Toon posts:

Harde schijf errug warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello. ik was vanavond nog even bezig toevallig met het inrichten en rondneuzen in me computer.. Maar het viel me op dat mn Maxtor 7200rpm 30gb schijf best wel warm word.. Moet dit gewoon kunnen ?? of kan dit zelfs schadelijk zijn?..

met warm bedoel ik bijvoorbeeld net zo warm als een CD die op 50speed al een 15 minuten rondspint :).. dus gewoon best warm

Verwijderd

Tjs, 7200 toeren schijfjes kunnen best warm worden.
Maar al zijn ze er wel op gebouwd, hoe koeler hoe beter natuurlijk.

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:29
Hij slijt waarschijnlijk wat harder als hij warmer wordt.

Verwijderd

Je kan voor de zekerheid een HD cooler erop plaatsen of misschien je HD op een plek zetten waar meer airflow is. Het probleem met deze koelers is dat ze aardig wat lawaai maken, min. 27dBA :(

Kent iemand misschien hele stille HD cooler :?

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:14 schreef Quasily het volgende:
Hij slijt waarschijnlijk wat harder als hij warmer wordt.
Ja, en komt nog een x bij hoe warmer de temperatuur des te slechter de prestaties van de schijf worden.

Maar dat is logisch :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toevallig nog wel een HD cooler hier liggen.. Die gooi ik er zo wel even op dan :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Vooral de IBM DeathStar schijven vinden HD koeling geen overbodige luxe... Naast vertraging heb je ook sneller kans op beschadigingen van je data door de temperatuur. Verloren bestanden, crashes, bad sectors etc etc.
Iemand hier ervaringen met HD coolers en zo ja, zijn die dingen het geld waard?!? Kvind ze erg duur. Of zet je er gewoon een fan op ofzo?!?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
over koeling:
papst fans op 220V draaien echt perfect en stil, ik gebruik ze ook met 2 fans koel je een full-tower met ovegeclockte AMD tbird1000 @1333 , DVD, CD, writer, 3xHD, video(ati, geen eigen koeler), kosten wel een paar centen, 270 piek bij de fabrikant, worden bij indutriele koel en verwarmingselementen gebruikt in motors en (zo ken ik ze)gaswasinstallaties etc, heeeel stil in vergelijking met gros van de normale koelers(omdat je er maar twee nodig hebt en ze zijn triple gelagerd)

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 22:00
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:27 schreef VageGast het volgende:
Vooral de IBM DeathStar schijven vinden HD koeling geen overbodige luxe... Naast vertraging heb je ook sneller kans op beschadigingen van je data door de temperatuur. Verloren bestanden, crashes, bad sectors etc etc.
Iemand hier ervaringen met HD coolers en zo ja, zijn die dingen het geld waard?!? Kvind ze erg duur. Of zet je er gewoon een fan op ofzo?!?
5 1/4 bay coolers met 2/3 fans koop je tussen de 25 en de 50 gulden. Ik heb er twee (voor 2 IBM schijven) en die zorgen voor een flinke vermindering in de temperatuur. 1 van die Ibm's is al meer dan een jaar oud en werkt nog perfect. Das erg zeldzaam voor een IBM ;)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Ik heb een baybus cooler waarin je je hdd hangt, zodat er lucht boven en onderlangs wordt geblazen. Dat werkt perfect en het scheelt wel degelijk enorm vergeleken met 2 7200rpm schijven die ik eerst pal op elkaar had zitten.

Zitten trouwens 3 kleine fannetjes voorop.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1