Dode hond vs. dode strontvlieg.

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Is het zieliger om de 1 dood te maken dan de ander? Is het niet bijzonder hypocriet om een verwaarloosde hond zieliger te vinden dan een spinnetje waar pootjes van worden uitgetrokken of een strontvlieg die wordt doodgeslagen?

Ik ben benieuwd...

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 20:21 schreef Niek1616 het volgende:
Is het zieliger om de 1 dood te maken dan de ander? Is het niet bijzonder hypocriet om een verwaarloosde hond zieliger te vinden dan een spinnetje waar pootjes van worden uitgetrokken of een strontvlieg die wordt doodgeslagen?

Ik ben benieuwd...
heel hypocriet heb je ooit wel is het topic gelezen met we gaan allemaal naar de hell?

[topic=231015/1/100] hierin heb ik min of meer ook zoiets gezegt.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 15:57
Dieren met een hogere aaibaarheidsfactor kunnen vrijwel altijd om meer sympathie rekenen bij mensen.
Ook het aantal pootjes is cruciaal: dit mogen er niet meer dan vier zijn om bij mensen in de smaak te vallen.. :)

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik vind het niet echt hypocriet...niet in de negatieve zin.

hond en vlieg zijn twee totale dingen.

Ik heb meer aan een hond, nee de MENS heeft meer aan een hond, dan een vlieg...

Een hond staat dichterbij de mens dan een vlieg. Aan een hond raak je gewend.

Je vind het toch ook erger als je oma doodgaat? maar als er iemand dood gaat die je helemaal niet kent....

Verwijderd

Deze is simpel:
Mensen maken hierbij de keuze: Van wie krijg ik het meeste terug. Een hond ook al is ie bijna doof en blind kan je het gevoel geven dat je leeft(hij reageert op je) Dat doet die spin niet( of niet wat je wil.)

Die terrorist kan wat jouw part dood vallen. Dat komt omdat hij bij jou iets doet wat je liever niet hebt.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
En hoe zit het dan met walvissen? Nederland steunt massaal GreenPeace om deze dieren te beschermen. Hier krijg je toch ook nix voor terug? En aan ze gewend raken doe je ook al niet.

In dat geval zou je het alleen maar dicht bij huis moeten zoeken...

Verwijderd

een goed gevoel

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:39 schreef Niek1616 het volgende:
En hoe zit het dan met walvissen? Nederland steunt massaal GreenPeace om deze dieren te beschermen. Hier krijg je toch ook nix voor terug? En aan ze gewend raken doe je ook al niet.

In dat geval zou je het alleen maar dicht bij huis moeten zoeken...
Dit is iets anders. Als wij door waren gegaan met de walvisjacht, waren er geen walvissen meer geweest. Ik zie strontvliegen en honden nog niet zo gauw uitsterven.

Het uitroeien van een soort is iets heel anders als het doden van 1 dier.

Verandert z'n sig te weinig.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Volgens mij loopt er al een topic waarin dit onderwerp ter sprake komt. Deze doe ik dus maar dicht.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.