsp ...
The VIA Apollo KT266A chipset is manufactured at TSMC in a .22 micron, 3 metal layer process, and is priced at US$26 in OEM quantities.
Dus volgens mij goedkoper dan 100 piek...

Via kt266a
Via kt266
Asus a7v266

Verwijderd

helaas is het niet mogelijk om je chipset achteraf te veranderen >:) Op de introductie van de kt 266a chipset mobo`s wordt al best lang gewacht, maar volgens mij moeten ze heel binnenkort wel in de winkel liggen.

Ik zelf kon geen geduld meer opbrengen en heb de 'gewone' a7v266 gehaald. Doet het voor mij goed genoeg ... Heb je het nieuwe a7v 266e bordje gehaald, ligt er over 3 weken weer een nieuwe proc of mobo in de winkel. Je moet zelf de grens trekken lijkt me.

• raptile

raptile

Topicstarter
ja maar er is nog niet bekend waneer ASUS met deze chipset komt en dat vind ik zo jammer :)

Ik heb net alle topics en ifo (half) zitten lezen en de test liegen er niet om.

Het probleem is dat ik over 1 1/2 week een LAN heb en daar wil ik gewoon 166 FPS uit mijn quake kennen halen en dat doe ik door dus een ander mobo enzo tehalen.

maar ik WIL niet nog een maand wachten totdat ASUS met zo'n bordje komt op de markt :)

Dus nu heb ik JULLIE mining nodig

Haal ik met een AMD1700+ en 256 DDR-SDRAM en de A7V266 166 FPS of niet?

Ik moet volgends mij iig VEEL meer frames halen als dat ik nu haal op dit moment met mijn A7V rev 1.02 met een 900@1000Mhz (correct me if i am wrong!)

Ik heb trouwens aan ASUS V-7700 als videokaart en niet zon superdeluxe GF3 :)

WACHTEN of NIET :?

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 00:23 schreef pietersg het volgende:
helaas is het niet mogelijk om je chipset achteraf te veranderen >:) Op de introductie van de kt 266a chipset mobo`s wordt al best lang gewacht, maar volgens mij moeten ze heel binnenkort wel in de winkel liggen.

Ik zelf kon geen geduld meer opbrengen en heb de 'gewone' a7v266 gehaald. Doet het voor mij goed genoeg ... Heb je het nieuwe a7v 266e bordje gehaald, ligt er over 3 weken weer een nieuwe proc of mobo in de winkel. Je moet zelf de grens trekken lijkt me.
hoeveel fps haal jij nu dan?

heb je al tests gedaan met sisoft of 3dmark2001?

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
iemand nog :?

Spelfouten voorbehouden.

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Met 3dmark2k1 scheelt A7V -> A7V266 je ongeveer (iets meer) 200 3dmarks. Die 166 frames haal je volgens mij niet, maar waar de fok heb jij 166 frames voor nodig. Als je het verschil tussen 100 en 160 kan zien, zie je meer dan mij.. bovendien kan je beeldscherm waarschijnlijk ook geen 160 Hz aan, (op een beetje goeie resolutie, wat toch leuker is dan meer frames bij deze snelheid), dus maakt het zo-wie-so geen verschil als je comp meer frames rendert dan de monitor kan laten zien.

Conclusie: je doet het gewoon om er wat mee te showen 8-)

heb je trouwens meer aan goeie videokaart dan mobo hoor.. als je die 1700+ cpu dr al in kwijt kan..

Localhost is where the heart is

• raptile

raptile

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 08:43 schreef SilentStorm het volgende:
Met 3dmark2k1 scheelt A7V -> A7V266 je ongeveer (iets meer) 200 3dmarks. Die 166 frames haal je volgens mij niet, maar waar de fok heb jij 166 frames voor nodig. Als je het verschil tussen 100 en 160 kan zien, zie je meer dan mij.. bovendien kan je beeldscherm waarschijnlijk ook geen 160 Hz aan, (op een beetje goeie resolutie, wat toch leuker is dan meer frames bij deze snelheid), dus maakt het zo-wie-so geen verschil als je comp meer frames rendert dan de monitor kan laten zien.

Conclusie: je doet het gewoon om er wat mee te showen 8-)

heb je trouwens meer aan goeie videokaart dan mobo hoor.. als je die 1700+ cpu dr al in kwijt kan..
mn monitor kan op 640x480 wel 160Hz aan :D

en idd zie je het verschil niet maar bij quake heb je die frames nodig om precieser tewerken en bepaalde sprongen temaken.

die sprongen werken alleen soepeltjes met 77/125/166 => FPS en dus wil ik nu wel eens een nieuwe comp die de 166 haalt :)

Spelfouten voorbehouden.

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

wat jij wil :) 166 frames is alleen wel een erg hoge aim.. tenzij je natuurlijk steeds 640x480 wil draaien. Dan lukt het je waarsch wel..

Localhost is where the heart is

• raptile

raptile

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 09:02 schreef SilentStorm het volgende:
wat jij wil :) 166 frames is alleen wel een erg hoge aim.. tenzij je natuurlijk steeds 640x480 wil draaien. Dan lukt het je waarsch wel..
Ik ben inderdaad wel van plan om 640x480 teblijven spelen :)

dus met een A7V266 met 256 DDR-SDRAM en een AMD1700+ haal ik de 166 FPS wel?

IK weet het echt niet namelijk :)

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
En weet iemand waneer deze A7V met de kt266a op de nederlandse markt verschijnd?

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
Ik heb hem toch nog maar niet gehaald aangezien niemand mij een antwoord kan geven :)

IK hoop dat de kt266a snel op de asus borden verschijnd en dat wij hem binnen een maand hier in nederland zullen hebben :)

Spelfouten voorbehouden.

Pagina: 1