• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 15:47
Hoi,

Een kennis van mij heeft een Compaq Ipaq, en deze blijft hangen tijdens de start up.
Ik heb er al eens naar gekeken, maar kon er zo op het 1ste gezicht niets mee.

Nu bood hij vandaag mij zijn ipaq aan voor een zacht prijsje ( 700 gulden ).

De reden dat hij verkoopt is dat geen zin heeft om de software van het internet te halen en verder dan alles weer te instaleren.

Nu zegt hij dat door een gewone flash je hem weer in de oude staat kan brengen en er dus niets aan de hand is. Maar ik betwijfel dit, en wil dit graag eerst aan jullie vragen.

Wat ik me er van kan herinderen ( hij heeft het probleem al maanden en er nies aan gedaan volgens hem ) is dat je er niets meer mee kon, hij start wel gedeeltelijk op, en je kon ook wat dingen hier en daar aanklikken maar dat was in de startup mode!

Wie weet er meer? want dan kan ik het ding kopen!

American Express vraagbaak

Verwijderd

Al een harde reset geprobeerd?

Als je bedoelt dat hij bij een harde reset blijft hangen zal het waarschijnlijk liggen aan de bootloader die niet helemaal goed is geinstalleerd. Deze kan je dan inderdaad bij een romflash opnieuw installeren/goedzetten.

• Stinger_Ventura
owkay!?
er kan dus weinig fout mee zijn?

Er zit in princiepe nog garantie op! Maar heb geen zin om defecte dingen te koop.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:52

rammes

koekebakker 1e klas

als jij hem niet wil kopen moet ie mij maar ff mailen rammes@hotmail.com

ik heb wel interesse

Ik zou het doen!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Is een kennis? Waarom niet even mee naar huis nemen, flashen en als het werkt pas kopen :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Stinger_Ventura
Athlon, is inderdaaad ook mijn intentie.

Maar is een vage kennis. Iemand die je af en toe spreekt.

Hij vroeg in Juni aan mij of ik er even naar wou kijken, en nu is het nog hetzelfde probleem.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ooit een upgrade naar v1.77 uitgevoerd.
In oudere versies was dit een bug. Is opgelost in v1.77

http://www.hroling.nl

• Stinger_Ventura
Bolke: Bedoel je dat wat ik omschrijf een Bug is?!
Dus dat dat met een upgrade weg is?

Verwijderd

je flashed gewoon je bootloader/os opnieuw.. dan vervang je de oude..

zou het probleem moeten oplossen.. 1.77 werkt iig goed. (pocketpc2002 ook :))

• Stinger_Ventura
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?!
want morgen ga ik mogelijk over tot aanschaf van het ding?

Tips and trick?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op woensdag 17 oktober 2001 12:03 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Bolke: Bedoel je dat wat ik omschrijf een Bug is?!
Dus dat dat met een upgrade weg is?
Kijk eens op de compaq site. Daar staat het omschreven.
Waar weet ik niet maar even zoeken werkt warschijnlijk wel.

http://www.hroling.nl

• Stinger_Ventura
Hoi,

Op een ander forum kreeg ik dit advies, dat is nogal in strijd met het hgeen dat jullie mij vertellen.
Onder op de iPAQ zit een schuifje wat je met de punt van de stylus weg kunt schuiven. Hierachter zit een knopje wat je met de punt van de stylus kunt verzetten. De ene stand is "aan", de andere is "uit". Je haalt letterlijk de stroom van de iPAQ.

Zet de iPAQ met het schuifje uit, wacht 15 seconden en zet hem weer aan. Dit is een harde reset, alles wordt weer in de oorspronkelijke fabrieksstaat teruggezet, dit in tegenstellling tot een gewone reset middels het reset knopje. Sommige problemen kunnen dan niet worden verholpen.

Als het niet werkt zit er niks anders op als een belletje naar compaq te plegen.
Ik weet natuurlijk niet wat je precies bedoeld met "een flash geven" maar ik neem aan dat je bedoeld het hele besturingssysteem opnieuw installeren.

Dat lijkt me niet nodig aangezien het bijna onmogelijk is om met normaal gebruik van een iPAQ het flash geheugen (waar het OS in zit) aan te tasten.

Voer eerst ff die harde reset uit middels het omzetten van de schuifschakelaar. Dan start de iPAQ automatisch opnieuw op. Na enige tijd verschijnen achtereenvolgens een paar schermen waar je het beeldscherm mee calibreert en daarna moet je de tijd/locatie invullen. Als je dat gedaan hebt kom je in een tutorial terecht waar je met de stylus een appointment moet verzetten middels tap-and-hold. Gewoon de instructies volgen, dit hoort zo. Als je klaar bent volgen nog twee schermen van compaq zelf met uitleg over de expansion sleeves. Gewoon op het scherm tikken om verder te gaan.

Dat moet het zijn, de iPAQ is nu in originele farbrieksstaat teruggebracht. Als de iPAQ nu blijft hangen tijdens deze schermen is er echt een probleem en zou ik de iPAQ nooit overnemen, hoe zacht het prijsje ook is........
Ik heb gisteren met de verkoper in kwestie afgesproken.
Hij had het schuifje al geprobeert en meerdere keren aan en uit gezet voor langere tijd.

Het probleem is en blijft dan dat hij bij het opstarten tijdens het "copy en pasten" blijft hangen. Het is dus continue dat het probleem zich daar voor doet!

Wat is wijsheid?

• Stinger_Ventura
Doen of niet doen?!
Wie brengt mij het verlossende antwoord?

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Je zegt zelf dat je nog garantie hebt. Dus eerst ff bellen naar Compaq, uitleggen en horen of je hem op kan sturen....

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Mag ik weten wat je bedoelt met copy/pasten?

Ik neem aan dat je dus totaal geen connectie kan krijgen met de computer via de cradle (aangezien hij bij het opstarten van de bootloader vastloopt). Dan zit er maar een oplossing op: terugsturen.

• Stinger_Ventura
Cyberjoy: tijdens het opstarten moet je een soort van tutorial doorlopen en wat dingen doen.
Daarin zit ook knippen en plakken, daar blijft hij vast lopen.

Verwijderd

Hm ok..

Dan is het dus niet de bootloader want dit doet hij erna.
Er zit echt maar een ding op, terugsturen.

Verwijderd

hi, ik heb zelf rom 2.07 , werkt ook niet helemaal goed(voicerecorden wil niet meer werken :( , maar ziet er goed uit voor de rest.

Maar heb je de ROM upgrade niet uitgevoerd? ik kan je een cd sturen met ROM versie 2.07 POCKET 2002 op cd, moet je even je gegevens doormailen , yoroutimin@hotmail.com *D

Verwijderd

Hj kan naar mijn weten niet upgraden omdat zijn ipaq geen goeie connectie kan maken met de computer (bootloader moet naar mijn weten geladen zijn wil de ipaq een doorstart kunnen maken om herkend te worden door de computer)...

Daar heb je dus niets aan. Ook is het zo dat er een fix is (add me aan je icq of msn (w.neyndorff@xs4all.nl) en ik leg het uit) voor je probleem met die voice recorder (registry editje).

Er is overigens nu al een rom 2.14 uitgebracht.

Verwijderd

klopt,en die 2.14 heb ik ook al, maar die kan ik maar niet installeren met de serial cradle, in de tekst bestanden staat alleen hoe je het met de usb cradle moet installeren,

ik heb je al toegevoegd :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:30 schreef cONEction het volgende:
hi, ik heb zelf rom 2.07 , werkt ook niet helemaal goed(voicerecorden wil niet meer werken :( , maar ziet er goed uit voor de rest.

Maar heb je de ROM upgrade niet uitgevoerd? ik kan je een cd sturen met ROM versie 2.07 POCKET 2002 op cd, moet je even je gegevens doormailen , yoroutimin@hotmail.com *D
Bij deze een officiele waarschuwing voor het aanbieden van warez. Lees die FAQ toch eens.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ik bied geen warez aan, ik probeer iemand te helpen

wat een slap gelul :(
Pagina: 1