ssh in een console

Pagina: 1
Acties:

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik doe wel eens ssh naar mijn server. Dan doe ik bijv. iets op dl'en zetten. Maar als ik dan het ssh window afsluit is het weg. Maar ik wil iets dat het dan automatisch naar console 1 t/m 7 gaat. (1 van die 7 dus).
Dus zodat als ik op de server zelf kom dat ik het nog steeds kan volgen.
Hoe doe ik zoeits?

Verwijderd

Dat kan niet, als je je ssh connectie verbreekt dan word óf de shell afgeschoten, en alle onderhangende processes gaan ook dood; of de shell wordt niet afgeschoten, en dan blijft ie (samen met de childs) op de achtergrond draaien, zonder terminal, en kun je er niet meer bij komen.
Je kunt beter screen gebruiken, dan kun je de sessie detachen, en later op een andere console weer connecten en gebruiken.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
dus met detachen doe je dus gewoon het moment waarop je zat ergens vastleggen, en later op dat zelfde moment weer verder gaan ?

Verwijderd

Niet helemaal, de taak loopt gewoon door.
Als je 's-morgens ergensvandaan een download start ofzo en screen detached gaat de download gewoon door, en als je 's-avonds thuis komt, en weer attached issie klaar :)
(tenzij de download erg groot is of je verbinding traag, maar dan issie tenminste een stukkie verder ;) )

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:34 schreef RooT het volgende:
dus met detachen doe je dus gewoon het moment waarop je zat ergens vastleggen, en later op dat zelfde moment weer verder gaan ?
Als het gewoon een doorlopend script is, dan stopt dat script dus niet he.
Kortom als hij iets aan het uitvoeren is terwijl je detached, dan gaat dat gewoon door.

[edit]
Operations was me voor :)
En GoT wil niet meewerken :'(
Pagina: 1