Funprice verkoopt een DCD-4002, Zeer Zware Hd Cooler, past hd in van coolermaster. kosten fl. 69,= Denk er aan om deze te kopen ,omdat mijn maxtor zo tering lawaai maakt, daarnaast wordt hij best wel erg warm, heeft iemand hier ervaring mee !
ik heb er 2 van in mijn pc en om je kast stiller te maken hoef je het niet te doen. Maar het ziet er wel leuk uit 
btw het is Reduces hard drive surface temperature up to 18% zie de specs
btw het is Reduces hard drive surface temperature up to 18% zie de specs
Haha inderdaad, ik heb (had) nog nooit zo'n herriemaker in m'n PC gehad
. Als je echt een stillere harddisk wil moet je zorgen dat de harddisk niet via metaal met je case in contact is (knutsel bv met kurk/schuimrubber/rubber/etc). Ik heb de fan van mijn 4002 wel vervangen en op 7V draaien btw, echt een herrie die de default-fan op 12V maakte!
Oke ze zien er mooi uit, maar ze zorgen er niet voor dat mijn harddisk stiller worden en qua cooling
Yep bijvoorbeeld. Die 4002 koelt wel goed hoor, maar dat heb je niet echt nodig met een IDE schijf.
In mijn 4002 zit een stukje rubber/plastic(?) tussen de bovenkant van de HD en de behuizing van de cooler, dit zit er standaard in. Het is wel zo dat die ventilator echte teringherrie maakt, heeft iets resonatie te maken ofzo
Dus ik kan hem op dat vlak niet echt aanbevelen...
maar als je hem geen contact laat maken met het metaal van jet kast, loopt de temperatuur wel flink op!
maar als je hem geen contact laat maken met het metaal van jet kast, loopt de temperatuur wel flink op!
als ke echt een stille hd wilt hebben moet je een z'n zwarte doos van silent-drive kopen, maar word wel erg warm in de zomer. (mn 54000rpm drive that-is)
als ke echt een stille hd wilt hebben moet je een z'n zwarte doos van silent-drive kopen, maar word wel erg warm in de zomer. (mn 54000rpm drive that-is)
Bij mij ook, maar ook dat heb ik eruit gehaald. Er kwam een soort olie uit dat ding, dat moet ik dus niet op m'n nieuwe schijf hebben. Plus het 'adem-gaatje' (waarbij staat niet bedekken) werd ook afgesloten door die pad. Bij mij wordt m'n schijf ook zonder dat ding (wat amper contact maakte met de schijf) een beetje lauw dus het werkt zo prima.Op woensdag 17 oktober 2001 11:35 schreef UTMachine het volgende:
In mijn 4002 zit een stukje rubber/plastic(?) tussen de bovenkant van de HD en de behuizing van de cooler, dit zit er standaard in.
Ik heb nu ook dat veltje er tussen gehaald (jaja, ook dat adem gaatje ;-)
Maare, ik ga denk ik toch op de PC-Dumpdag voor een andere HD cooler kijken, ik vind de Cool Master 4002 flink tegenvalle
Maare, ik ga denk ik toch op de PC-Dumpdag voor een andere HD cooler kijken, ik vind de Cool Master 4002 flink tegenvalle
Pagina: 1