Toon posts:

TB dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik weet volgens mij het antwoord al. Maar dan toch de vraag...

vanmiddag heb ik me TB 1400 los gehad om hem te unlocken, wat standaard al zo was. Ik de koeler er opnieuw opgedaan, nieuwe AS erop maar ik had een beetje trillerige handen dus er kwam eeen beetje(echt heeeeeeel erg weinig op de L7 brug). Daarna heb ik nog m@n mobo los gehad, eigenlijk hele systeem ff uit elkaar.

Nu heb ik het weer in elkaar, start m@n pc niet meer op(geen beeld). Alle koelers slaan wel aan, controle lampje mobo staat op groen, cd/speler lichtjes gaan aan-uit hetzelfde geld voor m@n HD. Ook wordt de processor en videokaartje warm. Toch blijft m@n beeld uit. Ide kabels los, alles los en in elkaar (behalve koeler van proc)nogsteeds niks.

Is dit het teken van een dooie proc? Hoe kan ik anders controleren of hij niet of wel dood is?

|:(

Verwijderd

Ik Zelf Heb Dat Ook Een Paar x Gehad bij mij moest ik gewoon wat kabels goed zetten voor me aan en uit knop=led en zie troep

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Zijn niet alle TB's 1,2 ghz + niet standaard unlocked :?

Maar, het kan aan liggen dat iets niet goed is aan je mobo, dus check je HD's of ze goed vast zitten, hoor je een bios code en probeer je CMOS van je bios eens te clearen en kijk of ie dan wel opnieuw opstart. En zijn er ook tekens te zien van brandvlekken op de processor? Zo ja, dan is ie dus echt kapot :(

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
dubbelgepost :(

Verwijderd

De kabel van je beeldscherm kan los zitten :?
Andere kabels los :?
Als je Proc dood is doet je PC het toch helemaal niet meer???
Ik hoop dat je hem nog aan de praat krijgt, anders gecondoleerd ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus niet of je mobo niks doet als je proc dood is...Ik heb alle kabels + mobo los gehad. Boot nu met alleen aan-stekkertje en cpu fan op mobo, videokaart in agp slot en nog steeds niks, zelfs geen piepje. Wel groene ledje op mobo, en fan die begint te draaien. Zwart scherm :'(

Ik denk dat m`n eerst geliefde maar nu gehate Dragon orb m`n core heeft gecrusht. Ik zie de afdruk in het koper staan :( K*LOT*e ding.

Laatste vraag dan: Als je proc dood is dan klopt het toch dat het mobo wel 'gewoon' probeert te booten? dus wel ledjes, maar verder niks. ?

Ik moet natuurlijk wel 100% zeker zijn voordat ik morgen ochtend naar norrod ren voor een 1 ghz tb :(.. ;(

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Probeer eens je bios te resetten. Vaak wil dat nog wel eens helpen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:22 schreef pietersg het volgende:
Ik weet dus niet of je mobo niks doet als je proc dood is...Ik heb alle kabels + mobo los gehad. Boot nu met alleen aan-stekkertje en cpu fan op mobo, videokaart in agp slot en nog steeds niks, zelfs geen piepje. Wel groene ledje op mobo, en fan die begint te draaien. Zwart scherm :'(

Ik denk dat m`n eerst geliefde maar nu gehate Dragon orb m`n core heeft gecrusht. Ik zie de afdruk in het koper staan :( K*LOT*e ding.

Laatste vraag dan: Als je proc dood is dan klopt het toch dat het mobo wel 'gewoon' probeert te booten? dus wel ledjes, maar verder niks. ?

Ik moet natuurlijk wel 100% zeker zijn voordat ik morgen ochtend naar norrod ren voor een 1 ghz tb :(.. ;(
Zie je ook beschadigingen aan je core van de cpu.
Zo ja :'(
Bios resetten of power uit en aanzetten terwijl je de insert kop ingedrukt houdt.

Als ik met mijn cpu heb lopen klote krijg ik ook wel eens zwart beeld en dan wil het bovenstaande nogal eens helpen.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
bios al gereset, ik heb de hoop opgegeven.. ik ga er nog ff een andere cpu inplanten, kijken of die dan wel loopt.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 19:13 schreef ubermaestro het volgende:
Zijn niet alle TB's 1,2 ghz + niet standaard unlocked :?
nee :(

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 21:22 schreef pietersg het volgende:

Sorry maat maar dat ding is echt geen kutding. Ik denk dat er met jou iets mis is: ik heb dat ding al 4 keer eraf en erop gedaan en mijn core is nog als nieuw, zonder ook maar het kleinste randje eraf.

En hij koelt ook nog eens errug goed. :P

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op dinsdag 16 oktober 2001 22:25 schreef Penaa het volgende:

[..]

Sorry maat maar dat ding is echt geen kutding. Ik denk dat er met jou iets mis is: ik heb dat ding al 4 keer eraf en erop gedaan en mijn core is nog als nieuw, zonder ook maar het kleinste randje eraf.

En hij koelt ook nog eens errug goed. :P
Vergeet dat maar, mij Tbird 850 is ook gecrusht door een achterlijk SuperOrb die slecht koelde en een tering herrie maakte. Akkoord dat crushen is mijn schuld maar het zijn echt KUT coolers die ThermalTake dingen.
Ik heb nu een gewone koperen vin met een 7000 tpm fannetje erop, is veel stiller en koelt pakken beter.

Verwijderd

Ik heb er ook een paar stukkies van mijn AMD TB 1GHz AXIA Y processortje gemold met een Orb. Meteen een nieuwe betere koeler gehaald dus. Mischien is ie ooit nog handig voor mijn P75 :). Godzijdank doet hij het nog (er is aardig wat af!). Hij loopt nu op 1,55GHz stabiel 8-).

Verwijderd

Topicstarter
na een grondige inspectie van de core is het inderdaad toch zo... Een hoekje is afgebrokkeld :(

Nou ja, dan morgen maar een 1Ghz. Proberen om die op 1400 te krijgen >:)

Ik heb de beugeltjes van mijn dragon orb iets verbogen. Er komt nu als het goed is minder kracht op de core(standaard, voor de dood van mijn cpu`tje was dit echt veeeel). Kan ik hem toch maar mooi op de 1 Ghz plakken. Zou zonde zijn om zo`n mooie koeler op zolder te leggen.

( Te koop sleutelhanger model athlon 1400 ;) )
R.I.P

Verwijderd

Topicstarter
DUS,

ik vanochtende mijn nieuwe 1 Ghz in m`n mobo stoppen. Niks nopa niada.

Na veel gepruts blijkt m`n mobo kapot te zijn. Toch zonde van die 1,4 Ghz model sleutelhanger. :(
Waarschijnlijk was de proc. wel kapot, maar het zou toch zonde zijn als ie niet kapot was voordat er een gaatje in kwam.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 15:36 schreef pietersg het volgende:
DUS,

ik vanochtende mijn nieuwe 1 Ghz in m`n mobo stoppen. Niks nopa niada.

Na veel gepruts blijkt m`n mobo kapot te zijn. Toch zonde van die 1,4 Ghz model sleutelhanger. :(
Waarschijnlijk was de proc. wel kapot, maar het zou toch zonde zijn als ie niet kapot was voordat er een gaatje in kwam.

|:( |:( |:( Volgende keer maar wachten met dat gaatje.

Verwijderd

Nu heb ik het weer in elkaar, start m@n pc niet meer op(geen beeld). Alle koelers slaan wel aan, controle lampje mobo staat op groen, cd/speler lichtjes gaan aan-uit hetzelfde geld voor m@n HD. Ook wordt de processor en videokaartje warm. Toch blijft m@n beeld uit. Ide kabels los, alles los en in elkaar (behalve koeler van proc)nogsteeds niks.
Dit waren mijn symptomen ook toen mijn processor dood was. In twee verschillende mobo's getest.

• Bubbles
  • Laatst online: 21:52

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op woensdag 17 oktober 2001 00:10 schreef pietersg het volgende:
[..]

R.I.P
gecondoleerd, maaruh, hoeveel moet je er voor hebben? ;)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• sharkzor
  • Laatst online: 24-08 13:21
gewoon volgende keer een beetje normale cooler kopen als je nooit athlons bouwt. orb's zijn idd kut dingen (al cooled dir dragon orb wel aardig) maar als je je proc ermee molt is het nogsteeds je eigen stomme schuld.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 00:10 schreef pietersg het volgende:
R.I.P
Ik bied een beginprijs van fl 30,- incl. verzenden.

• Bubbles
  • Laatst online: 21:52

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op woensdag 17 oktober 2001 23:08 schreef wassup het volgende:

[..]

Ik bied een beginprijs van fl 30,- incl. verzenden.
fl 35,- hiero :P

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
ja,maar met wat plakband :7 en lijm is hij weer zo goed als nieuw 8-). De veiling start bij 100,- >:)
Pagina: 1