Verwijderd
Komputer aided tesignOp dinsdag 16 oktober 2001 22:07 schreef Cheatah het volgende:
katachtig
TurboCAD is ook een goeie als je nieuw bent in de wereld van CAD.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Om wat mee te doen? Is nogal handig om te weten voor een behoorlijk advies.Op dinsdag 16 oktober 2001 22:05 schreef ThaNobius het volgende:
Wat is een goed programma om technisch te tekenen op de pc? Het hoeft niet te complex te zijn.
(Autocad LT is ook leuk voor alleen 2d tekenwerk.)
de betaler vervuilt
En als je je muis langs een lineaal legt kun je ook heel aardig technisch rechte lijntjes tekenen in Paint
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
maar ik denk dat als je er toch een wilt leren je beter metteen goed kan beginnen en autocad nemen. Het is al wat ouder maar het wordt nog veel gebruikt in de "industry"
Net zoiets als met Pro-E..
Net zoiets als met Pro-E..
En erbij op cursus gaan of een goed boek kopen, anders kom je niet echt ver... Uit eigen ervaring mee mogen maken dat de leercurve erg stijl is, en zeker als je helemaal niet op de hoogte bent van normalisaties op het gebied van bouten en fittingen enzo...Op woensdag 17 oktober 2001 00:56 schreef gladiool het volgende:
maar ik denk dat als je er toch een wilt leren je beter metteen goed kan beginnen en autocad nemen.
AutoCAD bestaat al lang, maar is niet verouderd. Elke 2 jaar ongeveer komt er wel weer een nieuwe versie uit. 't is zo'n beetje de standaard zelfs. Trek alleen wel je portemonnee maar, 't is echt een ranzig prijzig pakketje.Het is al wat ouder maar het wordt nog veel gebruikt in de "industry"
Pro-Engineer is erg handig voor technisch 3d-modellen. Ook dat kost je wel een flinke zak met knaken...Net zoiets als met Pro-E..
voor schematische overzichtjes is M$ Visio ook wel eens makkelijk
Verwijderd
[quote]Op woensdag 17 oktober 2001 01:45 schreef Pelle het volgende:
[..]
En erbij op cursus gaan of een goed boek kopen, anders kom je niet echt ver... Uit eigen ervaring mee mogen maken dat de leercurve erg stijl is, en zeker als je helemaal niet op de hoogte bent van normalisaties op het gebied van bouten en fittingen enzo...
[..]
Wat heeft normalisatie met het gebruik van autocad te maken? De persoon in kwestie vroeg naar een programma om technische tekening te maken. Maar als je al een beetje met een cad pakket hebt gewerkt is het niet moeilijk om in autocad lijntjes en cirkels te trekken. Als het ook nog verantwoord geconstrueerd moet zijn, zodat je nog een koppeling naar een cam pakket kan maken, dan komt er inderdaad wel wat meer vakmanschap bij kijken.
Offtopic//
Het ligt er maar aan hoe er standarisaties zijn doorgevoerd in je autocad omgeving, als dat goed is gebeurt is het niet zo'n probleem.
// ontopic
[..]
AutoCAD bestaat al lang, maar is niet verouderd. Elke 2 jaar ongeveer komt er wel weer een nieuwe versie uit. 't is zo'n beetje de standaard zelfs. Trek alleen wel je portemonnee maar, 't is echt een ranzig prijzig pakketje.
[..]
Klopt bijna helemaal, er komt meer dan jaarlijks een nieuwe versie uit. Ook is het nog eens mogelijk om bij dit pakket allemaal geintegreerde tools mee te kopen. bijv 3d modelling, of architectuur applicatie. Voor 2 d werk voldoet acad nog wel goed, wanneer je er wat moeilijkere 3d modellen mee wilt maken, moet je er nogal creatief mee omgaan, om toch het eindresultaat te bereiken.
[..]
Pro-Engineer is erg handig voor technisch 3d-modellen. Ook dat kost je wel een flinke zak met knaken...
[..]
Zo zijn er nog wel meer pakketten, bijv solidworks, kost wat minder dan pro-e, kan net zoveel, en is volgens mij wel wat gebruikers vriendelijker. Maar dat moet ik nog testen, want ik heb tot nu toe nog niet met Pro-e gewerkt. Komt er wel aan
, dan kan ik daar ook een verantwoorde uitspraak over doen. Solid works is meteen ontwikkeld in een windows omgeven en heeft niet nog een hoop bagage van vorige versies meegekregen. Dat hebben de "oude" cad pakketten wel.
[..]
En erbij op cursus gaan of een goed boek kopen, anders kom je niet echt ver... Uit eigen ervaring mee mogen maken dat de leercurve erg stijl is, en zeker als je helemaal niet op de hoogte bent van normalisaties op het gebied van bouten en fittingen enzo...
[..]
Wat heeft normalisatie met het gebruik van autocad te maken? De persoon in kwestie vroeg naar een programma om technische tekening te maken. Maar als je al een beetje met een cad pakket hebt gewerkt is het niet moeilijk om in autocad lijntjes en cirkels te trekken. Als het ook nog verantwoord geconstrueerd moet zijn, zodat je nog een koppeling naar een cam pakket kan maken, dan komt er inderdaad wel wat meer vakmanschap bij kijken.
Offtopic//
Het ligt er maar aan hoe er standarisaties zijn doorgevoerd in je autocad omgeving, als dat goed is gebeurt is het niet zo'n probleem.
// ontopic
[..]
AutoCAD bestaat al lang, maar is niet verouderd. Elke 2 jaar ongeveer komt er wel weer een nieuwe versie uit. 't is zo'n beetje de standaard zelfs. Trek alleen wel je portemonnee maar, 't is echt een ranzig prijzig pakketje.
[..]
Klopt bijna helemaal, er komt meer dan jaarlijks een nieuwe versie uit. Ook is het nog eens mogelijk om bij dit pakket allemaal geintegreerde tools mee te kopen. bijv 3d modelling, of architectuur applicatie. Voor 2 d werk voldoet acad nog wel goed, wanneer je er wat moeilijkere 3d modellen mee wilt maken, moet je er nogal creatief mee omgaan, om toch het eindresultaat te bereiken.
[..]
Pro-Engineer is erg handig voor technisch 3d-modellen. Ook dat kost je wel een flinke zak met knaken...
[..]
Zo zijn er nog wel meer pakketten, bijv solidworks, kost wat minder dan pro-e, kan net zoveel, en is volgens mij wel wat gebruikers vriendelijker. Maar dat moet ik nog testen, want ik heb tot nu toe nog niet met Pro-e gewerkt. Komt er wel aan
Ik zit op dit mmoment met SolidWorks te werken en het werkt inderdaad lekker simpel, terwijl je alles kan doen. Heel leuk zijn ook de plugins die je erbij kunt 'kopen'. Ik heb op dit moment bijvoorbeeld PhotoWorks erbij, waarmee je een render van je model kunt maken. Ook een Working Model plugin voor de eindige elementen berekeningen is ideaal.
- This line is intentionally left blank -
niet complex, gebruik paint
. Nee zonder gein ik denk dat autocad wel t meeste in de buurt komt is namelijk ook niet moeilijk
Kijk eens naar de DATUM van dit topic, ga je alle autocad topics omhoog schoppen ofzo, daar lijkt het in ieder geval wel op
[ Voor 19% gewijzigd door Civil op 09-01-2003 22:34 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()