[PS2] Waarmee beste beeldkwaliteit??

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Op dit moment heb ik mijn PS2 aangesloten met de standaard Scart kabel, maar de beeldkwaliteit is niet echt geweldig... (Kleuren zijn wat dof en daar komt bij dat die televisie ook niet zo geweldig meer is eh...)

Anyway, ik heb hier ook nog een PS2 rfu kabel liggen zou ik die moeten gebruiken of is er een andere kabel die mijn levensstandaard verbeterd? (In hoevere dat mogelijk is natuurlijk, want de PS2 heb ik al ;))

Verwijderd

Leveren ze de Ps2 niet met kabels?

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Neppert :P jawel maar die kabel die ik boven op die kleine tv gebruik geeft volgens mij betere kwaliteit (das dus een rfu kabel). Anyway ik vroeg me af wat de andere PS2 mensen gebruiken? Want als er nou een uberkabeltje te koop is, loop ik morgen ff bij DimensionPlus langs. Btw ds, ze hebben de GameCube ook al... was vanmiddag ff checken >:)

I'ts l33t!

Verwijderd

Wat dacht je van een rgb of s-video kabel??

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Dat klinkt goed RGB en S-video, maar wat is het precies? :D

edit:
Oeps, had er even TGB van gemaakt.

Verwijderd

Zelf gebruik ik een RGB kabel van een geeltje (kun je bij die vage gamesjops halen), zit ook nog een extra blokje tussen om hem op je stereo aan te sluiten. Ik had daar eerst een originele van sony gehaald van 100 piek omdat ik dacht dat die misschien de DVD films goed af kon spelen. Maar helaas, dat gaat dus niet :(
Met elke RGB kabel (origineel of imitatie) wordt het beeld groen zodra je een DVD afspeelt (games en het menu zijn wel goed). Ik ontdekte later pas dat dat ook gewoon in de handleiding staat, was natuurlijk meteen GT3 gaan spelen zonder dat boekje eerst door te nemen :)
Anyway, ik kan je zo'n RGB kabeltje sterk aanraden, ik had die ook altijd voor m'n ouwe PSX en dat scheelt echt onwijs veel. Alleen wel ff kabeltje omwisselen als je een DVD af wil spelen dus...

Verwijderd

nou er zijn gouden Scart kabels die schijnen beter te zijn bij dimensionplus hebben ze hem. Vond het beeld bij een vriend van mij wel goed en hij heeft zo'n kabel. Ik heb het alleen niet in de oude setup gezien dus wat dat betreft kan het bogus zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:10 schreef The Dude het volgende:
nou er zijn gouden Scart kabels die schijnen beter te zijn bij dimensionplus hebben ze hem. Vond het beeld bij een vriend van mij wel goed en hij heeft zo'n kabel. Ik heb het alleen niet in de oude setup gezien dus wat dat betreft kan het bogus zijn.
Zo'n ding heb ik dus ook gekocht en hij werkt super. Ik heb trouwens net ff Grand Theft Auto 3 bij DimensionPlus gereserveerd. >:)

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
GTA3 moet ik ook nog ff reserveren :)
Was btw gister nog bij DimensionPlus, even hun Cube checken :D (echt een klein apparaatje...)

Naja, dan moet ik denk ik maar even zo'n ultimate scart halen. (Tenminste, dat stond op DimensionPlus site ;))

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde, ik gebruik een RGB kabel voor games (die had ik nog van m'n PSX) en dat geeft mooiere kleuren en scherper beeld dan de standaardkabel maar groen beeld met DVD.

Maar ik wil ook perfect beeld met DVD (dus niet met standaardkabel)! Welke kabel moet ik dan gebruiken?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Maar als ik het dus goed begrijp is de standaard PS2 Scart kabel minder dan zo'n RGB kabel?

Belachelijk!

Verwijderd

Ik heb helaas geen scart meer op m'n TV, dus ik gebruik S_video kabel, heeft iemand hier ervaring mee ten opzichte van die super scart cables ?

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Op woensdag 17 oktober 2001 11:20 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Maar als ik het dus goed begrijp is de standaard PS2 Scart kabel minder dan zo'n RGB kabel?

Belachelijk!
ALsjeblieft zeg SJ!!!

Voor dat soort info ga je natuurlijk meteen naar mij en luister asjeblief niet naar van die aarzen in een Lame ik bedoel Gameshop :'(

Je hebt de volgende kabelz:
-RF kabel. gewoon krakemikkige antenne kabel, don't use!!!
-Composiet + tulp>scart blok. Deze krijg je bij je sony zooi. Zeer aardig beeld aangezien er in de PS2 een uitstekende converter zit. In tegenstelling tot PS1 en nintendo.
-SVideo. Beter dan composiet, maar niet kopen, spaar door voor RGB. Op PS2 scheelt dit geen hol met composiet.
-RGB brand-x. Deze kabel is niet zo goed als de kabel van sony qualitatief gesproken,.. maar het beeld is wel hetzelfde over het algemeen. Zit bijvoorbeeld geen scartselect pin aangesloten. (Zodat je TV automatisch op AV sprint als je je Sony aanzet) en de kabel is snel stuk.
-Sony RGB. Dure en stevige kabel, uitstekend beeld.

Dat van die gouden stekkers zou ik me maar niet te druk om maken, veel belangrijker is natuurlijk een goede shielding van de kabels zelf!
Als je veel aan die kabel zit te rommelen zou ik voor de Sony gaan, neem anders een brand-x.

Er is geeeeen RGB kabel die dat groene beeld van een DVD wegpoetst, daarvoor moet je eenvoudig een 1mm lange draadbrug op het PCB solderen :):)
Zie www.gamefreax.de voor de plaatjes.

Verwijderd

Thanx voor de uitleg Aidix, hier hebben we iets aan! :)

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-02 09:54
Op woensdag 17 oktober 2001 12:13 schreef Aidix het volgende:

-RGB brand-x. Deze kabel is niet zo goed als de kabel van sony qualitatief gesproken,.. maar het beeld is wel hetzelfde over het algemeen. Zit bijvoorbeeld geen scartselect pin aangesloten. (Zodat je TV automatisch op AV sprint als je je Sony aanzet) en de kabel is snel stuk.
-Sony RGB. Dure en stevige kabel, uitstekend beeld.
Heb je misschien pics van die kabel? de naam alleen zegt me niks namelijk.

- NAC Breda -

• Aidix
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Op woensdag 17 oktober 2001 13:36 schreef Ritchie het volgende:

[..]

Heb je misschien pics van die kabel? de naam alleen zegt me niks namelijk.
Dat is ook de bedoeling :)
Brand-x betekent gewoon merk x. Dus een willekeurige niet-sony RGB kabel, zo een van een geeltje.
Die van Zony herken je meteen daar staat een sikkertje met "Fl. 100" op :)

http://shop.nl.playstation.com/product.jhtml?PRODID=5442629&CATID=3000197

• Gman
Idd +4 Behulpzaam :)

Maar er zullen toch ook wel High Quality RBG kabels zijn?
Ik doneer al teveel geld aan Sony :(

En je bent wat vergeten te zeggen, ik quote het maar ff vanuit de e-mail:
Dus niet in de tweede of derde scart want die hebben geen RGB doorvoer en dan krijg je alsnog een composiet beeld.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb bij Max een RGB kabel gekocht. Kon kiezen tussen originele Sony voor 'slechts' 109,- of voor Noname met schakelaartje en weet ik veel wat voor 59,-.

Doet het prima en geeft ook geen groen beeld bij DVD's (daar is het schakelaartje ook voor geloof ik).

• Gman
Mooi!

En Max is...?

Verwijderd

Payne? :)

Ik ben ook wel benieuwd naar een kwalitatief goede RGB kabel met correct DVD beeld :9

• Aidix
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

En wat doet dat schakelaartje.... RGB signaal cancelen en composiet er voor in de plaats.
Haha jah zo makelijk gaat dat he, die taiwanezen zijn best slim. Of dacht je echt dat je nu RGB DVD video beeld had? :)

En elke RGB kabel is bruikbaar, ook die brakke van 25 piek.
Alleen gaat ie gewoon niet zo lang mee als je er veel aan rotzooit. Ik heb er ook een gehad en die leeft nog steeds, verder niets mis mee.

Oh en het DVD beeld van een (RGB-fixed) PS2 aan de RGB kabel... dat is echt net zo goed als van een losse DVD speler van 1000 piek. Echt geweldig!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Er is geeeeen RGB kabel die dat groene beeld van een DVD wegpoetst, daarvoor moet je eenvoudig een 1mm lange draadbrug op het PCB solderen :)
Als je DVD RegionX koopt (Mediamarkt, meeste gameshops), kan je naast regio 1 (amerikaanse) DVDs ook PAL DVDs met een RGB kabel zonder groen beeld spelen. Hoef je niet te kloten aan de binnenkant. Wel moet je de RegionX cd laden voor je DVD gaat kijken, maar gezien het feit dat RegionX goedkoper is dan een ombouw en je garantie intact laat (vinnik wel fijn met een machien van, toen nog, 1150 piek) is het wel een goede keus.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ok dus even kort samengevat, de volgende oplossingen:

- S-Video kabel van Sony, 70 piek, redelijk game en dvd beeld
- RGB kabel van sony/brand x, varierend tussen de 25 en 75 piek, prima game beeld maar groen dvd beeld (tenzij je gaat solderen op je ps2 mobo
- RGB kabel met composite switch, prima game beeld en voor dvd op composite switchen (vraag: verlies je dan geen beeldkwaliteit als je naar composite switcht, zodat je net als standaard kabel kwaliteit krijgt?)
- DVD region x (kost = ???), macrovision protectie weg
- Neo4/messiah (macrovision protectie weg), 200-300 piek

Heb ik het zo correct, ben ik wat vergeten misschien?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-02 09:54
Op woensdag 17 oktober 2001 13:56 schreef Aidix het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling :)
Brand-x betekent gewoon merk x.
Dat snapte ik ook nog wel.. :)
Maar dat plaatje maakt mij een boel duidelijk! thnx
Ik moet dus een aparte kabel erbij kopen :(

- NAC Breda -

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op woensdag 17 oktober 2001 14:26 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Mooi!

En Max is...?
Euh, heet nu Discovery trouwens. Voorheen Max (is weer van FRS). Zo vaak kom ik er dus niet :P

En het zou best kunnen dat dat kabeltje dmv schakelaartje RGB cancelt. Ik heb een standalone DVD speler dus boeit mij niet, maar staat speciaal op het doosje dat je er dus normaal DVD's mee kan kijken.

Verwijderd

Ik heb dus nog een oude PSX kabel met RGB, inclusief een blokje met aftakkingen naar composite en 2x audio. Als ik de composite aftakking gebruik dan heb ik net zo'n brak beeld als met de standaardkabel :(

Das wel fijn dat je met een region x RGB voor DVD kan gebruiken! Maar met de nieuwere modchips (Neo4 en Messiah), doen deze hetzelfde? /me hopes so

Ik zat eigenlijk te denken om eens zo'n S-Video kabel van Sony te gaan proberen maar dat is dus niet veel beter dan composite heb ik begrepen?

• Aidix
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Met een PS1 scheelt dat wel aardig ja, je heb minder uitloop van kleuren maar de helderheid is nog steeds huilen.

Dat superheldere van RGB kan je nooit evenaren.
Pagina: 1