PC wil niet starte!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik heb vanmiddag een k7v-t opgehaald om mijn k7m te vervangen, nadat ik men ouwe mobo uit de kast had gehaald, heb ik die k7v-t ingebouwd en alles ff netjes aangesloten.

Wat blijkt, ik zet men pc aan, en het beeld blijt zwart en na ff wachten begint ie te piepen, ik heb deze piepcode ff opgezocht en het bekend "Bad sdram or none detected" ofzo.

Het vreemde is, keb net alles weer op men ouwe mobo gezet en alles werkt normaal, het geheugen is dus helemaal goed.

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd, maar ik krijg mijn pc niet werkend met die k7v-t

Weet iemand een oplossing bvd patrick, of is dat mobo gewoon kapot :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 13:47

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

geheugen goed aandrukken :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

misschien is een RAM slot(of hoe je het ook noemt, ben het ff kwijt) op nieuwe mobo kaduuk... als je meerdere reepjes gebruikt probeer ze dan een voor een uit in een slot, doet het het dan niet? probeer slot nr 2.....

Verwijderd

Geheugen werkt niet lekker in combinatie met de K7V-T?
Gewoon ander reepje gebruiken

• Bossie
Ik heb 512MB ram pc-133:

1 x 256MB PC-133 Apacer
1 x 256MB PC-133 el cheapo ram van gistron

Ik heb deze dimms al allerlei manieren uitgeprobeerd.
1 x met alleen de apacer, en 1 maal die dimm van de gistron, steeds een anders voetje geprobeerd, en natuurlijk gewoon beide tegelijk, het resultaat blijft hetzelfde de pc start gewoon niet, terwijl de casefans ed wel beginne te draaie :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Gewoon harder erin duwen zoals eerder werd gezegd, ik had zelfs een keer een ram reepje er verkeerd om (!) in gedaan en toen zag ie maar de helft van me ram :D

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:11 schreef ubermaestro het volgende:
Gewoon harder erin duwen zoals eerder werd gezegd, ik had zelfs een keer een ram reepje er verkeerd om (!) in gedaan en toen zag ie maar de helft van me ram :D
Dat vind ik echt knap! Gefeliciteerd! :?
Dan móet je toch wel een moker gebruiken? :?
|:(

• Bossie
Ik ga ff kijken of het aan men ram ligt

• Bossie
Ik heb ff de dimm slotjes getest, dmv die 256MB apacer steeds te proberen in een van de 3 slotjes, maar nog steeds geen resultaat :(

Verwijderd

ik had vanochtende precies het zelfde met mijn asus mobo. Hij piepte bij het booten alsof er geen geheugen in zat. Gehuegen laten testen -> a-okee. Mobo verwisseld, geen probleem.

Nieuwe mobo gekregen, probleem opgelost. Ik denk dus dat ook jou mobo kapot is. Hopelijk kan je hem ruilen.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
kijk ff of ze beide cass 2 of cass 3 geheugen zijn..als beide geheugens een andere cass hebben dan start je pc niet. (bijvoorbeeld je heb hem normaal op cass 2 staan en je kopt cass 3 erbij zonder je instelling naar cas3 te zetten) ;)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Pagina: 1