[Linux]Make error(s)

Pagina: 1
Acties:

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Ik wil dus ff een progje "maken" maar ik krijg de volgende foutmelding :
make: @SHELL@ commando niet gevonden
oz@oz@Make: *** Geen regel voor aanmaken doel '@top_srcdir/configure.in@',nodig voor @srcdir@/Makefile.in'.
Stop.
Ik heb al een paar keer Make gebruikt en ging goed tot nu dus (Linux newbie), en nu ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Heb je wel ./configure van te voren gedaan :?

Zie "./configure --help" voor alle mogelijke opties.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
(1) Welk progje ?
(2) Gcc/G++ versie ?
(3) Libraries benodigt installd ?
(4) Welke distro

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Probeer je automake eens te downgraden naar 1.4.x, ik gok dat je 1.5 draait (zie Mandrake er wel voor aan om dat standaard te doen...) en dat wil nog niet erg lekker met veel programma's. Heb het probleem zelf ook wel eens gehad en na een downgrade is het dan verholpen. Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om de Makefile aan te passen zodat hij wel werkt met 1.5 en een patch opsturen...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Automake ? ff wat overgelezen, dacht dat is een goed idee,gedownload configure laten draaien...
ontbrekend scheidings teken zowel in 1.4 en 1.5 .
Ik bison+flex gedowned "hij" gebruikte iets anders dus,
maarja geen resultaat.
Hier wordt je een beetje ziek van,windows/dos is ook niet alles maar het werkt teminste EVEN en niet helemaal niet.
Nadat ik bijna door een LILO hel ben gegaan met het installeren (2 dagen)en overgegaan op grub krijg ik van dit geklooi.
Begijp me goed ik ben geen compu newbie maar wel op linux gebied.Ik heb zelfs een boek met 500 pagina's over Unix en 1 over C++ maar zelfs dan lukt het niet.
Maar genoeg geklaagd, ik klooi denk ik maar even verder
en anders gaat Mandrake 8.1 eraf en dan maar Redhat proberen
(Excuses maar dit moest ff)

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik wil dus ff een progje "maken" maar ik krijg de volgende foutmelding :
make: @SHELL@ commando niet gevonden
oz@oz@Make: *** Geen regel voor aanmaken doel '@top_srcdir/configure.in@',nodig voor @srcdir@/Makefile.in'.
Stop.
Ik heb al een paar keer Make gebruikt en ging goed tot nu dus (Linux newbie), en nu ?
Het is vaak libtool die dit gezeik veroorzaakt. Niet simpel op te lossen, tenzij je automake en libtool goed kend.
Pagina: 1