Toon posts:

Kan schijf niet meer formatteren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 harde schijven in me computer. 1 van 20 deze werkt perfect. en een andere van 30 en daar heb ik sinds vandaag een probleempje mee.. Ik heb win2k op me 20gb schijf staan en gebruik die van 30 voor backup. Maar ik kan die van 30gb helemaal niet meer formatteren. In partition magic zegt hij BAD!.. en krijg ik errors.. Wat kan er mis zijn? hij zit goed aangesloten want hij werkte nog een paar dagen geleden. :?! hij kan toch niet stuk zijn?

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 10:41
Misschien toch Bad

Haal de ander er eens uit en boot eens opnieuw

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Probeer het eens gewoon in DOS?

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen DOS. :-(.. Maar als ik bijvoorbeeld wil formatteren dan doetie nix en krijg ik een ERROR. Maar wat heeft het dan voor nut om em eruit te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net opgestart zonder die schijf waar die error op zit, het ging goed. Deed daarna de schijf er weer in. En hij detecteerd em overal. Ook in BIOS. Maar ik kan er helemaal nix meer mee :-(.. Kan het ermee te maken hebben dat ik vanmiddag linux erop had gezet maar gestopt met met installeren?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 20:15 schreef CheapAss het volgende:
Ik heb geen DOS. :-(.. Maar als ik bijvoorbeeld wil formatteren dan doetie nix en krijg ik een ERROR. Maar wat heeft het dan voor nut om em eruit te halen?
probeer het met een win98/ME opstartdiskette :P

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 10:41
Op dinsdag 16 oktober 2001 20:31 schreef CheapAss het volgende:
Kan het ermee te maken hebben dat ik vanmiddag linux erop had gezet maar gestopt met met installeren?
Misschien?

Neem ff een bootdisk van 98 ofzo en probeer die schijf te formateren en probeer hem anders met fdisk te benaderen.

En als dat niet help misschien moet je een mbr aanmaken op die schijf :? (ik zeg ook maar wat) fdisk.exe /mbr

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Is't per ongeluk nog een linux partitie soms??

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Wat zegt de Windows 2000 Disk Management tool over die schijf?

My other computer is your windows box.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 17:36
doe anders met fdisk alle partities verwijderen en maak gewoon een nieuwe schone partitie aan.

Verwijderd

En als dat niet help misschien moet je een mbr aanmaken op die schijf (ik zeg ook maar wat) fdisk.exe /mbr
Huh :? Dat heeft hier absoluut nix mee te maken. MBR staat op je eerste HD

Maar probeer gewoon via win98 opstartdisk fdisk ff, of anders format

sux6 iig :)

Verwijderd

Hmm ik zou zeggen als er nix belangrijks opstaat wis alle partities en herpartitioneer met Fdisk.

Verwijderd

www.bootdisk.com

kan je een dos bootdiskje maken...

Even alle partities weghalen op die schijf, reboot, en opnieuw aanmaken, formateren en dan kijken of er nog steeds errors zijn.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Even naar [forum=21] getrapt :) Hoort ie beter thuis denk ik.

Verwijderd

Eerst je schijf goed opruimen met Scandisk helpt een hele hoop

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als w2k/w9x er niet meer uit komt doe ik altijd booten met Mandrake CD, dan zie je tenminste in 1 keer wat voor hardware enz het is en met fdisk kijk je er dan naar.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

harde schijf als enige in je systeem hangen en debuggen die handel, dan gaat ie gegarandeerd leeg *D

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:45 schreef unicorn7 het volgende:
www.bootdisk.com

kan je een dos bootdiskje maken...
Roele site! Thx! :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Pagina: 1