Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
als je nog wil weten hoe je alles in elkaar moet gaan zetten kijk dan op http://www.fanbus.com.
daar staat alles redelijk duidelijk uitgelegd ook het gebruik van ledjes
voor uit een ledje aanlaten gaan is wel lastig opzich maar niet onmogelijk, dan moet je met een relais gaan werken maar ik ben nu ff te
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Relais ????Op dinsdag 16 oktober 2001 21:06 schreef Mannes het volgende:
ehm schakelaars met 3 standen bestaan gewoon hoor ik heb er hier 5 in m'n kast zitten.
edit:
voor uit een ledje aanlaten gaan is wel lastig opzich maar niet onmogelijk, dan moet je met een relais gaan werken maar ik ben nu ff teom het helemaal uit te leggen
gewoon met een schakelaar met een extra (wissel) contact
dns is rot van chello op het moment, ff dns'n en dan het ip invoeren, dan werkt het welOp dinsdag 16 oktober 2001 22:57 schreef enriqueeeee het volgende:
sja heb ik een prob ik kan niet op de site http://www.fanbus.com/ komen aaaaaaaah chello weer ofzo
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Met draaischakelaars kun je niet meerdere tegelijk inschakelen, dat is minder....Op woensdag 17 oktober 2001 08:20 schreef Demoniac het volgende:
D'r zijn ook draaischakelaars, die kan je met 3 * 4 standen nemen, dan kan je dus 0, 5, 7 en 12 V schakelen...
Ik neem aan als je een baybus maakt dat je toch meerdere dingen apart van elkaar wilt schakelen...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
als ik voor 5 v 7 neem werkt het beter heb ik gehoord
maar de buzz die jij heb wil ik ook die is kEwl
maar ik kan het schema niet lezen ben niet zo goed daar in
kun je het uit leggen
Uiteraard. Tweakers zijn er om elkaar te helpen. Ik zou zeggen, begin met het lezen van dit topic, waar ik uitleg geef over mijn baybus. Als je daarna nog vragen heb, stel ze maar, in dit topic, of op m'n ICQ. Bij de authorisatie wel ff vermelden dat je van GoT bent, anders negeer ik je waarschijnlijkOp woensdag 17 oktober 2001 16:51 schreef enriqueeeee het volgende:
hmz das presies wat ik wil een dual led
als ik voor 5 v 7 neem werkt het beter heb ik gehoord
maar de buzz die jij heb wil ik ook die is kEwl
maar ik kan het schema niet lezen ben niet zo goed daar in
kun je het uit leggen
ehm jah dat kan ook maar ik kon toen ff met me duffe kop niks anders bedenken en had geen zin om hard na te denken maar daar heb ik opzich wel vaker last vanOp dinsdag 16 oktober 2001 22:31 schreef Sine het volgende:
[..]
Relais ????
gewoon met een schakelaar met een extra (wissel) contact
Ik heb ff op deze site rondgekeken en toen vond ik dit plaatje:Op dinsdag 16 oktober 2001 21:06 schreef Mannes het volgende:
ehm schakelaars met 3 standen bestaan gewoon hoor ik heb er hier 5 in m'n kast zitten.
als je nog wil weten hoe je alles in elkaar moet gaan zetten kijk dan op http://www.fanbus.com.
daar staat alles redelijk duidelijk uitgelegd ook het gebruik van ledjes
edit:
voor uit een ledje aanlaten gaan is wel lastig opzich maar niet onmogelijk, dan moet je met een relais gaan werken maar ik ben nu ff teom het helemaal uit te leggen

Maar dit klopt toch niet
Ben nu bezig met m'n schakelaartjes en ledjes dus vandaar dat ik nu denk: "Doe ik het nu wel goed?"
898333Op woensdag 17 oktober 2001 19:23 schreef enriqueeeee het volgende:
waz je icq ??
Nope, dat maakt niet uit. Het weerstandje mag zowel voor of na het ledje. Een weerstand werkt in het hele circuit waar hij in zit. Door die weerstand kan er nog maar een bepaalde spanning over de draad lopen waar het ledje in zit. Of die weerstand nu voor of na het ledje zit maakt niet uit, hij levert gewoon weerstand in de draad opOp woensdag 17 oktober 2001 23:06 schreef Epitome het volgende:
Maar dit klopt toch nietHet weerstandje zit hier toch op de verkeerde plek.
HOE PLAATS JE EIGENLIJK EEN PLAATJE ";)??
Ik zou me eerder zorgen maken over je kapotte capslockOp vrijdag 19 oktober 2001 15:45 schreef enriqueeeee het volgende:
EN IK DAN IK HEB NOG STEEDS GEEN SCHEMA
HOE PLAATS JE EIGENLIJK EEN PLAATJE ";)??
.. niet gaan schelden he dat is niet netjesOp vrijdag 19 oktober 2001 22:25 schreef enriqueeeee het volgende:
be and woord gewoon die K** vraag man sjeees
een plaatje doe je met [img]urlplaatje[/img] volgens mij en anders RTFM.
Je kan beter 7 en 12 doen i.p.v. 5 en 12 omdat sommige fans bij 5 volt niet starten en dan moetje ze dus eerst op gang brengen met 12 volt voor dat je ze op 5 volt kan laten draaien
Epitome: het maakt niet uit of het weerstandje bij de + of de - zit want de stroom wordt toch wel geminderd waardoor er minder door het LEDje heen kan.
Maar dat schema dat jij had gevonden was een aan/uit schema dus das niet echt handig als je met meerder voltages wil werken
Gecensureerd..Op vrijdag 19 oktober 2001 23:11 schreef enriqueeeee het volgende:
was gesensureet dus dan maakt schelden bijna nix uit
het is al goe ....
Ik zou het dus niet willen maar als je dat wilt maken ben ik de laatste die je tegenhoudtOp vrijdag 19 oktober 2001 23:13 schreef enriqueeeee het volgende:
is dit niet lijp ??
wil ik ook wel
Je had dit dus ook wel allemaal in 1 post kunne porppen maar ja ... done = done...
hebje al wat meer succes gehad met je schema ?
post anders hier ff wat je tot nu toe hebt dan kunnen wij tweakers er ook wat over zeggen
"GVD"

beschrijfing van de onderste :
1: fan (geel is de + aansluiting, oranje de min)
2: molex connector uit je voeding
3: 3-standen schakelaar, 2 polig. (aan/uit/aan)
4: weerstanden voor de dual-color led. De waarde weet ik niet precies, maar ik VERMOED 470 ohm. (Vraag voor de zekerheid na!!!)
5: dou-color led. Bovenste pootje = als de fan op 7 volt draait,
onderste pootje is voor de 12 volt.
Kun je zelf kiezen wanner je hem rood en groen wilt hebben.
6: diodes
7: relai met minstens 1 verbreek contack
8: weerstand, 330 ohm
9: blauwel led