• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ik stond laatst in de kelder wat kabeltjes te trekken toen ik opeens heel mooi uit de grond de TV kabel zag komen met daarnaast de telefoonlijn.
Maar toen ik naar links keek zag ik daar nog een draadje uit de grond komen dat ik niet echt kon plaatsten. Dus ik ff dat lijntje gevolgd, loopt dus tot halverwege de kelder en is daar afgeknipt. Ik vragen aan pa wat dat was, zegt 'ie dat dat vroeger de telefoonlijn was, maar die is vervangen.

Nu is de vraag dus of die oude lijn nog werkt. En hoe ik dan ff snel kan testen. Want aan die nieuwe lijn zit een of ander buisje ofzo. Eens kijken wat dat precies is. Maar lijkt op iets van KPN.

Als die lijn nog werkt wat zou ik daar dan allemaal mee kunnen doen :) Soort T3 lijntje van maken ofzo ;)

2e vraag is dus hoe zit datmet die huurlijnen van KPN? Als er nog een ongebruikte lijn ligt is daar niet wat mee te doen ofzo? Zag hier laatst ergens ook zoiets. Goedkoop ADSL ofzo.

Niet dat ik zonodig wat met die lijn wil doen ofzo, heb al kabel internet, maar misschien is daar wat mee te verzinnen, gratis bellen ofzo ;)

Dus als je er verstand van hebt laat 't weten. Ik weet 'r niks van, is misschien wel heel dom wat ik vraag, maar niet geschoten is altijd mis he :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 18:53

Mark_640

In my memory

Ik denk dat die kabel aan het andere uiteinde allang niet meer aangesloten is... Maar je zou ff spanning kunnen meten... heb je spanning op 2 aders, dan heb je heel misschien nog een lijn... Maar ik denk dat je pech hebt...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:42 schreef LiquidSilver het volgende:
Ik stond laatst in de kelder wat kabeltjes te trekken toen ik opeens heel mooi uit de grond de TV kabel zag komen met daarnaast de telefoonlijn.
Maar toen ik naar links keek zag ik daar nog een draadje uit de grond komen dat ik niet echt kon plaatsten. Dus ik ff dat lijntje gevolgd, loopt dus tot halverwege de kelder en is daar afgeknipt. Ik vragen aan pa wat dat was, zegt 'ie dat dat vroeger de telefoonlijn was, maar die is vervangen.

Nu is de vraag dus of die oude lijn nog werkt. En hoe ik dan ff snel kan testen. Want aan die nieuwe lijn zit een of ander buisje ofzo. Eens kijken wat dat precies is. Maar lijkt op iets van KPN.

Als die lijn nog werkt wat zou ik daar dan allemaal mee kunnen doen :) Soort T3 lijntje van maken ofzo ;)

2e vraag is dus hoe zit datmet die huurlijnen van KPN? Als er nog een ongebruikte lijn ligt is daar niet wat mee te doen ofzo? Zag hier laatst ergens ook zoiets. Goedkoop ADSL ofzo.

Niet dat ik zonodig wat met die lijn wil doen ofzo, heb al kabel internet, maar misschien is daar wat mee te verzinnen, gratis bellen ofzo ;)

Dus als je er verstand van hebt laat 't weten. Ik weet 'r niks van, is misschien wel heel dom wat ik vraag, maar niet geschoten is altijd mis he :P
Daar kun je helemaal niets mee, tenzij KPN er iets mee doet. Je zou hem kunnen gebruiken voor TweakDSL natuurlijk :)

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:18 schreef Mark_640 het volgende:
Ik denk dat die kabel aan het andere uiteinde allang niet meer aangesloten is... Maar je zou ff spanning kunnen meten... heb je spanning op 2 aders, dan heb je heel misschien nog een lijn... Maar ik denk dat je pech hebt...
Denk ook niet dat 'ie nog aangesloten is hoor, maar je weet maar nooit he :) Altijd positief denken :P
Heb die gasten al vaker rare dingen zien doen.Laatst kwamen ze hier opeens een glasvezelkabel rond 't plein leggen, tot precies voor onze deur... Waarom weet ik nog steeds niet hoor. Slaat nergens op denk ik. Maar dat heeft natuurlijk niks met KPN te maken :)

Maar hoe meet ik die spanning? met zo'n metertje? Weet daar niks vanaf.

Verwijderd

heel dom van mij misschien maar sluit de telefoon er eens op aan.
Neem steeds 2 draadjes (begin met Groen en Rood)
en verbind die met de telefoon stekker(alleen bovenste 2
metaalen pinen0 die 2 die ver van elkaar staan.
letop er kan 48 volt op staan(de test spanning)of statische
zooi tot wel 6000 volt!!!

Als ie werkt of rare geluiden geeft, stuur er eens wat blokgolfen in BIN0010010start voor een nieuwe kpn lijn

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 19:07
Kun je nix meer mee doen. KPN ruimt al de oude zooi op in de centrales maar laat de kabel bij de klant wel liggen.

Een ex-KPN'er :'(

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op woensdag 17 oktober 2001 09:44 schreef Bruske het volgende:
Kun je nix meer mee doen. KPN ruimt al de oude zooi op in de centrales maar laat de kabel bij de klant wel liggen.

Dat zou ik ook denken. Trouwens, moet jouw smiley niet gewoon :) deze zijn :?

Vandaag geen signature

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 09:44 schreef Bruske het volgende:

Oke dan.
Dacht ik zelf ook al, maar 't ziet zo verleidelijk uit :P

Pagina: 1