Toon posts:

rare geluidjes bij processen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Zoals de titel al zegt: ik heb rare geluidjes als ik een programma open. Niks opvallends ofzo.. Maar als ik mijn geluid hard aanheb en ik scroll bijvoorbeeld in een IE venster of ik open een uitschuif-menu krijg ik een raar geluidje te horen. Het geluid is erg zacht en je moet het geluid echt goed hard aan hebben staan wil je het horen.

De geluidjes kunnen varieren van een soort hoog brom tot een echte plioep geluidje als ik een uitschuif-menu open. Verder een licht gebrom als ik een programma open.. Maar dat valt helemaal niet op...

Ik heb hier: Win 98 SE op een AMD K6 II 450 op een Epox mobo. Mijn geluidskaart is een (hou je vast) een Ensoniq 4810. Die draait na lang zoeken op echte win9x4810pci drivers. (Hij kan ook op SB64 draaien)

Hebben meer mensen dit "probleem"? Ik kan er niet wakker van liggen maar wil weten of meer mensen dit kennen...

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Is je pc geaard? Anders kan je hardware je geluidskaart storen. (hier ook last van :()

Verwijderd

Misschien staat je mic aan? Dat het geluid "rondzingt"?
Die geluiden zijn dan het zachte klikken van je scrollwieltje
(geweldig woord toch ;)) en je rechtermuisknop-klik (Heb ik
patent op hoor!)... Mic registreert dat, wordt door boxen afgespeeld,
dat geluid registreert mic weer --> Boxen... :) Rondzingen... Ja?

Moarre... Ik ga nu slapen, let us know what is was m8! :Z

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is die niet :)

Dat was ook het eerste wat bij me opkwam. MAar ik dacht eens kijken of andere mensen dit ook hebben.. Xal morgen eens kijken of hij die geluidjes nog steeds laat horen als de pc geaard is :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:24 schreef _Brake_ het volgende:
Misschien staat je mic aan? Dat het geluid "rondzingt"?
Die geluiden zijn dan het zachte klikken van je scrollwieltje
(geweldig woord toch ;)) en je rechtermuisknop-klik (Heb ik
patent op hoor!)... Mic registreert dat, wordt door boxen afgespeeld,
dat geluid registreert mic weer --> Boxen... :) Rondzingen... Ja?

Moarre... Ik ga nu slapen, let us know what is was m8! :Z
Nope, als ik de MIC op dempen zet blijf ik het horen.. maar bedankt voor het meedenken!! :)

Verwijderd

Hier heb ik dus ook last van. Zal idd wel zijn omdat mijn pc niet geaard is aangesloten. Maar je hoort het alleen als het geluid vrij hard staat, of als ik een koptelefoon op heb. Ik vind die geluidjes soms wel lachen.

Aangezien ik nu toch niks beters te doen heb en een hele flauwe bui heb zal ik hier proberen om die geluidjes in schrijftaal duidelijk te maken. Dus zet je volume maar vast open.

Pliebediebediebdie PLING zoeeeeeeeeeeeeem pling Pong ff stil pling plong plang zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz trrrrrrrring Plop

Dan volgt hier de bescrijving die bij de geluidjes hoort

Pliebediebediebdie (hier was ik aan het browsen) PLING (hier minimaliseerde ik een venster) zoeeeeeeeeeeeeem (hier bewoog ik met m'n muis over een lege desktop) pling Pong ff stil (hier starte ik m'n outlook op) pling plong ff stil plang (hier m'n winamp) zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (hier was ie m'n playlist aan het laden) trrrrrrrring (hier ging de telefoon) Plop (en hier bleef m'n pc hangen)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik heb er ook last van. niet geaard idd :P
wel een beetje eigelijk, voor zover dat aarden is, via de (coax) netwerkkabel :P
maar ook als me versterker uitstaat (dus geen geluid door me boxen kan komen) hoor ik die geluidjes
tis helemaal extreem als ik me foon op me computer aansluit en dan een logo ga overpompen ofzo
echt vrij errug vaag, en wat het is ben ik ook nog niet achter, heb het al best lang eigelijk

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

1 kan het zijn dat je geluidskaart gestoort wordt door je harddisk, heb ik ook last van met mn el cheapo ALS120

2 kan zijn dat je bus het niet trekt waardoor je geluidskaart naait. staat een stukje over op winamp.com (in de faq) Maar hiervoor moet je dus muziek aan t luisteren zijn dat dan even wordt onderbroken bij het scrollen wat dus niet van toepassing is. [waarom post ik het dan?]

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 20:52
Mijn (oude) Epox mvp3 bordje had er ook last van...
gewoon een nieuw bordje + proc erin, en toen was het weg (wel jammer, AMD K6-3+ 550Mhz + 2Meg ext cache liep best snel)

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 09:42 schreef ustoopia het volgende:
Hier heb ik dus ook last van. Zal idd wel zijn omdat mijn pc niet geaard is aangesloten. Maar je hoort het alleen als het geluid vrij hard staat, of als ik een koptelefoon op heb. Ik vind die geluidjes soms wel lachen.

Aangezien ik nu toch niks beters te doen heb en een hele flauwe bui heb zal ik hier proberen om die geluidjes in schrijftaal duidelijk te maken. Dus zet je volume maar vast open.

Pliebediebediebdie PLING zoeeeeeeeeeeeeem pling Pong ff stil pling plong plang zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz trrrrrrrring Plop

Dan volgt hier de bescrijving die bij de geluidjes hoort

Pliebediebediebdie (hier was ik aan het browsen) PLING (hier minimaliseerde ik een venster) zoeeeeeeeeeeeeem (hier bewoog ik met m'n muis over een lege desktop) pling Pong ff stil (hier starte ik m'n outlook op) pling plong ff stil plang (hier m'n winamp) zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (hier was ie m'n playlist aan het laden) trrrrrrrring (hier ging de telefoon) Plop (en hier bleef m'n pc hangen)
Hahaha LOL >:) , vooral die laatste plop :P
Pagina: 1