active directory users exporteren/importeren?

Pagina: 1
Acties:

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 13:56
ik ben bezig om windows 2000 server op een machine te installeren. het is de bedoeling dat de 2e machine (die ik nu aan het installen ben) de eerste server gaat vervangen. dit is btw wel een 2000AS server.

om nou alle users over te gaan typen uit de active d. lijst is ook zoveel werk, dus is het mogelijk deze lijst te exporteren en op de andere machine te importeren?
Kan dat mischien ook wel met de rechten op directory's? dit omdat de partitie/directory exact gelijk is aan de eerste server..

bedankt alvast :)

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 09:16
hey, dat ga ik van de week ook doen :P

ben wel ook wel benieuwd hoe dat gaat (ook met de policies onzo..)

• twiekert
Op dinsdag 16 oktober 2001 23:21 schreef Narf het volgende:
hey, dat ga ik van de week ook doen :P

ben wel ook wel benieuwd hoe dat gaat (ook met de policies onzo..)
ik wil het nu doen :P
maar ik weet nog niet hoe :) . of weet niemand hier of dat kan ofzo?

Verwijderd

Als je de nieuwe server ook domain controller maakt, en toevoegt aan Active Directory, wordt 'alles' ge-kopieerd.
Wat ik zo bedenk is dat je alleen de pdc-emulator, schema master, rid master domain naming master en de Infrastructure master rollen over moet zetten op de nieuwe server

gebruik hiervoor ntdsutil.exe

Succes!
(Ben aan het leren voor het Upgrade examen MCSENT4.0 -> MSCE W2K)
|:( Koppijn! 1400 pagina's !!!

Enneh....Copieren met NTFS rechten doe je met Robocopy. Vam M$

Verwijderd

Je kan je de nieuwe DC in het zelfde domain hangt wordt host hij dezelfde users, en kan je de andere DC demoten.
Misschien wil je dat niet omdat je een nieuwe domainnaam wil of een hele nieuwe forest misschien vanwege een nieuwe schema.

Er zijn 2 opties:

ClonePrincipalUsed to clone user and group accounts from a Microsoft® Windows NT® 4.0 source domain or a Microsoft® Windows® 2000 source domain in a separate forest to a native mode Windows 2000 target domain.

MoveTreeUsed for moving users, groups, and organizational units (OUs) between Windows 2000 domains in the same forest.

Movetree gebruik je als je het nieuwe domain in de current forest houd. Cloneprincipal gebruik je om in een nieuwe forest te copieren, wat aan te raden is als je helemaal opnieuw beginnen wil (nieuwe GC data, nieuwe Schema.)

• twiekert
Op woensdag 17 oktober 2001 00:18 schreef GreenEyedBoy het volgende:
Als je de nieuwe server ook domain controller maakt, en toevoegt aan Active Directory, wordt 'alles' ge-kopieerd.
Wat ik zo bedenk is dat je alleen de pdc-emulator, schema master, rid master domain naming master en de Infrastructure master rollen over moet zetten op de nieuwe server

gebruik hiervoor ntdsutil.exe

Succes!
(Ben aan het leren voor het Upgrade examen MCSENT4.0 -> MSCE W2K)
|:( Koppijn! 1400 pagina's !!!

Enneh....Copieren met NTFS rechten doe je met Robocopy. Vam M$
bedankt!

ik zal het is ff gaan proberen :)

Verwijderd

ik zou ntdsutil.exe alleen gebruiken als de dc die deze role hosts dood is. Anders gebruik gewoon de AD users and computers, AD domains and trusts en AD Schema snap in, is ook makkelijker en veiliger.
Pagina: 1