Op woensdag 17 oktober 2001 18:08 schreef pirke het volgende:
[..]
hier ben ik het niet mee eens. onze gastheer is de natuur. wij pikken alles wat de natuur ook maar heeft en VERbruiken het, dus niet gebruiken het.
De natuur is onze gastheer, wij hebben geen gastheer nodig, hooguit enkele bactierien om ons darmgestelte op orde te houden. Als je met natuur verivieerd naar de athmossfeer met diverse gassen is de argumentatie dus fout.
ook zijn er nog steeds natuurlijke afweermechanismen die wij nog niet onder de knie hebben. denk maar aan kanker en aids. nog steeds effectief tegen de mens. als we dan een middel tegen zo'n ziekte hebben,
En dat zal altijd zo blijven vrees ik....
dan muteren we als het ware en moet de natuur met een ander afweermiddel komen.
Ahh, veel gemaakte fout wij muten helemaal nix, waren we maar zo machtig, wat wij doen is simpelweg het uitselecteren van een toevallige resistente soort voor een antibioticum, bacterien hebben meestal in de natuur een vorm van symbiose. Deze processen kun je niet uitselecteren.
ook de opmerking dat alle dieren dan viri zouden zijn: zonder de mens leven alle dieren in evenwicht met de natuur. ze doden alleen als het nodig is (om te eten) en houden zo het natuurlijk evenwicht in stand.
neem de leeuwen en de zebrapaarden: als er veel zebrapaarden zijn hebben de leeuwen veel te eten: er overleven meer leeuwen. als er veel leeuwen zijn, zijn er ook veel zebrapaarden nodig, maar dat aantal neemt af: een aantal leeuwen sterft, waardoor de zebrapaardpopulatie weer toeneemt.
Je laat eventuele geografische veranderingen buiten beschouwing? Wat een geblaat

Volgens mij werkt de natuur niet zo simpel ik zal een binnekort een voorbeeld posten..
als de mens iets dood, dan doen ze dat goed. het heeft niet veel gescheeld of tig dieren waren allang uitgestorven.
Dit gebeurt ook zonder de mens, geen enkele soort heeft het eeuwige leven...