is dit een goed 5.1/dvd setje?

Pagina: 1
Acties:

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik kan voor 385,- het volgende setje krijgen:

speakers: Dolby digital J9902, 2000 watt 5.1 speakerset
6,5" subwoofer met houten klankkast
4 stuks 3" full range center speaker
frequentiebereik 47Hz tot 20 KHz
3x 3,5mm mini-jack input

geluidskaart: Xwave 7000/T93
CMI 8738 6 channel chipset
stereo/2.1/4.1/5.1
3D-effect: DirectSound 3D, A3d, HRTF, EAX
DLS Waveteble synthesizer
Game/MIDI
mic in,front out, rear out, center/subwoofer out, line in
voor win98/Me/NT/2000/Linux
Incl. WinDVD MPEG-2 software

DVD speler: Samsung DVDROM SB-616
16x DVD-ROM, 48x CD-ROM
incl. Cyberlink Power DVD software

Ik kijk veel films, nu vooral DivXjes, maar als ik een DVD-speler heb zal ik die ook vaak gebruiken. Ik luister veel naar MP3tjes, en af en toe speel ik een spelletje.

Is dit wat?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Jongens, welke mede-tweaker weerhoudt mij van een miskoop? :P
Ik ben maar een arme student, met een dure hobby, maar zonder gedegen kennis van geluidskaarten en boxen. :(
Iemand?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 16 oktober 2001 20:51 schreef joostb het volgende:
Jongens, welke mede-tweaker weerhoudt mij van een miskoop? :P
Ik ben maar een arme student, met een dure hobby, maar zonder gedegen kennis van geluidskaarten en boxen. :(
Iemand?
Ga luisteren. Weet ik veel of jij dit mooi vindt klinken :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:00 schreef JvS het volgende:

[..]

Ga luisteren. Weet ik veel of jij dit mooi vindt klinken :o .
Er is toch wel iets objectiefs te zeggen over geluidskaarten en DVD-spelers? Speakers kan ik me voorstellen dat dat wat lastiger is, meer met smaak te maken, maar dan nog is er wel iets te zeggen, al was het maar over het merk, of dat ze altijd binnen week kapot zijn, enz?

Liggen btw nog bij de groothandel, dus luisteren zal wel niet zo makkelijk zijn :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Voor 385 kan je er toch moeilijk een buil aan vallen, maar goed zal het niet zijn denk ik.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 11:25
voor 385 piekies weet ik me ook niet goed wat ik me erbij moet voorstellen... Maar die als het er normaal uitziet, niet eenofander slecht in elkaar geprutst speaker setje zou ik hem kopen... ik bedoel 385 dat is een koopje maar met die geluids kaart zou je nog eens wat conflicies kunnen krijgen. En strax gaan je speakers ook nog vage geluiden geven. Die DVD zal wel goed zitten. En dat over die speakers dan moet je wel pech hebben wat ik heb ook nog zo'n gek setje staan van 50 piek. En voor dat geld komt er een hele aardige sound uit.
Mij tip ga ff kijken of het geen troep is, zo niet kaufen die hap. zou als al werdt gezegd voor 385 kan je bijna geen miskoop doen...

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
385 is al weer bijna een maand stufi, anders had ik he hier ook niet gepost :P

Ik ben echt een n00b op audio gebied, dus wellicht een hele stomme vraag: hoe kan ik zien of de speakers troep zijn? Ik zit hier bij twee 8 jaar oude escom speakers van 25 watt, en daarvan zie ik ook nog wel dat het troep is, maar verder weet ik echt niet hoe ik ernaar moet kijken.

De DVD speler lijkt mij idd ook niet echt een probleem worden, maar zou het een probleem worden om die geluidskaart (goed) geinstalleerd te krijgen? Hij wordt ook los verkocht daaro voor 55,- (ex BTW).

En vergeleken met die escom speakertjes zal het sowieso wel genieten zijn... ;)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 11:25
kijk je zegt zelf al dat het genieten wordt nou als dat voor jou het geval is dan is het goed te overwegen. Kijk ik ben ook geen expert op het gebied van speakers maar als ze er gewoon uitzien als normale speakers en je er niks opvallends aan ziet tja dan zou je toch zeggen dat er niet veel mis me moet zijn? Maar je koopt dat setje nieuw in de winkel? Kan je hem altijd terug brengen. En ik nergens een merk staan dat IK ken (op samsung na :? ) Misschien krijg je voor dat geld ook een goed setje met wel een merkie der op (misschien niet dezelfde specs). Maar ik zie net pas dat je student bent, en ik hoor dat studenten vaak zo krap bij kas zitten, dus tja. Ik weet eingelijk niet hoe je die afweging moet maken. Misschien dat iemand anders je verder kan helpen met hoe je die speakers beter zou kunnen testen. Maar ik vindt als je vaak films (divx :P ) kijkt dan is een fatsoenlijk speakersetje toch een must.

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
op het moment wek ik me te pletter (20uur/week met twee baantjes, naast m'n studie) met het oog op de HCC, dus wat dat betreft zit ik ook weer niet zo krap bij kas, maar alsnog wil ik wel veel plezier voor m'n geld. Ik denk idd dat ik gewoon dat setje ga kopen, als het echt #$%^&$&@ is breng ik 'm gewoon terug.

thnx allemaal :)

Pagina: 1