Chello, Wel Ip, geen Internet

Pagina: 1
Acties:

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hoi,

Vandaag zijn de geweldige mensen van chello langs geweest om (eindelijk) kabel aan te sluiten. Na een 3 uur lange worsteling werkt het nog steeds niet.

De computer krijgt gewoon een Ip adres en default gateway toegewezen (al werkt ipconfig /renew niet!).

In Internet explorer krijg ik alleen geen verbinding met welke website dan ook! De installateur zegt dat het mogelijk door de netwerkkaart komt (dat het moederbord hem niet goed pakt ofzo!) Er zijn 2 netwerkkaarten, 2 kabelmodems en nieuwe UTP kabels geprobeerd.

Ik kan niet een pingen!

iemand een suggestie? of wel eens hetzelfde probleem gehad?

A.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

kun je wel de gateway pingen?

#

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
In de device manager staat overigens een uitroepteken bij packet scheduler miniport! ik kan dit niet uninstallen ofzo!

De netwerkkaart is een 3Com 900B (waarom leveren ze dan ook niet gewoon een 905CTX mee ofzo!)

a.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Waarom heb je die kerel weg laten gaan voordat het voor mekaar was ?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Woon je toevallig in Regio Brabant?

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Ik kan de default gateway niet pingen. Request timed out is de boodschap die ik krijg.

ik woon vlak bij Rotterdam!

Die kerel mag maar 1 uur bij elke klant blijven (en is drie uur gebleven!) Plus dat het installateurs zijn en geen storingsfiguren (schijnbaar weten installateurs minder en krijgen dan zeker minder betaald!)

Mensen bij mij in de buurt zitten lekker te internetten! Snap er niks van!

Kan het echt zijn dat een moederbord en een netwerkkaart niet goed samengaan? (In dit geval een Asus A7V133 en een 3com kaart)

Please help!

a.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

probeer 127.0.0.1 eens te pingen....

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
localhost pingt ie wel gewoon!

a.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ligt je DNS er niet uit??

Probeer eens 213.239.154.17 te pingen... Dat is Arshia...

Als dat niet werkt, probeer eens een tracert naar dat adres, ff kijken hoever dat ie komt...

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Zoals ik al zei kan ik niks pingen! alleen de localhost!

In de device manager staat nog steeds packet scheduler miniport met problemen, is dit belangrijk?

a.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Waar staat dat dan onder?? ik heb er iig nog nooit van gehoord...

Maak anders ff een screenshotje van dat ding, wordt 't misschien wat duidelijker... ;)

• Enforcer
  • Niet online
Dit is inderdaad een bekend probleem tijdens het installeren ...
Als je wel een ip adres krijgt tijdens het opstarten van je computer dan heeft de computer een verbinding kunnen maken met de chello dhcp server... nadat windows is opgestart kan je 'plotseling' niet meer internetten, dit kan duiden op 2 dingen: of je windows blokkeert de internet verbinding NA het opstarten van windows (dus NA het opstarten van allerlei andere progs) of je 3com nic werkt inderdaad niet helemaal jovel met je moederbord..

Allereerst de simpelste oplossing:
Je formatteert je pc en zet windows er 'kaal' opnieuw op.
Je kijkt daarna of het wel werkt... als het dan wel werkt weet je dus dat windows ergens gewoon niet goed zat (blaim bill gates :)..
Als dat niet werkt, probeer even een andere nic (realtec kost ong. 30piek) te installeren (zorg er wel voor dat bij chello je mac adres van je oude 3com nic eruit is gehaalt door 'even' met de helpdesk te bellen en een soort van 'template' over een modem heen te halen).
Zodra die nic geinstalleerd is kijk je of die het wel doet.. als dat het geval is dan kan je moederbord niet overweg met een 3com nic (blaim je leverancier :)

In regio Rotterdam werken ze alleen maar met 3com nic's... de storingsmonteurs (dus niet de installateurs) hebben ook een ander merk (farallon) bij zich om alleen even te testen of het probleem bij het moederbord ligt in combinatie met de 3com nic. MAAR zij mogen deze niet aan de klant leveren omdat Chello dat niet ondersteunt en moet je daarna alsnog voor een eigen nic zorgen. Uiteraard hebben storingsmonteurs ook een laptop bij zich om de internetverbinding gelijk te controleren en evt. gelijk vast te stellen of het probleem daadwerkelijk bij de pc zich bevindt.

Suc6 met formatteren! :)

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Het gaat hier dus om een 3 dagen geleden geinstalleerde windows. Daar mag het dus niet aan liggen!

Ik heb een tijd geleden een netwerkje gehad met een 3com 905B NIC. Die deed het perfect. verschilt deze dan zoveel met de 900B?

Ik snap er echt niks van.

a.

• Enforcer
  • Niet online
Mijn advies: vind gewoon uit (ook al is het pas gelee) waar het probleem ligt, dus formatteer je pc tog nog even (of zet um in een dubbelboot met win2000 ofzo) omdat windows ook niet altijd even slim is zoals veel mensen denken ... hardware wordt nl. niet altijd op dezelfde manier terug gezet qua irq adressen zoals ze nu staan.
Mocht dat tog niet werken: dan is het dus inderdaad zo dat je mobo waarschijnlijk niet goed kan communiceren met de dhcp requests van je 3com nic (ik ga er nl. vanuit dat die monteur zun best heeft gedaan met alles binnenshuis te controleren)... gooi die andere 3com nic in je pc en kijk daar of het wel op werkt (kijk eerst of je een ip toegewezen krijgt, als dat niet het geval is moet je even met de helpdesk bellen dat ze je ouwe mac adres van je nic moeten verwijderen uit het systeem)... zodra je dus een ip krijgt en je niet kan pingen probeer daarna alsnog even een ander merk nic ... Of hang dur een laptopje aan of een pc van je buurman ofzo ..
Heeft die monteur trouwens geen storingsafspraak gemaakt ?
Anders moet je gewoon gelijk bellen naar upc om te vragen of er alsnog een storingsmonteur langs kan komen omdat het internet niet werkend is opgelevert .. die storingsmonteur kan nl. gelijk zien of het puur een 3com conflict is met je mobo (met zun laptop) of dat het tog ergens aan chello/upc ligt. Maarja, als je zeg dat je in de buurt mensen kent die WEL kunnen internetten, dan lijkt me het tog dat het probleem binnenshuis zit... en dus bij de computer.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Ja heeft wel een storingsafspraak gemaakt.
Kan ik alleen zelf niet bijzijn en als ik ergens een hekel aan heb is het als iemand anders in m'n PC zit te wroeten!

Daarom baal ik er zo vreselijk van!

a.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
*SCHOP*

Nog iemand anders een idee?

a.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:19 schreef acidfever het volgende:
Hoi,

Vandaag zijn de geweldige mensen van chello langs geweest om (eindelijk) kabel aan te sluiten. Na een 3 uur lange worsteling werkt het nog steeds niet.

De computer krijgt gewoon een Ip adres en default gateway toegewezen (al werkt ipconfig /renew niet!).

In Internet explorer krijg ik alleen geen verbinding met welke website dan ook! De installateur zegt dat het mogelijk door de netwerkkaart komt (dat het moederbord hem niet goed pakt ofzo!) Er zijn 2 netwerkkaarten, 2 kabelmodems en nieuwe UTP kabels geprobeerd.

Ik kan niet een pingen!

iemand een suggestie? of wel eens hetzelfde probleem gehad?

A.
Wat ping je? het IP adres of een www adres?
als je wel een IP adres kan pingen ligt het aan je winsock (verwijderen wia regedit dus) als je nix kan pingen probeer dan je netwerk kaart te pingen, ping 127.0.0.1
kan je je netwerkkaart niet pingen dan ligt het daaraan. Heb je misschien een firewall (zonealarm?) dat werkt zwaar fucked up met kabel, verwijderen dus, ik heb de rest van dit topic nog niet gelezen dus misschien zeg ik wat dubbel...

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Ik kan de netwerkkaart wel pingen, geen probleem. Maar geen Ip adressen of www adressen.

Ik had een firewall draaien maar die heb ik al geuninstalled. Bij windows ME draait ie helemaal zonder firewall of wat dan ook en ook geen internet!

a.

Verwijderd

Bel chello op en zeg dat ze die knakker terug moeten sturen omdat hij zijn werk niet goed gedaan heeft. Hij moet bij het aansluiten zorgen dat het probleemloos werkt en blijft werken en dan mag hij pas gaan.

[offtopic]
BTW: je hoeft niet steeds met 'a.' af te sluiten hoor, zet dat maar in je sig als je dat zo graag wilt ;)

• Enforcer
  • Niet online
Fout dus heh ... !
Als het puur een probleem bij de pc zit dan heeft dat nix met die monteur te maken .. die gozur installeert tot 3x toe (!) een 3com nic ... hij krijgt wel een ip ... en geen internet... DUS de verbinding tijdens het opstarten is er wel.. daarna niet meer (geeft dus aan dat modem en utp goed zijn)
Zoals ik al eerder aangaf 2 dingen kan het geval zijn ..
windows legt overhoop of de 3com nic werkt niet helemaal jovel ...
VANDAAR dat er ook een storingsafspraak gemaakt is.. die persoon die dan komt heeft een laptop bij zich ... en kan gelijk zien of het probleem puur bij de pc ligt of bij wat anders. Daarnaast installeert die storingsmonteur een farallon kaart en kijkt of het dan wel werkt... als het werkt.. probleem opgelost en heeft dat dus nix met die vorige monteur te maken .. capische?!

Dus niet gelijk die monteur de schuld geven ... Denk jij niet dat die monteurs hun best doen om een klant op het internet te helpen (tis notabene hun dagelijks werk!)??

• Enforcer
  • Niet online
Tevens is die monteur 3uur bezig geweest lees ik net ff terug... denk jij niet dat die monteur die tijd aan iets anders liever had besteed??? Duh!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Nog ff terugkomend op die firewall, was het toevallig zonealarm? dat is dus zwaar fucked up, die nesteld zich op je komputer BUITEn windows, soms geeft dat ook nog problemen, zelfs al heb je windows opnieuw geinstalleerd. de enige oplossing is een format c:, klinkt kut, is het ook, maar is misschien de enige manier voor het oplossen van je probleem.

wat ook kan is je instelllingen statisch zetten. dus alles handmatig invoeren (IP, Subnetmask en gateway)

Kijk ook ff of je computernaam klopt, kan het misschien ook zijn, SUCCES

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Nou, de storingsmonteur is vandaag dus geweest. En deze heeft niet eens naar m'n computer gekeken. Bij de afspraak zeiden ze dat deze figuur allerlei NIc's zou gaan proberen maar deze gast is alleen ff in de meterkast aan het kabelmodempje aan het rommelen geweest. Hij heeft niet eens ff met een laptopje ofzo geprobeerd of ie zelf connectie kom maken.

Hij is dus niet eens bij m'n computer in de buurt geweest!

Ik denk niet dat het aan de netwerkkaart ligt want ik heb 2 3C900b's geprobeerd en een 3c905ctx. Deze doen het allemaal niet. Ook andere PCI sloten geprobeerd enzo! Het is gewoon vaag!

Kunne 3com kaarten niet overweg met ACPI ofzo?
als je ping localhost het doet fucntioneerd de netwerkkaart toch gewoon goed? Hij zegt ook dat ie verbonden is en ontvangt en verzend data. Maar nog steeds geen internet!

VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

a. :(:(:(:(:(:(

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

kijkt chello niet naar een speciaal MAC adres van die netwerkkaart ??

misschien is daar een probleem ontstaan :?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op donderdag 18 oktober 2001 14:20 schreef Klubbheads het volgende:
kijkt chello niet naar een speciaal MAC adres van die netwerkkaart ??

misschien is daar een probleem ontstaan :?
Dan zou ie niet eens een ip-adres krijgen, wat ie wel krijgt....

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

als je winipcfg opstart, zie je het ipadres van de DHCP-server. Ping die eens...
Probeer ook eens met winipcfg je ipadres vrij te gegeven, en opnieuw te verversen...

Localhost, sweet localhost

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Heb nu een mogelijke oplossinge (nog niet geprobeerd want ik ben nog niet thuis!)

Het schijnt dat 3com netwerk kaarten er erg veel last van hebben als je "byte merge"aanzet in je BIOS.

Ook op andere sites staat deze boodschap. Het resulteerd in een netwerkkaart die compleet onmogelijk is om internet op te komen. Klinkt wel heel erg als mijn symptomen!

Ik laat het nog ff weten!

(En zal het chello ook nog even vertellen! Scheelt andere mensen ellende als het echt werkt!)

• Enforcer
  • Niet online
Die storingsmonteur is geweest ? En wat heeft ie gezegt dan over het probleem ? Klinkt nl. niet als een echte storingsmonteur..

Verwijderd

mmm niet eens naar de gateway kunnen pingen....

remove je tcp/ip eens en herinstall deze.
heb je perhaps 2 lankaarten / netwerk ?

check dan ook je routing eens na in msdos-prompt en post deze ff hiero.

C:\>route print

Verwijderd

mmm niet eens naar gateway pingen ... ?

stappenplan :
1) haal je tcp/ip weg -allemaal- *(niet rebooten)*
2) zet modem uit
3) reboot pc
4) zet tcp/ip er weer bij
zorg ervoor dat alleen bij de chello kaart tcp/ip zit (ivm routing)
probeer alleen je 3com en tcp/ip over te houden.
5)niet rebooten,maar pc uitzetten.
6) modem aan , wachten op online.
7) pc aan
8) check nu je ip etc en probeer nog eens.

suc6 !!

Verwijderd

Heb nu een mogelijke oplossinge (nog niet geprobeerd want ik ben nog niet thuis!)
Het schijnt dat 3com netwerk kaarten er erg veel last van hebben als je "byte merge"aanzet in je BIOS.

Ook op andere sites staat deze boodschap. Het resulteerd in een netwerkkaart die compleet onmogelijk is om internet op te komen. Klinkt wel heel erg als mijn symptomen!

Ik laat het nog ff weten!

(En zal het chello ook nog even vertellen! Scheelt andere mensen ellende als het echt werkt!)
-----------
ok dank je is bij deze gebeurd :)

• Enforcer
  • Niet online
Asus A7 Moederbord trouwens ?

Die heeft inderdaad problemen met de dhcp requests van de 3com kaart.. die slikt/pakt ie niet ..
Zet ff een ander merk erin (realtec - 30piek) en je probleem is opgelost waarschijnlijk.

Uit betrouwbare bronnen vernomen dat Asus A7 moederbord niet met 3com goed kan samenwerken.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
I al opgelost. 3com gaat niet samen met de "byte merge" instelling in je Bios.

effe disablen en werkt als een trein,
Pagina: 1