riva 128 probleem

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
mjah, da's een ouwe ;)

ik heb ergens een riva128 4mb agp vandaan gehaalt en in m'n vaders k6-300 geprikt. nu wou ik er nfs3 op gaan draaien (moet toch lukken? heb ik er vroeger ook mee gespeelt) alleen wil het niet echt lukken.
met driver 3.41 wil die niet eens de direct3d test doen van dxdiag, dan crasht ie naar de desktop. dit doet nfs3 ook.

met de officiele van nvidia.com 3.37 werkt de dxdiag test wel en nfs3 crasht ook niet meer naar de desktop, alleen zie ik niet zoveel in nfs3. geen letters in het menu, alleen wat blauwe streepen aan de zijkant van het scherm wat van het menu is....

kan iemand mij verder helpen? vroeger werkte het perfect, maar nu :'(

specs:
k6-300 zonder 3dNU!
chaintech 5agm :r
64mb sdram
win98SE
diamond viper v330 (riva128 dus)
el cheapo philips isa geluidskaart

• sharkzor
schop

Verwijderd

Hey

Ik heb thuis een Dell PC met een Stb velocity 128 (nvidia riva), deze heeft ook een 3D probleem. Er is maar *een* driver waarmee ik quake2 in 3D mode kreeg, de overige drivers gingen altijd in software render mode :r

Die driver was volgens mij een standaard W98 driver, voor een Riva 128ZX dacht ik... probeer die eens!!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

Sjonny

Fratser

nfs3 heb ik best wel veel gespeeld met me oude riva128. pci versie dat wel. had ook die 3.37 drivers. die detonator dingen zijn niet meer voor riva128 bedoeld, maar dat wist je vast wel. welke directx heb je? 3d op dat ding werkt overigens alleen in 16 bpp.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• sharkzor
Op woensdag 17 oktober 2001 12:21 schreef Sjonny het volgende:
nfs3 heb ik best wel veel gespeeld met me oude riva128. pci versie dat wel. had ook die 3.37 drivers. die detonator dingen zijn niet meer voor riva128 bedoeld, maar dat wist je vast wel. welke directx heb je? 3d op dat ding werkt overigens alleen in 16 bpp.
er staat dx7 nog op. moet toch werken? en idd hij kan maar 16bit. k heb er zelf ook vroeger veel mee gedraait. quake2 liep bv. op iets van 920*700

Verwijderd

He Robert ik heb nog een Thunderbird 1200 liggen en een Intel 740 8Mb AGP. Voor 275 piek kan je ze allebei bij me ophalen. Dan hoef je alleen nog maar een mobootje en je kan er wel meer mee dan Nfs 3 :) (ok Intel 740 is bagger maar is misschien wel sneller als die riva :? )

(enehhh ik woon ook in Schoonhoven dat weet je)

• sharkzor
Op donderdag 18 oktober 2001 15:51 schreef G4s het volgende:
He Robert ik heb nog een Thunderbird 1200 liggen en een Intel 740 8Mb AGP. Voor 275 piek kan je ze allebei bij me ophalen. Dan hoef je alleen nog maar een mobootje en je kan er wel meer mee dan Nfs 3 :) (ok Intel 740 is bagger maar is misschien wel sneller als die riva :? )

(enehhh ik woon ook in Schoonhoven dat weet je)
1. t's voor m'n vader. :D
2. dan moet ik wel meer dan een mobo-tje hebben. het geheugen is pc-66 en 64mb, en het zit in een klein AT kassie met een 200wat voeding. schiet dus niet op.

en een athlon 1200 kost nog maar 280,- en zo'n kaartje is ook maar 25,- waar dus 275 is het zeker niet meer waard. en daarnaast koop ik nooit 2e hands athlons of durons. je weet nooit hoe errug die core toegetakelt is (zeg niet dat jij proc's sloop ;) )

/on topic
iemand nog verder ideen behalve herinstall?

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 16:35 schreef weareborg het volgende:

[..]

1. t's voor m'n vader. :D
2. dan moet ik wel meer dan een mobo-tje hebben. het geheugen is pc-66 en 64mb, en het zit in een klein AT kassie met een 200wat voeding. schiet dus niet op.

en een athlon 1200 kost nog maar 280,- en zo'n kaartje is ook maar 25,- waar dus 275 is het zeker niet meer waard. en daarnaast koop ik nooit 2e hands athlons of durons. je weet nooit hoe errug die core toegetakelt is (zeg niet dat jij proc's sloop ;) )

/on topic
iemand nog verder ideen behalve herinstall?
Wat ik ook nog voor je heb is een Diamond Stealth II 4 Mb >:) Deze is zeer snel een nieuw :P. Voor 35,- heb jij deze gigantisch snelle Geforce 3 killer :P

• sharkzor
Op donderdag 18 oktober 2001 18:15 schreef G4s het volgende:

[..]

Wat ik ook nog voor je heb is een Diamond Stealth II 4 Mb >:) Deze is zeer snel een nieuw :P. Voor 35,- heb jij deze gigantisch snelle Geforce 3 killer :P
heb je die nog? en is dat agp of pci? zeker leuk kaartje om mee te kutten. moet er wel beetje van de prijs af. samen met die intel kaart ruilen voor blue orb ongebruikt?

(ehm, heb je geen icq? zo vervuilen we het forum hier :D )

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 19:17 schreef weareborg het volgende:

[..]

heb je die nog? en is dat agp of pci? zeker leuk kaartje om mee te kutten. moet er wel beetje van de prijs af. samen met die intel kaart ruilen voor blue orb ongebruikt?

(ehm, heb je geen icq? zo vervuilen we het forum hier :D )
Mail me maar op aholle@hetnet.nl . Ik heb dus die Diamond Stealth II (pci) en een Intel 740 8 Mb (Agp). Wat heb jij in de aaanbieding ? Is die blue orb voor proc of videokaart.

(ps: ik gebruik nogsteeds een realtek netwerk kaart, ook ooit van jou gekocht :) )
Pagina: 1