Toon posts:

Dremelen kan lastig zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nu weer eens hoor, ik aangemoedigd door alle postings van jullie denk van ik ga mijn kast ook eens voorzichtig onder handen nemen , (aopen hx08 )

Dus ik denk begin eenvoudig en ga het rooster boven mijn voeding wegslijpen. Pa je dremel , oke zoon. Ik de (nepdremel van topcraft ) slijpsteen voor metaal erop gedaan , moet je vastzetten met een schroef die plaatjes ) kast alles leeggehaald (er mocht eens wat op het moederbord of geheugen komen ) en ga aan de slag het eerste stukje gaat keurig ,

En dan plong geen staafje met schijf meer , die was dus losgegaan en weggevlogen in de tuin, nergens meer te vinden. Er zal vast wel standaard dremel tools in kunnen dus moet een nieuw setje kopen want zo'n staafje waar je die stenen op doet is vast niet los te krijgen.

maar ik zat er vlak op :( dus heb eigenlijk geluk gehad voor het zelfde geld vloog het in mijn gezicht (had wel mijn eigen bril op )

conclusie , goed vastklikken , cq zetten en een veiligheidsbril opdoen

Verwijderd

Ik moet ook nog ff kijken met die dremel, maar ik denk dat ik voor het zijpaneel (fans en logo op plexi) de gaten laat maken bij mijn oom, die heeft een metaalbewerkingsbedrijf :)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Pics volgen uiteraaard nog?!?! :+ :* ;)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 19:39 schreef thedevil het volgende:
...knip...

Dus ik denk begin eenvoudig en ga het rooster boven mijn voeding wegslijpen. Pa je dremel , oke zoon. Ik de (nepdremel van topcraft) slijpsteen voor metaal erop gedaan , moet je vastzetten met een schroef die plaatjes ) kast alles leeggehaald (er mocht eens wat op het moederbord of geheugen komen ) en ga aan de slag het eerste stukje gaat keurig ,

...knip...
Ja wat wil je, het was geen echte Dremel. :D :D

Verwijderd

3 gaten gezaagd in mijn HQ08 met een dremel.

Perfect verlopen upgrade voor mijn koeling

die 2 stalen roosters vanachter, beiden rond 8 zijn deruit gedremelt. Van voren een 12.

Je moet tijdens de actie maar een klein deel van het schijfje gebruiken om dat tijdens het cirkel trekken het schijfje de nijging heeft om te gaan happen in het metaal.

Zeker al je in dik staal moet zagen, zoals die HQ dan moet je gewoon in een paar keer er over voor je er door bent maar ja als dan dat cirkeltje er uitvalt maakt dat de moeite wel waard hoor..

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk is het wel handig als er een soort algemene faq met case modding in komt ondanks dat elke kast anders is.

ja een echte dremel is 10 x duurder weet ik maar dit is de eerste keer dan ga je toch gewoon voorzichtig beginnen ?

Morgen even kijken voor een setje opzet spullen en als mijn mod geslaagd is (erg standaard zal ik es wat plaatjes proberen te schieten ) ik ben namelijk niet zo technisch in dit opzicht !

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 21:41

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:04 schreef thedevil het volgende:
eigenlijk is het wel handig als er een soort algemene faq met case modding in komt ondanks dat elke kast anders is.

ja een echte dremel is 10 x duurder weet ik maar dit is de eerste keer dan ga je toch gewoon voorzichtig beginnen ?

Morgen even kijken voor een setje opzet spullen en als mijn mod geslaagd is (erg standaard zal ik es wat plaatjes proberen te schieten ) ik ben namelijk niet zo technisch in dit opzicht !
heb je wel eens een schijf van een slijptol zien wegvliegen??

of dat het handvat afknapt?

of dat de slijptol vastslaat in het metaal??

dat is pas klote

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Van zo'n brandweer ding op benzine met zo'n hele grote schijf... DAT is pas klote!!!
(meegemaakt bijna arm uit lijf gerukt...)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

IK zou ook even met mijn Aopen HQ-08 aan de gang, alleen voor ik het wist waren al mn schijfjes verrot. Gewoon een stukkie voorsnijden met de dremel, en verder met de decoupeerzaag, gaat beter en sneller.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het is al vaker gezegd, maar koop nu gewoon een diamantschijfje van f 29,- en dan ga je gegarandeerd als boter door je kast heen. *D Ook met een nep-dremel :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Decouperzaag??? w00t! weet je dat zeker?? :P

Verwijderd

Zo zie je maar weer: een veiligheidsbril kan nooit kwaad. Mij zul je niet zien Dremelen zonder zo'n ding.

Overigens werken zowel de decoupeerzaag als de dremel prima. Beide moet je gewoon met beleid hanteren.

En die diamantschijfjes zijn dus *niet* gemaakt voor metaal. Maak een gat en je kunt 'm weggooien

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Punt met de dremel-tools is dat ze vaak niet echt goed werken voor metaal. De slijpschijfjes / schuurdingetjes slijten harder dan het te bewerken metaal. Ik probeer dus zoveel mogelijk met de decoupeerzaag of ander grof geschut te doen en alleen de afwerking met de dremel. Het modden van kunsttof is een andere zaak, daar heb ik nog geen perfecter tooltje voor kunnen ontdekken dan de Dremel :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• gewse-hco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:22
En wat is dat tooltje dan :?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Op woensdag 17 oktober 2001 11:54 schreef gewse-hco het volgende:
En wat is dat tooltje dan :?
:? Dat zeg ik toch? De Dremel... |:(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

kijk hier eens... :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Ik gebruik voor mijn Aldi topcraft dremel altijd heavy duty cutt off disks. Ik gebruik er ongeveer 2 voor een fangat. Het maakt niet uit of het voor een 12 of 8 cm fan is, want door de scherpere bocht bij een 8 cm fan, slijt die slijpschijf harder.
Verder heb ik altijd een oude zonnebril (heb geen veiligheidsbril) op en dat is nodig ook.
Heb met je dremel nooit haast, wat dan zijn je schijfjes snel weg en wordt het resultaat een stuk minder. Ik gebruik bijna geen druk als ik aan het dremellen ben en krijg altijd mooie gaten.

Succes allemaal.

Verwijderd

Een vuiligheids bril is wel handig jah (al staat het behoorlijk debiel :))
en heb deze gebruikt op mn praxis geval:

Afbeeldingslocatie: http://shrimpwars.be/gfx/hardware/casemodding/guides/dremel/image002.gif

totaal 2 en een half nodig gehad (er zaten 5 in)

ze zijn ongeveer 4 cm doorsnee, maar toen ik dr mee klaar was was ie nog maar minder dan 1 cm :) (wel handiger voor kleine hoekjes ofzo)

Verwijderd

Hmmz, heb het altijd gewoon gedaan met een gatenzaag op de boormachine voor de ronde gaten en een haakse slijper voor de ramen... Dat ging als een raket!!!

Heb vorige week een Proxxon (Soort Dremel, maar dan Industrieel) gekocht, dat is ook wel mooi spul hoor... Kun je wel heel gedetailleerd werken...

Heb hem voornamelijk voor plastic bewerken, want dat gaat niet goed met een haakse slijper... :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Echte mannen gebruiken een decoupeerzaag 8-)
Gewoon een ijzerzaagje d'r in, drupje olie, veiligheidsbril op, oordoppen in, plaat goed voorboren bij de hoeken, de decoupeerzaag en de plaat stevig aandrukken, de buren waarschuwen en gas geven (niet te langzaam laten draaien dat ding)!

Dan moet ik er wel bij vertellen dat ik nog geen blowholes heb gemaakt met de decoupeerzaag, alleen een gat voor een ruitje....maar het kan, zekers :)

Over dingen die uit je hand vliegen: ik heb al twee keer bij het boren van m'n waterblok meegemaakt dat de boor vastsloeg in het koper (we hebben een knake-kolomboormachine) en dat het blokje, inclusief het bankschroefje waar ie inzat rondgeslingerd werd.....so much for veiligheidsbrillen: dan heb je meer aan een kevlar body-armor :)

I reject your reality, and substitute my own.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:47

Marc H

- - Is wakker - -

Echte mannen gebruiken een decoupeerzaag
Gewoon een ijzerzaagje d'r in, drupje olie, veiligheidsbril op, oordoppen in, plaat goed voorboren bij de hoeken, de decoupeerzaag en de plaat stevig aandrukken, de buren waarschuwen en gas geven (niet te langzaam laten draaien dat ding)!
Dan moet ik er wel bij vertellen dat ik nog geen blowholes heb gemaakt met de decoupeerzaag, alleen een gat voor een ruitje....maar het kan, zekers
Wedden dat dit je niet lukt met een decoupeerzaag? :P

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/casemod/mini/5.jpg

Oorbescherming is trouwens ook zeeer aan te raden tijdens dremelen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1