ALs ik nu mijn documenten encrypt, en later blijkt dta ik mijn c: moet formateren, om wat voor reden dan ook. Kan ik dan nog in de encrypted files op d:?
Vertel ff hoe je het encrypt? Met windows? Welke versie, op welke manier? Met PGP? Andere software?Op dinsdag 16 oktober 2001 18:44 schreef oswaldbloemen het volgende:
ALs ik nu mijn documenten encrypt, en later blijkt dta ik mijn c: moet formateren, om wat voor reden dan ook. Kan ik dan nog in de encrypted files op d:?
Er is software die bijv. de uid van de huidige user gebruikt voor encrypten (en dan kan je het de volgende keer wel schudden ja), maar bijv. PGPDisks gebruikt alleen een key die los staat van het OS.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Een tijdje later, maar nog steeds geen antwoord. Probleem is dat nu een maat van me heeft geformatteerd, en nu niet meer in zijn (encrypted door XP) mijn documenten kan.
Ik weet dus inmiddels wat er gebeurt na een format
Maar hoe los ik (of hij) het op? Hij zou erg graag natuurlijk al zij documenten terug willen...
Ik weet dus inmiddels wat er gebeurt na een format
Maar hoe los ik (of hij) het op? Hij zou erg graag natuurlijk al zij documenten terug willen...
Verwijderd
Als jij je C: formatteert, en een nieuwe Windows XP installeert lijkt mij de kans groot dat je nooitmeer bij die bestanden kunt. Je account mag dan wel dezelfde naam hebben, de SID is anders...
Ik zou het niet durven.
/edit
Oeps te laat! Volgens mij kun je er nooit meer bij. Beter meteen weggooien, uithuilen, en overnieuw beginnen.
Ik zou het niet durven.
/edit
Oeps te laat! Volgens mij kun je er nooit meer bij. Beter meteen weggooien, uithuilen, en overnieuw beginnen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 22:10 ]
Als je de search een beetje had gebruikt wist je het antwoord inmiddels: encryptie en decryptie gebeurt met een user afhankelijke key. User is weg door de format, key dus ook (had je kunnen exporteren naar een flop). Conclusie: bestanden weg.
ehhh... ik formateer mijn disk en wil nog bij mijn files
oplossing: zoek een andere encryptie tool
ikzelf gebruik gebruik ccrypt onder windows, wel command line maar werkt goed
ikzelf gebruik gebruik ccrypt onder windows, wel command line maar werkt goed
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Verwijderd
Of gebruik GPG icm WinPT (inderdaad, GPG, geen spelvout).
Met een grafische interface, en je keyrings kun je heel eenvoudig im- en exporteren.
Heb ik ooit nog eens een complete installatie en gebruikershandleiding voor gemaakt.
Met een grafische interface, en je keyrings kun je heel eenvoudig im- en exporteren.
Heb ik ooit nog eens een complete installatie en gebruikershandleiding voor gemaakt.
Oeps.... kennelijk al te laat voor mijVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 22:12:
Lezen.
Hij formatteert C: en wil bij geëncrypte bestanden op D: kunnen blijven komen.
* [ash] "]gaat schamend in een hoekje zitten
Maar hier wat meer info: http://support.microsoft....=25&Titles=false&numDays= om het weer goed te maken
[ Voor 40% gewijzigd door [ash] op 18-02-2003 22:23 ]
Pagina: 1