24 speed branders: Plextor, Aopen of Lite-On

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 15:08
Ik ga mijn 12x brander vervangen voor ee 24 speed (niet zeuren dat het de moeite niet waard is, want ik kan gewoon wat bijbetalen etc).

Nu weet ik alleen niet welke ik het beste kan nemen.

Plextor: Altijd goed, maar duurste
Aopen: Goedkoopste van de 3
Lite-On iets duurder dan de Aopen, maar Burn-Proof ipv Justlink en verder?

Ik heb dus geen idee welke ik het beste kan nemen. De Lite-On heeft voor mij de langste levertijd..

Zijn alle 3 de branders trouwens compatible met CloneCD, want dat is eigenlijk wel een must en ik kan me vaag nog iets herinneren dat Plextor ooit een brander had die dat niet meteen was (eerst wachte op firmware upgrade).

Belangrijk is dus:
- Fatsoenlijke DAE
- Direct compatible met CloneCD (RAW) (niet eerst 4 weken wachten ofzo).

Gimme some advice :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 21:26
ik hoorde dat je beter de 20x van aopen kon hebben dan de 24x doordat de 24x nogal wat fouten had.

misschien dat iemand daar meer van weet en je darmee advies kan geven.

als je een beetje geld uit wilt geven ga dan voor de plextor :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je ff kan wachten dan zou ik de Lite-on nemen.
Veel goedkoper en presteert iets beter als pleztor. Alleen de garantie van Plextor is langer.

Aopen zou ik zeker niet nemen. Kan weinig kopieerbeveiligingen omzeilen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

LiteON heeft geen Burnproof, maar een andere beveiliging, niet dat het veel uitmaakt, werkt allemaal vrijwel hetzelfde.
Persoonlijk blijft Plextor voor mij gewoon de beste branders maken, loopwerken zijn gewoon stabieler.
Waar je ook naar zou kunnen kijken is LG, dit merk wordt weinig genoemd, maar maakt stabielere loopwerken dan LiteOn.

Over Aopen begin ik niet eens :r

Verwijderd

Betaal nou even wat meer en koop een goeie Plextor. 395,- voor de 16x10x40 bij Gistron.

Plextor heeft de beste CloneCD support ( RAW write ja >:) ) en ook zéér goede DAE-snelheden. Ook de kwaliteit van de extracted audio is zeer goed te noemen. Beschadigde CD's leest mijn plextor ook zéér goed, waar andere merkjes het vaak laten afweten.

Lite-On is ook wel goed hoor, maar ik zou net even ietsje meer dokken. Over Plextor ben ik echt zeer tevreden, nog nooit een coaster gehad (mislukte CD). Terwijl ik toch al redelijk wat 100CD-mapjes vol films heb geschreven. >:)

• InterCC
LiteON heeft geen Burnproof, maar een andere beveiliging, niet dat het veel uitmaakt, werkt allemaal vrijwel hetzelfde.
Hoe werkt dat dan? want er wordt wel altijd geadverteerd met Burn-Proof...

ik zat zelf ook te denken aan plextor trouwens, maar om 150 piek meer neer te leggen terwijl daar weinig voor terug komt vind ik ook niet echt alles...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-04 09:36
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:08 schreef InterCC het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? want er wordt wel altijd geadverteerd met Burn-Proof...

ik zat zelf ook te denken aan plextor trouwens, maar om 150 piek meer neer te leggen terwijl daar weinig voor terug komt vind ik ook niet echt alles...
lite-on gebruikt toch wel burnproof? hun 12x branders iniedergeval wel.

als je het kan missen zou ik gewoon een plextor nemen. betere kwaliteit.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de lite-on heeft gewoon burnproof hoor :)
en hij wordt ook ondersteunt door clone cd :)
kijk hier maar bij ondersteunde writers :)
http://www.elby.org/CloneCD/english/index.htm

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:47

Wok

Dakloos...

De LiteOn heeft dus zeker wel BurnProof. Deze fikker wordt binnenkort mijn keuze!. Aangezien jij goede DAE wilt hebben, valt deze drive voor jou af. Blijven over Aopen en Plextor. Mijn idee: ga voor die Plex! Wel wat duurder, maar ook superkwaliteit! :9~

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• InterCC
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:12 schreef chucky666 het volgende:
de lite-on heeft gewoon burnproof hoor :)
en hij wordt ook ondersteunt door clone cd :)
kijk hier maar bij ondersteunde writers :)
De Lite-On ondersteund net zo veel als de plextor met CloneCD...

• InterCC
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:14 schreef wokmaster het volgende:
De LiteOn heeft dus zeker wel BurnProof. Deze fikker wordt binnenkort mijn keuze!. Aangezien jij goede DAE wilt hebben, valt deze drive voor jou af. Blijven over Aopen en Plextor. Mijn idee: ga voor die Plex! Wel wat duurder, maar ook superkwaliteit! :9~
Ik hoef geen perfecte DAE. Moet alleen ook niet bagger zijn :)

• The Dolf
  • Niet online
dit word weer een lite-on vs plextor oorlog

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• InterCC
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:17 schreef thedolf het volgende:
Als het maar een leuke "oorlog" wordt met fatsoenlijke argumenten vind ik het niet erg. Ik zou het trouwens ook wel fijn vinden als iemand ff wat positiefs zegt over de Aopen.. Ik dacht dat die brander wel redelijk is...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:17 schreef thedolf het volgende:
nee hoor :)
ik geef alleen maar aan dat de lite-on het zelfde heeft als de plextor :)
als je genoeg geld hebt moet je voor de plextor gaan :)
heb je iets minder, of het er niet voor over dan kan je het best voor de lite-on gaan :)

• InterCC
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:19 schreef chucky666 het volgende:

[..]

nee hoor :)
ik geef alleen maar aan dat de lite-on het zelfde heeft als de plextor :)
als je genoeg geld hebt moet je voor de plextor gaan :)
heb je iets minder, of het er niet voor over dan kan je het best voor de lite-on gaan :)
Ehm.. Ik heb geld wel, maar waarom zou ik het daaraan uitgeven als een ander product goedkoper is en even goed?

Als iemand een paar goede argumenten geeft zorg ik dat morgen die plextor voor me besteld wordt :)

Verwijderd

das standaard :)

de mensen met een liteOn, raden die ofcoz aan, en de plextormensen de plextor :)

Khep zelf een liteOn, sinds maandag, khep er al een behoorlijke berg CDs doorheen gejast, ben heel tevreden

duurt 3.20 minuten voor een cdtje

khep express een paar bufferunderruns opgewekt, en hij heeft de cd vrolijk afgebrand, en die werkt in al m'n cd-rom spelers. Zal met plextor psies etzelfde zijn.

Denk dat et enige wat je beslissing kan beinvloeden het volgende is.

- Status, als je meer dokt heb je meer status, tis gewoon zo, en plextor heeft ook gewoon meer status dan een LiteOn
Je kunt het zo zien, als de nerd met het geld koopt de plextor, en de krap bij kas zittende tweaker neemt een liteOn, je krijgt etzelfde, je dokt alleen minder, en je hebt wat minder status.

enige verschil tussen de 2 is dus geld en status, en natuurlijk hoe die eruit ziet.

M'n liteOn zit een stickertje op met liteonit.com maar meer niet, verder ist een compleet lege drive. Plextor heeft er zo mooi PlexWriter op staan :)

Dus heb je die pieken en wil je de man zijn, go plextor.
Heb je de pieken niet, of denk je gewoon als een nederlanders, dan koop je dezelfde kwaliteit voor minder, en iedere tweaker zal je begrijpen, alleen jan op de hoek kent alleen plextor en zal denken dat je een loos geval gekocht heb >:)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:25 schreef InterCC het volgende:

[..]

Ehm.. Ik heb geld wel, maar waarom zou ik het daaraan uitgeven als een ander product goedkoper is en even goed?

Als iemand een paar goede argumenten geeft zorg ik dat morgen die plextor voor me besteld wordt :)
beetje tegenstrijdig :?

of bedoel je dat ze je moeten overhalen om de plextor te kopen :?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:28 schreef Scimitar het volgende:

[..]

de mensen met een liteOn, raden die ofcoz aan, en de plextormensen de plextor :)

NEE HOOR, lees me eerdere reply maar :)
en ik heb een lite-on :P

M'n liteOn zit een stickertje op met liteonit.com maar meer niet

bij mij liteonit.com.tw >:)

• InterCC
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:28 schreef chucky666 het volgende:

[..]

beetje tegenstrijdig :?

of bedoel je dat ze je moeten overhalen om de plextor te kopen :?
Zoiets ja. Als er toch een goede reden is om een plextor te kopen doe ik dat. Zo niet koop ik wel een Lite-On, want dan heeft de plextor weinig voordelen.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:41 schreef InterCC het volgende:

[..]

Zoiets ja. Als er toch een goede reden is om een plextor te kopen doe ik dat. Zo niet koop ik wel een Lite-On, want dan heeft de plextor weinig voordelen.
ik denk dat het enigste voordeel is dat je wat langer garantie hebt ofzo :?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

volgens mij was de nieuwste plex niet clone CD compatible meer ;)

hmmm, of fora te zien, blijkbaar toch wel ;)
dan stond er eerst verkeerde info @ GoT :)

• InterCC
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:47 schreef DR het volgende:
volgens mij was de nieuwste plex niet clone CD compatible meer ;)
Volgens deze link wel (staat halverwege dit topic)

Dan is deze reactie nu overbodig :)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:49 schreef InterCC het volgende:

[..]

Volgens deze link wel (staat halverwege dit topic)
zie edit ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, maar lees deze is >:)
[topic=288877/1/50]

• InterCC
Op woensdag 17 oktober 2001 00:02 schreef chucky666 het volgende:
ja, maar lees deze is >:)
[topic=288877/1/50]
Hmm. Erg fijn.. Dan kan ik dus beter geen plextor kopen. Ik wil wel alles kunnen branden.

Kan iemand op GoT het trouwens bevestigen dat de plextor 24*10*40 de nieuwe beveiligingen niet aankan?

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Op woensdag 17 oktober 2001 00:13 schreef InterCC het volgende:

[..]

Hmm. Erg fijn.. Dan kan ik dus beter geen plextor kopen. Ik wil wel alles kunnen branden.

Kan iemand op GoT het trouwens bevestigen dat de plextor 24*10*40 de nieuwe beveiligingen niet aankan?
Volgens mij is dit niet waar, zelf heb ik TLA#0000 dus kan het niet testen. Het gaat om de cactus-shield protection voor audio-cd's. Je kan zelf heel eenvoudig een cd-tje beveiligen met cactus-shield (heb ik een proggie voor).

Dit heb ik net even meegepikt van het cdr-forum:
Hi bud.Just wanted to say that all the 24X Plextor's are able to backup all game protections.So no need to worry as long as firmware 1.02 is used.The Cactus audio protection is another story,it seems initial claims TLA#'s have different results might also be false.So we will have to wait and see.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Ronnie_T
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

/offtopic
plextor belgie heeft ook gereageerd op dit "probleem"
I've contacted Plextor about the Cactus Shield copy problems. Plextor said they are investigating the problems with this new audio CD protection. One of the problems with investigating this is that it's hard to get these CD's. The difference between the TLA's of the Plextor 24/10/40 are according to Plextor very small, there is no difference used in the components of both TLA's. They also want to make clear that there will be no build-in system to prevent consumers from backing up their CD's.
/ontopic

- Dat de lite-on en plextor hetzelfde zijn is niet waar; ze hebben wel bepaalde onderdelen die hetzelfde zijn. Plextor biedt 2 jaar garantie, niet voor niks.

- De lite-on en Plextor 24x zijn de 2 drives die ALLE huidige kopierbeveiligingen meekopieren >:)

- Ik zou de lite-on kopen als je 150 a 200 piek anders wilt besteden (dat is de meerprijs van de plextor) en een brander wilt die minstens een jaar meegaat *D

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• InterCC
Ik heb trouwens besloten om maar voor de Lite-On te gaan, omdat die ik die 150 piek extra wel wil uitgeven, maar dan moet ik het wel merken in gebruik. En dat lijkt mij niet het geval.. :)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op donderdag 18 oktober 2001 18:07 schreef InterCC het volgende:
Ik heb trouwens besloten om maar voor de Lite-On te gaan, omdat die ik die 150 piek extra wel wil uitgeven, maar dan moet ik het wel merken in gebruik. En dat lijkt mij niet het geval.. :)
Good choise :)

• straat
  • Laatst online: 13-04 19:54
Dan heb je nu maar 2 MB buffer ipv 4 MB van de Plex :P

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op donderdag 18 oktober 2001 18:25 schreef Straat het volgende:
Dan heb je nu maar 2 MB buffer ipv 4 MB van de Plex :P
En wat maakt da nou weer uit, je hebt toch burnproof :)

• Paladin
  • Laatst online: 20-04 21:30

Paladin

Play Ball!

heb zelf plextor 24 speed gekocht en lite on in me handen gehad.
Heb toen de plex gekozen omdat ik iets meer vertrouwen er in had. Drive heeft ook een ventilator wat de levensduur ten goede komt. teven is de plextor een stuk zwaarder wat imho moet aangeven dat er zwaarder/ degelijker matriaal is gebruikt. en ik wil iig wel een brander die goed werkt. tevens heeft plex nu 2 jaar garantie die heel goed is oftewel voor mij was de keuze toen gemaakt.

ik heb firmware 1.02 draaien en alles werkt nog prima oftewel de geruchten slaan imho weer helemaal nergens op.

greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Ik brand nu al 3 jaar met een SCSI Plextor zonder problemen.
En ik heb geen moment spijt gehad van de aanschaf, alhoewel de SCSI-brander (600 piek) stukken duurder was dan z'n IDE tegenhanger.
En wat is duur als je weet wat je krijgt.

En wat betreft de technische problemen met een Plextor dat is gewoon pech hebben.

Er zijn trouwens nu veel probleem-topics over Lite-on branders.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:28 schreef Scimitar het volgende:

[..]

- Status, als je meer dokt heb je meer status, tis gewoon zo, en plextor heeft ook gewoon meer status dan een LiteOn
Je kunt het zo zien, als de nerd met het geld koopt de plextor, en de krap bij kas zittende tweaker neemt een liteOn, je krijgt etzelfde, je dokt alleen minder, en je hebt wat minder status.
ja, ja status... hmmm en hoe werkt dat op een natte snelweg? :P

ff trug naar de orde. Ik zelf heb een 12x10x32 en kan binnenkort geodkoop aan een 24x10x40 komen (allebei van plextor that is) niet dat ik hem nodig heb die 24x want ik ben zwaar tevreden over m'n 12x. Maar ik kan je het merk plextor wel aanraden (en niet omdat ze "een status" hebben. Gewoon omdat ik persoonlijk het goede branders vind. Waar je klaarblijkelijk dus net iets meer voor betaald.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 14:24

vinnie1908

Appel != peer

Zit hier een mooi Lite-onnnetje in, en werkt perfectomundo. Geen enkel probleem, met ICQ-en en internetten een cd gebrand en geen enkele hapering. Moet toch iets testen, aangezien ik met mijn oude HP hier wel problemen mee kreeg. Dus lekker lite-on nemen, en garantie word gegeven zodat je kapotte producten kan inruilen, lite-on gaat niet kapot :Z hoop ik dan maar :+

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Copyman
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

Okee:

Eerst had ik een Plextor 12x10x32 en dat vond ik een zeer goede brander, kopieerde mooi alle beveiligde CD's met clonecd en nog op een redelijke snelheid ook. :)

Maar nu heb ik de LiteOn 24x10x40, en hier ben ik net zo tevreden over als mijn vorige Plextor, alleen gaat het weer de helft sneller. Ik heb er nog geen problemen mee gehad. Oftewel:

Plextor en LiteOn vind ik even goed, maar als je het geld dat je meer zou moeten betalen voor een Plextor wilt houden, zou ik voor de LiteOn gaan. ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 17:14 schreef Copyman het volgende:
Okee:

Eerst had ik een Plextor 12x10x32 en dat vond ik een zeer goede brander, kopieerde mooi alle beveiligde CD's met clonecd en nog op een redelijke snelheid ook. :)

Maar nu heb ik de LiteOn 24x10x40, en hier ben ik net zo tevreden over als mijn vorige Plextor, alleen gaat het weer de helft sneller. Ik heb er nog geen problemen mee gehad. Oftewel:

Plextor en LiteOn vind ik even goed, maar als je het geld dat je meer zou moeten betalen voor een Plextor wilt houden, zou ik voor de LiteOn gaan. ;)
Tenzij je een SCSI-brander wil, dan neem je Plextor.

• Chevy454
  • Niet online
Een Plex vind ik gewoon de Rolls Royce van de cd-writers.
Als je veel cd's moet backuppen dan kun je beter een Plex nemen sinds deze een fan van achter heeft. Als je em niet kunt missen dan is er nog de garantie van Plextor.
Keb een LiteOn 12x van een vriend te leen gehad toen mijn oude cd-writer de geest had gegeven. Hij pakte niet alle cdr's. Ik weet niet of dit ook bij de nieuwe brander van LiteOn het geval is.

Mijn voorkeur gaat naar Plextor. Gewoon goed en degelijk gemaakt (zwaar). Ik heb er in ieder geval geen spijt van.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Op vrijdag 19 oktober 2001 17:21 schreef OetelDonk het volgende:

[..]

Tenzij je een SCSI-brander wil, dan neem je Plextor.
Maar in dit geval gaat het om een IDE. ;)

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb zelf de Lite-on 24x bevalt super en ik brand en kopieer lettelijk ALLES >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

ik heb mijn oom laatst een Liteon verkocht.. die doet het echt vet goed.. hij fikt al zijn maten eruit :-) (zo hoort het ook)

Maar als ik je een aanrader mag geven haal Plextor.. dan heb je zoiezo 2 jaar garantie.. iedeaal. ik had laats mijn cdrom speler 1,5 jaar.. en toen ging ie stuk.. kon hem opsturen en binnen 2 weken een hele terug.. nu half jaar geleden, doet het nog steeds goed

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
AOPEN RULEZ >:)

Verwijderd

/me vraagt zich af hoet het met de klooncd ondersteuning van lite on zit.. en 90 minuten cd's ed...

Tell me :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:38 schreef G3R10 het volgende:
/me vraagt zich af hoet het met de klooncd ondersteuning van lite on zit.. en 90 minuten cd's ed...

Tell me :)
ik zou zeggen kijk hier :)

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
De LiteOn heeft dus zeker wel BurnProof.
Lite-on heeft maar 3 drives die Burn-Proof hebben, de 1240, de 12101B en de 16101B/C, alle anderen hebben een andere vorm om buffer underruns tegen te gaan. De nieuwste 24 en de toekomstige 32 speed hebben SMART-BURN.

Verwijderd

PLEXTOR natuurlijk.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ben je er nou nog niet uit ?????? :(

Turn it off and on again.

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik vind die twee jaar dus helemaal geen goede reden om voor de plextor te gaan.
Kijk naar de prijzen:

LiteOn: E119.- 1 Jaar garantie
Plextor: E176.- 2 Jaar garantie

176-119 = 55 Euro verschil voor 1 extra jaar garantie.

Die extra jaar die je krijgt, heb je dus kans dat je liteOn het begeeft, maar dat hoeft dus niet.

Stel hij gaat kapot na 1 jaar.
Dan zou je bij aankoop van een nieuwe LiteOn 55 Euro goedkoper uitzijn.
Omdat je die hebt bespaard bij het niet kopen van een plextor.
Dus 119-55 = 64 Euro.

Maar....
Hoogst waarschijnlijk is de 24x goedkoper dan hij nu is. Of dat de 32x of (hoger) Liteon of ander merk zelfs nog goedkoper is dan nu.

Dus heb je voor zo goed als een piepklein bedragje, een nieuwere en betere brander in huis. (theorethisch).

Je hebt dus up to date en zelfs splinternieuwe hardware in huis, IPV een twee jaar oude Plexor.

Daarom zou ik dus echt niet voor een plextor gaan, als het alleen om de garantie zou gaan...

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

met firmware 1.02 kan de plextor 24x ALLE beveiligingen aan, no problemo. 1.03 weet ik niks over nog..

de plextor is wel degelijk sneller dan de lite-on, read: http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=53&Page=1

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Qman
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Tsja,

Het is en blijft natuurlijk allemaal heel persoonlijk, maar vanwege de overall prijs/kwaliteit verhouding van de AOpen branders, ga ik persoonlijk voor AOpen.

Waarom?
- Justlink werkt beter dan BurnProof (2ms ipv 40 ms gap)
- Goede DAE
- Ietsjes stiller dan de Plextor (de Lite-on is feitelijk een budget plextor)
- Goedkoper, maar nagenoeg zelfde kwaliteiten

Het enige wat bij Plextor significant beter is, is de service en de garantie, maar daar ga ik geen €100 extra voor neertellen...

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

de plextor is wel degelijk sneller dan de lite-on, read: http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=53&Page=1

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb ook een aopen brander en fik er letterlijk alles mee.
Hij doet het erg fijn.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Paladin
  • Laatst online: 20-04 21:30

Paladin

Play Ball!

wat een bull toch van lite on is budget plextor waar basseer je dat op?? sjees wann is dat verhaal nu toch is de wereld uit? plextor en liteon lijken in de verste verte niet op elkaar. Ze hebben andere technieken ander binnenwerk enz enz. Het enige dat ze wel doen is wat dingetjes bij sanyo shoppen.

dan nog even over justlink en burnproof ook dat is bull want er is ondertussen advanced burnproof die eropzit van de 12a en die heeft ook maar gaps van 5 of 2 ipv de 40 die hierboven vermeld wordt.

Aopen komt bij alle test als een slechte trage brander uit de test die zijn 24 speed niet waarmaakt.

voorderest lite on en plextor is een keuze die je zelf maakt ik ben voor plex gegaan had netzogoed lite on kunnen kopen.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Ik ben voor Plextor gegaan vanwege de kwaliteit en omdat ik ook SCSI wilde.
Ik had vroeger een Plextor 412RC SCSI en sinds kort een 12/10/32 SCSI Plexje.
Ik heb 'm 2e hands gekocht dus was ik ook niet zoveel kwijt (scheelde 200,-) en hij werk perfect!!
Ik heb trouwens bijna nooit een cd verneukt en als het wel gebeurde kwam dat meestal meer door eigen fouten dan door de brander of buffer underruns.

Niet?
[Specs]

• W1LL3M
  • Laatst online: 23:52

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op woensdag 17 oktober 2001 00:13 schreef InterCC het volgende:

[..]

Beter lezen.... deze link staat er ook nog :)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Kheb de Liteon 24102b, echt een top brandertje, dus ik zou voor de liteon gaan. Bespaart je ook nog wat geld ten opzichte van de Plextor.

• zyberteq
  • Laatst online: 13-03 08:17

zyberteq

nou, dat dus

De Yamaha!
http://www4.tomshardware.com/storage/01q4/011213/index.html
in die test staat duidelijk dat de Yamaha 24x de uberbrander is :P

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb een Yamaha gehad, en wat was dát een kut ding! Altijd gezeik, na een jaar begon ie ook steeds langzamer te branden. Plextor heerst! >:)

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Op donderdag 03 januari 2002 09:57 schreef ZyberTEQ het volgende:
De Yamaha!
http://www4.tomshardware.com/storage/01q4/011213/index.html
in die test staat duidelijk dat de Yamaha 24x de uberbrander is :P
dat staat er niet, dit staat er;
From the tests carried out on these eleven 20x or 24x burners, we may conclude that, on the whole, most have satisfactory features and performance. We can, however, cite two in particular: the Plextor 241040A and the Yamaha CRW3200E. They have results as excellent as they are consistent, and, furthermore, they have an extended guarantee and after-sales service that the user will appreciate. The Yamaha is, of course, more expensive than the others, but it does have 8 MB of cache and advanced functions such as the Mount Rainier and Audio Master Quality Recording. Not far behind these two is the Teac CD-W524E, which offers solid, reliable performance, and is to be recommended.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Zelf heb ik de aopen crw-2040 (ja, da 20x ding)... Hij bevalt me erg goed, ook de justlink functie, maar ze hebben 1 nadeel, ze gaan niet erg goed om met platinum cd's, hij pakt ze zelfs meestal niet :(

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

ik heb die liteon 24x branden en ik kan je zeggen dat het een goed ding is,ondersteund alle functies met clone cd en schrijft goed,plextor heb ik nog nooit gehad.
mijn advies:liteon want dit is een goed merk,ik heb ook een liteon 17"monitor en die is ook goed(niet de beste vanwege die 0.27 dotpitch)maar voor die prijs zeker wel.
bulk je van het geld zou ik voor de beste merken maar liteon is zeker niet slecht

Verwijderd

IK HEB EEN LITE-ON EN HEB ER VETTE STRESS Mee,
Het is ook de ltr2410402B ofzoiets, hij blijft vaker in de burnproof hangen waarna ik moet resetten en mijn cd mislukt.(Zie mijn topic in forum voor meer info). DUzzz go for the plextor of TEAC ook een heel goed merk. Heb zelf teac gehad zonder problemen. Een vriend van me heeft de plextor ook een zeer relaxed apparaatje

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als je geld teveel hebt kun je voor Plextor gaan, anders zou ik gewoon een Lite-on nemen. Die zijn snel, goed en niet te duur!

|Specs|

• Wimo.
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 03 januari 2002 18:28 schreef robbie12345 het volgende:
Het is ook de ltr2410402B ofzoiets, hij blijft vaker in de burnproof hangen waarna ik moet resetten en mijn cd mislukt.(Zie mijn topic in forum voor meer info). DUzzz go for the plextor of TEAC ook een heel goed merk. Heb zelf teac gehad zonder problemen. Een vriend van me heeft de plextor ook een zeer relaxed apparaatje
Misschien moet je de handleiding eens goed doorlezen.. en anders terug naar de winkel of hem laten inbouwen

Verwijderd

Beste Wimo.
Ik ben 2de jaar student Technische Informatica aan de Tu te eindhoven. Ik bouw ongeveer 1/2 pc's in maand voor vrienden, kennissen en familie. Dus als je nog een keer iets leuks weet, hou je het toch maar voor je. Inlaten bouwen tssssss.......

Nog veel plezier met de rest van je leven

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

zag net iemand zeggen LiteON geen burn proof? dacht het even wel!

ik heb zelf een 12x10x32 liteon nog nooit een coaster gehad..werkt perfectico! je kan mislukte cds krijgen als je van cd naar cd schrijft, door dat je de beide brander en de cdrom zelf op 1 ide kabel hebt. dat wil niet. zon kabel kanniet goed lezen en schrijven tegelijk over 1 kabeltje. dus sluit het zo aan:

hdd - cdrom
hdd - burner

of op de 2e ide alleen de fikker...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Nogal wiedes dat je ze niet op het zelfde ide kabeltje moet zetten. Zoiets heet interferentie oftewel storing.
Binnenkort komen de seriele kabeltjes uit. Die zijn vele male beter dan de nu gebruikte pararlelkabel(+ze zijn veel kleiner omdat je niet tussen iedere kabel een aarde moet om interferentie tegen tegaan)

Verwijderd

Heb een AOpen 42x, nu 6 cd's gebrand, 1x een audio cd op 24x --> bij alle nummers gekraak, 1x audio op 12x --> bij eerste 2 nummers heel veel gekraak, 1x audio op 12x --> op stereo nauwelijks gekraak, op discman nauwelijks af te spelen en bizar veel gekraak, dan 3x data, dat ging allemaal perfect.
Ga binnenkort maar eens nieuwe drivers zoeken ofzo en anders ga ik dat ding ruilen

• XthinkZ

XthinkZ

Op donderdag 03 januari 2002 18:28 schreef robbie12345 het volgende:
Euhm, dat jou LiteOn het niet goed doet hoeft niet per se an de brander liggen. Zo lang je geen andere brander op je zelfde systeem hebt geprobeerd is je veronderstelling nul komma nul waard.
De meeste problemen met een brander kun je oplossen door een nieuwe windows install te doen. Het kan namelijk zijn dat er een of andere instelling of programma het branden dwarszit.

En dan nog, volgens mij heb je een jaar garantie.

• Jox444
  • Laatst online: 22:22

Jox444

Honestly....

Heb zelf de plextor, ben ik zwaar tevreden over, nog geen cdtjes verneukt (die burnproof maakt het je ook wel heeeel moeilijk om dat te doen :P ). Maar als je de centen nie hebt dan zou ik voor de LiteOn gaan. Dies (bijna) netzogoed als de plextor.

Het is FRIET!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 03 januari 2002 19:07 schreef robbie12345 het volgende:
Beste Wimo.
Ik ben 2de jaar student Technische Informatica aan de Tu te eindhoven. Ik bouw ongeveer 1/2 pc's in maand voor vrienden, kennissen en familie. Dus als je nog een keer iets leuks weet, hou je het toch maar voor je. Inlaten bouwen tssssss.......

Hap hap hap.. dude.. kan me niet schelen wie of wat je bent.. er kunnen 2 dingen aan de hand zijn

1) Je Liteon is kaduuk
2) Je bent aan het prutsen of doet gewoon wat fout

Ga dan NIET meteen zitten schreeuwen dat liteon niet goed is omdat JIJ er toevallig slechte ervaringen mee hebt

• KBDE
  • Laatst online: 15-04 20:58
Op donderdag 03 januari 2002 19:07 schreef robbie12345 het volgende:
Beste Wimo.

Lol, en dan ben je nog niet eens in staat om een brander in te bouwen ?! :D

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 04 januari 2002 23:04 schreef KBDE het volgende:

[..]

Lol, en dan ben je nog niet eens in staat om een brander in te bouwen ?! :D
>:)

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 17:44 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Hap hap hap.. dude.. kan me niet schelen wie of wat je bent.. er kunnen 2 dingen aan de hand zijn

1) Je Liteon is kaduuk
2) Je bent aan het prutsen of doet gewoon wat fout

Ga dan NIET meteen zitten schreeuwen dat liteon niet goed is omdat JIJ er toevallig slechte ervaringen mee hebt
Er zijn ook mensen die schreeuwen dat Plextor niet goed is, terwijl ze er geen ervaring mee hebben.

• XthinkZ

XthinkZ

Ben sinds vandaag een trotse bezitter van de LiteOn 24 speed.
Eerste cdtje proberen te branden. liep mn pc vast. blauw scherm enzo. restart weer vastloper.

Kijk ik in mn kast: hoor niks... Shit fan dood? Hij draait niet! Wa???!?!?! floppy kabel tegen mn fan aan? Dus losgetrokken en gerestart. Nu brandt hij als een tiet! Alleen jammer dat hij een 4x rewritable ook echt op 4x brandt. Herkent hij hoeveel speed een cd is dan??

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Kan je niet even in de search zoeken wordt zo langzamerhand misselijk van deze topic gelijk sluiten deze posts.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Niemand naar de datum gekeken van de post? ( Door InterCC - dinsdag 16 oktober 2001 22:54 )

Denk dat die jongen allang een nwe brander gehaald heeft...

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op zaterdag 05 januari 2002 01:03 schreef Padje het volgende:
Kan je niet even in de search zoeken wordt zo langzamerhand misselijk van deze topic gelijk sluiten deze posts.
Kan jij niet ff naar de datum kijken van deze post? Ik word zo langzamerhand misselijk van zulke reacties...

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 05 januari 2002 01:01 schreef XthinkZ het volgende:
Alleen jammer dat hij een 4x rewritable ook echt op 4x brandt. Herkent hij hoeveel speed een cd is dan??
Yep.

>>> Nieuwe RW kopen, eentje die voor 10x gecertificeerd is.

(Zat er geen eentje bij je LiteOn???)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1