Toon posts:

XML block

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje bezig met XML. Heel leuk met die stylesheets, CSS (ook gebruikt voor HTML). Maar als ik een block heb met bepaalde maten, en de inhoud (tekst) is groter, dan vergroot het block zich naar onderen. Dat wil ik niet!! Met "OVERFLOW: auto;" komen er scrollbalken er in als het te groot is, maar eerst vergroot het vak zich toch( :7 ).

Hoe kan ik een vak maken die z'n afmetingen houd. Of kan ik beter XSL i.o.d. er voor gebruiken.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
XSL is interessant. Het zou een goede oplossing voor je kunnen zijn. Met XSL kan je de XML file transformeren naar andere formaten. Vaak wordt het gebruikt om XML content naar (X)HTML te transformeren.

Op GoT staan veel leuke (kleine) voorbeelden van XSL toepassingen... gewoon ff zoeken :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 20:00 schreef mbravenboer het volgende:
Op GoT staan veel leuke (kleine) voorbeelden van XSL toepassingen... gewoon ff zoeken :) .
Hmm, deze stond nog in mijn bookmarks ;).

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 16 oktober 2001 19:05 schreef MMB het volgende:
...dan vergroot het block zich naar onderen. Dat wil ik niet!! Met "OVERFLOW: auto;" komen er scrollbalken er in als het te groot is, maar eerst vergroot het vak zich toch
overflow doet niks zonder clip: rect(w,h,x,y);

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

mbravenboer: XSL is interessant. Het zou een goede oplossing voor je kunnen zijn.
En sinds gisteren is er dan een definitieve spec. :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Arien: En sinds gisteren is er dan een definitieve spec. :)
Hum gelukkig zijn XSLT en XPath al een stukje langer W3C Recommendations. Dit gaat toch alleen maar om het complete XSL plaatje inclusief Formatting Objects?

Maar dit is natuurlijk een uitermate goede ontwikkeling :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

RM-rf:
overflow doet niks zonder clip: rect(w,h,x,y);
Om precies te zijn: overflow werkt om te beginnen alleen in IE en de enige voorwaarde die ook gezet moet zijn is dat de maximale hoogte van de layer gezet moet zijn. Gewoon met de height-parameter. Clip is niet persé nodig.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:13 schreef SpiritX het volgende:

[..]

Hmm, deze stond nog in mijn bookmarks ;).
doet me weer ff herinnneren aan de vraag waarom Topix geen bookmark feature heeft..of loop ik nu te blaten..ff kijken op bugs.topix.nl

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 13:56 schreef oh,when? het volgende:

[..]

doet me weer ff herinnneren aan de vraag waarom Topix geen bookmark feature heeft..of loop ik nu te blaten..ff kijken op bugs.topix.nl
don't worry.. die komt in m'n GoT Skin Engine *D
Pagina: 1