• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 10:32
in de film "the matrix" komt op een gegeven moment een stukje voor waar "Agent Smith" de mens ziet als een virus van de natuur: Ze zijn ergens, doen niets anders als vermenigvuldigen, vernielen en verbruiken alle natuur die om zich heen zit, en als ze daar klaar zijn verplaatsen ze zich of breiden ze zich uit naar een nieuw stukje land.

misschien is dat wel zo :)

en zijn de virussen die wij kennen wel de antibiotica tegen ons, alleen de mens is een sterk virus en past zich steeds aan waardoor de huidige antibiotica niet meer werkt.

vind ik een leuk idee

• Jox444
  • Nu online

Jox444

Honestly....

in de film "virus" wordt die "mens is een virus" stelling ook voor ;) .

Maar zo zou je het kunnen zien, wat ik dan niet snap is waarom dat antibiotica dan niet zo goed is, we zijn er namelijk nog steeds 8-)

Het is FRIET!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, LOL :P Het zou best kunnen, toch :?

De "oude" virussen zijn al verwijderd, namelijk de dinosaurussen ;) nu wij, de mensen, nog...

Verwijderd

Het zou wel redleijk waar kunnen zijn omdat de natuur zich zeg maar verzet tegen de mensen omdat die de hele natuur kapot maakt.

Al die virussen die de mensen dus hebben zijn dan dus een afweersysteem van de natuur om een populatie op peil te houden. Gewoon om te zorgen dat er neit te veel mensen komen die haar kunnen vernietigen. Helemaal uitroeien dat kan de natuur volgens mij niet, want daarvoor moet ze zichzelf zowat al bijna helemaal vernietigen.

maar mischien is de natuur zelf wel een virus wat zich verzet tegen iets groters, het heelal.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

T zou logisch zijn. De natuur roeit slechte dingen uit...

en zijn wij niet bezig ons zelf uit te roeien???

Verwijderd

>:) Zo best kunnen.
Er waren eerst dinosauriers en holbewoners, weg dinosuariers.

Nu zijn er mensen en natuur, als het zo door gaat is er dadelijk alleen nog saai grijs beton.

Overal boren we gaten, hakken we bomen om, leggen we asfalt, of bouwen we huizen. Nog even en je kinds kinderen kunnen alleen nog een boom in een fotoboek zien....

Ik denk dat wij het kwaad zijn op deze wereld....

>:) Blaf

Verwijderd

Ja, we zijn zelfs hele erge virussen. We roeien elkaar uit en proberen zelfs andere planeten te infesteren (daarmee zijn we bezig dan) >:)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:17 schreef blafkaak het volgende:

Overal boren we gaten, hakken we bomen om, leggen we asfalt, of bouwen we huizen.
wat is daar mis mee? een mier bouwt een mierenhoop, een mens bouwt een flatgebouw (een terrorist vliegt ertegenaan :) )

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Even een correctie:
Antibiotica werken tegen bacteriën, niet tegen virussen.

Verder zijn als je het zo bekijkt alle dieren virussen die parasiteren op moeder aarde.
Ik denk dat parasieten een betere term is. Een virus is iets dat zichzelf niet kan voortplanten. Een mens kan dat zeker wel.

Verandert z'n sig te weinig.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

FCA schreef:
Verder zijn als je het zo bekijkt alle dieren virussen die parasiteren op moeder aarde.
Ik denk dat parasieten een betere term is. Een virus is iets dat zichzelf niet kan voortplanten. Een mens kan dat zeker wel.
Inderdaad. Als je de term 'virus' voor mensen gaat gebruiken, geldt ze voor alle dieren en wordt ze dus betekenisloos. Maar, voor de term 'parasiet' geldt hetzelfde.

De mens is dus noch een virus, noch een parasiet en vertoont slechts enkele eigenschappen die daarop zouden kunnen(misschien maakt de mens uiteindelijk van de aarde wel een paradijs) lijken.

Virus is een woord dat met iets 'slechts' geassocieerd wordt. Vergelijkingen trekken tussen zo'n woord en iets wat je nabij staat is erg aantrekkelijk als je wat stof wilt doen opwaaien, maar slaat veelal nergens op, ook al lijkt het wel enigszins te kloppen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Shit iemand was me al voor
<slakkenzout mode>
Sorry, maar het klopt niet, een virus kan zichzelf niet vermenigvuldigen, maar maakt gebruik van het replicerend vermogen van een gastheer.
De mens kan zichzelf best vermenigvuldigen zonder gastheer of in ieder geval de handeling verrichten die daarvooor nodig is :P
<end slakkenzout mode >

Je kan dus beter zeggen dat we een kolonie bacterien zijn in een bolvormig petrischaaltje ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:03 schreef blobber het volgende:
<slakkenzout mode>
Sorry, maar het klopt niet, een virus kan zichzelf niet vermenigvuldigen, maar maakt gebruik van het replicerend vermogen van een gastheer.
De mens kan zichzelf best vermenigvuldigen zonder gastheer of in ieder geval de handeling verrichten die daarvooor nodig is :P
<end slakkenzout mode>
Hm, dus als jij zegt dat virussen een gastheer nodig hebben om zich te kunnen vermenigvuldigen, dan moet ik helaas zeggen dat we wel virussen zijn. Hoe zijn we anders op deze wereld gekomen? Via onze moeders en dat zijn dus 'gastheren' of beter gezegd 'gastvrouwen' *D

Trouwens, als de mens geevolueerd is van de apen dan hebben nog 1 ding gemeen met virussen, want deze kunnen zich namelijk ook evolueren (muteren) :z

( 400e post 8-) )

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:07 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Hm, dus als jij zegt dat virussen een gastheer nodig hebben om zich te kunnen vermenigvuldigen, dan moet ik helaas zeggen dat we wel virussen zijn. Hoe zijn we anders op deze wereld gekomen? Via onze moeders en dat zijn dus 'gastheren' of beter gezegd 'gastvrouwen' *D

( 400e post 8-) )
Je hebt gelijk: een geheel andere soort :+
Gefeliciteerd!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Als de mens zich ongehinderd kan uitbreiden (zoals tegenwoordig) kan het wel eens grof misgaan...

Moet je denken aan :
- ziektes
- overbevolking met tot gevolg overexploitatie woongebieden
- anarchie

enz

Verwijderd

Als de mens zich ongehinderd kan uitbreiden (zoals tegenwoordig) kan het wel eens grof misgaan...
Moet je denken aan :
- ziektes
- overbevolking met tot gevolg overexploitatie woongebieden
- anarchie

enz
Anarchie? Ik denk eerder een totalitaire regering of feudalisme.
Maar de mens zal zich niet ongehindert uitbreiden, hier zijn niet genoeg grondstoffen voor. De gene die wel genoeg geld hebben om veel kinderen goed te kunnen onderhouden nemen vaak niet meer dan 2 of 3 kinderen, zodat de welvaart niet al te veel wordt aangetast. Het enige probleem is als mensen uit arme landen hier komen wonen kunnen ze toch overleven omdat wij ze onderhouden. Dat is ook een van de redenen dat de nederlandse bevolking nog steeds groeit.

Verwijderd

door 'natuurlijke' selectie is de mens nu de diersoort die het dominantst aanwezig is op Aarde, of ze dat ook zal blijven tot het einde van deze wereld, ik denk het niet...

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:19 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ja, we zijn zelfs hele erge virussen. We roeien elkaar uit en proberen zelfs andere planeten te infesteren (daarmee zijn we bezig dan) >:)
Infesteren? is dat niet hetzelfde als investeren? Oftewel beleggen; (Geld) steken in...

Wat heeft dat te maken met andere planeten?? :Z

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 11:07 schreef Mystikal_Me het volgende:

[..]

Infesteren? is dat niet hetzelfde als investeren? Oftewel beleggen; (Geld) steken in...

Wat heeft dat te maken met andere planeten?? :Z
LOL :P Ik had deze vraag al enigzins verwacht. Komt er van he, als ik vaak met Engelse termen sta te smijten. Met infesteren bedoel ik 'besmetten' 8-)

De link met planeten wordt gelegd, omdat de mens continu bezig is met sonde's te sturen naar Mars, de maan, etc. om te kijken of deze bewoonbaar te maken zijn of niet ;)

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Alles wat leeft doet z'n best om met zoveel mogelijk te zijn. Als je de mens daarom op een virus vind lijken is alles wat leeft een virus.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Termy
  • Laatst online: 00:44

Termy

valt er nog wat te fragge?

hm, we stammen dus niet af van de apen. de apen en "wij" stammen samen af van iets wat daar voor zit en zijn dan onze eigen weg gegaan... het is dus niet zo van blablabla->zoogdier->aap->gorilla->chimpansee->mens, las ik toevallig vandaag in me bio boek :)

iig, mens en virus vergelijken zoals er gedaan word kan je niet want een virus mist een aantal dingen die wij als organisme wel hebben. zoals dat we kunnen voorplanten zonder daar andere soorten bij nodig hebben en we kunnen voedsel opnemen en verteren, virussen moeten dat jatten van wat ze vinden in het bloed van hun gastheer... dat lijken me toch a 2 redelijk belangrijke verschillen.

en daarnaast, ons roei je niet zo makkelijk uit, want dan roeien wij jou eerst uit :), dat heb ik een virus nog nooit horen zeggen :)

Termy

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Invalid
  • Niet online
Je hebt het verkeerd. De mens is geen virus, maar een plaag.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Mag ik hem veranderen in: "De mens gedraagt zich als een virus!"?

• pirke
Op woensdag 17 oktober 2001 15:43 schreef Termy het volgende:

iig, mens en virus vergelijken zoals er gedaan word kan je niet want een virus mist een aantal dingen die wij als organisme wel hebben. zoals dat we kunnen voorplanten zonder daar andere soorten bij nodig hebben en we kunnen voedsel opnemen en verteren, virussen moeten dat jatten van wat ze vinden in het bloed van hun gastheer...
hier ben ik het niet mee eens. onze gastheer is de natuur. wij pikken alles wat de natuur ook maar heeft en VERbruiken het, dus niet gebruiken het.

ook zijn er nog steeds natuurlijke afweermechanismen die wij nog niet onder de knie hebben. denk maar aan kanker en aids. nog steeds effectief tegen de mens. als we dan een middel tegen zo'n ziekte hebben, dan muteren we als het ware en moet de natuur met een ander afweermiddel komen.

ook de opmerking dat alle dieren dan viri zouden zijn: zonder de mens leven alle dieren in evenwicht met de natuur. ze doden alleen als het nodig is (om te eten) en houden zo het natuurlijk evenwicht in stand.

neem de leeuwen en de zebrapaarden: als er veel zebrapaarden zijn hebben de leeuwen veel te eten: er overleven meer leeuwen. als er veel leeuwen zijn, zijn er ook veel zebrapaarden nodig, maar dat aantal neemt af: een aantal leeuwen sterft, waardoor de zebrapaardpopulatie weer toeneemt.

als de mens iets dood, dan doen ze dat goed. het heeft niet veel gescheeld of tig dieren waren allang uitgestorven.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

MaDLiVe

.-Observer-.

Op woensdag 17 oktober 2001 18:08 schreef pirke het volgende:

[..]

hier ben ik het niet mee eens. onze gastheer is de natuur. wij pikken alles wat de natuur ook maar heeft en VERbruiken het, dus niet gebruiken het.
De natuur is onze gastheer, wij hebben geen gastheer nodig, hooguit enkele bactierien om ons darmgestelte op orde te houden. Als je met natuur verivieerd naar de athmossfeer met diverse gassen is de argumentatie dus fout.
ook zijn er nog steeds natuurlijke afweermechanismen die wij nog niet onder de knie hebben. denk maar aan kanker en aids. nog steeds effectief tegen de mens. als we dan een middel tegen zo'n ziekte hebben,
En dat zal altijd zo blijven vrees ik....
dan muteren we als het ware en moet de natuur met een ander afweermiddel komen.
Ahh, veel gemaakte fout wij muten helemaal nix, waren we maar zo machtig, wat wij doen is simpelweg het uitselecteren van een toevallige resistente soort voor een antibioticum, bacterien hebben meestal in de natuur een vorm van symbiose. Deze processen kun je niet uitselecteren.
ook de opmerking dat alle dieren dan viri zouden zijn: zonder de mens leven alle dieren in evenwicht met de natuur. ze doden alleen als het nodig is (om te eten) en houden zo het natuurlijk evenwicht in stand.

neem de leeuwen en de zebrapaarden: als er veel zebrapaarden zijn hebben de leeuwen veel te eten: er overleven meer leeuwen. als er veel leeuwen zijn, zijn er ook veel zebrapaarden nodig, maar dat aantal neemt af: een aantal leeuwen sterft, waardoor de zebrapaardpopulatie weer toeneemt.
Je laat eventuele geografische veranderingen buiten beschouwing? Wat een geblaat :) Volgens mij werkt de natuur niet zo simpel ik zal een binnekort een voorbeeld posten..
als de mens iets dood, dan doen ze dat goed. het heeft niet veel gescheeld of tig dieren waren allang uitgestorven.
Dit gebeurt ook zonder de mens, geen enkele soort heeft het eeuwige leven...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
Op woensdag 17 oktober 2001 18:01 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Mag ik hem veranderen in: "De mens gedraagt zich als een virus!"?
Dat mag :), sterker nog, in de film de matrix zegt agent smith "There's only one organism that follows the same pattern as humans, a virus" dus de topicstarter heeft een klein foutje gemaakt ;)

Verwijderd

Virus...Ik gebruik liever de term 'zelfbewuste schimmels' ;)

Verwijderd

[fantasy mode aan]

Op zich wel een leuke theorie. Voorals als je er verder over door denkt. Zou het dan niet kunnen zijn dat wij nu in een maag van een enorme reus zitten? Dan moet je zeg maar de maag zien als ons hele universum. Alleen wij mensen zijn nu bezig met oorlog tegen het afweer geschut van de maag van het virus? Ik bedoel de ziektes zoals aids is het afweersysteem van deze reus?
[fantasy mode uit]

• Gnoom
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik vind dat we goede dingetjes doen met de aarde. Een virus maakt (als het een goede is) levende wezens dood, maar beleeft er helemaal geen plezier aan, omdat het maar half leeft. De mens soms ook wel wat diertjes dood, maar dan niet door ze van binnenuit cel voor cel op te eten. virussen doen zo moeilijk: een flink schot hagel door de knar van een beest is sneller en pijnloos voor zo'n dierte. Wij zijn dus blije lieve virussen: virussen doen langzaam pijn en hebben er geen lol aan. Wij maken snel, en vaak bijna pijnloos iets kapot, en vinden het nog leuk ook. Wij zijn de besten

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• pirke
ok, klein detail, maar het gaat om het idee! :7
Pagina: 1