Op woensdag 17 oktober 2001 11:20 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Maar als ik het dus goed begrijp is de standaard PS2 Scart kabel minder dan zo'n RGB kabel?
Belachelijk!
ALsjeblieft zeg SJ!!!
Voor dat soort info ga je natuurlijk meteen naar mij en luister asjeblief niet naar van die aarzen in een Lame ik bedoel Gameshop
Je hebt de volgende kabelz:
-RF kabel. gewoon krakemikkige antenne kabel, don't use!!!
-Composiet + tulp>scart blok. Deze krijg je bij je sony zooi. Zeer aardig beeld aangezien er in de PS2 een uitstekende converter zit. In tegenstelling tot PS1 en nintendo.
-SVideo. Beter dan composiet, maar niet kopen, spaar door voor RGB. Op PS2 scheelt dit geen hol met composiet.
-RGB brand-x. Deze kabel is niet zo goed als de kabel van sony qualitatief gesproken,.. maar het beeld is wel hetzelfde over het algemeen. Zit bijvoorbeeld geen scartselect pin aangesloten. (Zodat je TV automatisch op AV sprint als je je Sony aanzet) en de kabel is snel stuk.
-Sony RGB. Dure en stevige kabel, uitstekend beeld.
Dat van die gouden stekkers zou ik me maar niet te druk om maken, veel belangrijker is natuurlijk een goede shielding van de kabels zelf!
Als je veel aan die kabel zit te rommelen zou ik voor de Sony gaan, neem anders een brand-x.
Er is geeeeen RGB kabel die dat groene beeld van een DVD wegpoetst, daarvoor moet je eenvoudig een 1mm lange draadbrug op het PCB solderen :):)
Zie
www.gamefreax.de voor de plaatjes.