Toon posts:

Cookie verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een raadseltje waar ik zelf zo 1,2,3 niet uitkom. Ik wil een cookie verwijderen uit de directorie c:\windows\temporary internet files. Deze cookie wil er echter niet uit. Ik heb verscheidene "cookie-eaters" geinstalleerd, deze konden hem ook niet deleten. Ik denk zelf dat de enige manier om hem te verwijderen het aanpassen van de expire-date is. Hij verloopt nu op 2034, daar wil ik nie op wachten... Is dit aanpassen de goede oplossing en zoja hoe doe ik dit?

Verwijderd

Al geprobeerd om hem te verwijderen als je opstart? Dus in je autoexec.bat de regel neerzetten del c:\windows\tempor~1\cookietobedeleted

Je kunt natuurlijk ook del c:\windows\tempor~1\*.* doen en cookie aanname in je browser uitzetten.

Oh P.S: Als je Mozilla of Netscape 6.x gebruikt kun je helemaal zelf aanpassen welke cookies wel en geen doorgang hebben, tot en met de datum aan toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar hij kan die directory tempor~1 helemaal niet vinden. Dat merk ik ook als ik via dos ga kijken in de windows directory. Die tempor~1 directory is dan ook niet zichtbaar. Dus deze optie zal best werken, maar hij moet de betreffende cookie wel kunnen vinden. Wat nu? Alvast bedankt. ;)

Verwijderd

Onder dos attrib -r c:\windows\tempor~1, attrib -h c:\windows\tempor~1 en attrib -a c:\windows\tempor~1 doen. Dan deltree c:\windows\tempor~1
Als hij dan nog steeds aangeeft dat de folder niet bestaat, cd windows, dir /ad/p doen. Het kan zijn dat de folder onder dos tempora~1 heet ofzoiets.

Dan weer de attrib uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ben ik met F8 opgestart en dan alleen de command prompt. Daarna heb ik onder windows hetvolgende ingetypt:
attrib *.* -h -r -s
deltree tempor~1
De temporary directorie werd toen verwijderd.. Yes!!!
Maar.... Na opstarten in Win98 zag ik tot mijn grote verbazing de betreffende cookie nog steeds staan.. :(
Volgens mij haalt ie de cookie uit een database ofzo, of heeft ie toch de temporary directory niet goed gewist..
Bedankt weer voor de moeite, Jorden

Verwijderd

Nou, een database niet zo snel. Weet je ook van welke site die cookie afkomstig is? Als het GoT is dan heb je er net natuurlijk een nieuwe gekregen.

Hoe heet de cookie, als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
De naam van de cookie weet ik niet precies meer, de cookie staat nl. niet op mijn PC. Die PC is nu 20 km van mij verwijderd. Morgenvroeg weet ik het precies. Wat ik er me nog van kan herinneren is het zoiets:
indeling@sexnogwat.nl blalbablalab... achter dat nl staat nog een hoop shit en tekens.
Mensen die op die compu werken willen dat sexnogwat eruit hebben ;)

Zou het iets met een user kunnen zijn. Wat ervoor staat is een ingelogde user. Zou de cookie verwijderd zijn, wanneer ik een nieuwe user op het systeem aanmaak en die indeling eruit gooi? Je logt op de compu in via een domein login.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer??

Verwijderd

Ik zat even te wachten op wat je vandaag gedaan hebt ;)

Heb je je eigen idee uitgeprobeerd? Ik weet nu wat je bedoelt, alvast. Heb vandaag m'n C-schijf geprobeerd wat leger te krijgen, maar 't merendeel van de cookies blijft staan.

Zelfs nadat ik m'n browser (Mozilla) heb verteld dat ie de helft niet hoeft te gebruiken.

Verwijderd

haha op een sexsite geweest maar nu moet je moeder achter de computer? ;)

misschien werkt dit: als je het cookie in dos heb kunnen verwijderen en het komt weer terug zal het wel in de registry zitten of in je opstartmenu. er zijn van die smerige k*tprogrammaatjes die dat soort dingen uithalen.

dus: start -> run -> regedit (nu voor de zekerheid ff de voledige registry exporteren als backup voordat je je hele besturingssysteem sloopt) en zoeken op indeling@sexnogwat.nl vervolgens al deze sleutels, waarden en gegevens weggooien en wederom in dos de cookie weggoien. als je daara windows 98 opstart zal ie wel weg zijn.
Pagina: 1