Toon posts:

Vraagje over ipadressen bij WXS/Planet Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben beheerder van een redelijk lopend forum.

En nu hebben we de laatste tijd veel last van zeer vervelende gebruikers.

Als ik die mensen via hun ipadres traceer zie ik dat het bij sommige een abonnee van WXS cq planet internet betreft.

Maar die verschillende gebruikers worden per dag steeds terugleid naar 1 ipadres!!!

Nu is mijn vraag:

Krijg je als WXS/Planet Internet gebruiker per dag een uniek persoonlijk IP adres of is er 1 IP adres per dag voor de regioserver (dus dat meerdere WXS abonnees op die dag 1 en hetzelfde IP adres hebben) waar je op inbelt???

Dit is van groot belang want als ik ga blocken op IPadres in het laatste geval worden ook onschuldige WXS gebruikers de dupe van enkele zieke geesten en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

TIA

Verwijderd

Gewoon een vast ip adres, iedere gebruiker verschillend lijkt mij [IP]..

Verwijderd

Vast IP adres als ADSL wordt gebruikt en wisselend IP adres als er ingebeld wordt met een dialup modem.

Ik ben zelf moderator geweest op een forum waar IP adressen gelogd werden, en ik kon dus mijn eigen IP adres daar uitlezen. Toen ik nog op dialup zat wisselde mijn IP adres met elke keer inbellen.

Jord.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die wisselende ipadressen begrijp ik.

Maar kan het zou zijn dat gebruiker X inbelt bij WXS en dan verschijnt er laten we zeggen 195.121.244.221 als ipadres.

Gebruiker Y belt diezelfde dag uit een ander gedeelte van het land in bij WXS en dan verschijnt ook 195.121.244.221 als ipadres

Dat kan toch niet of wel???

Want als dat niet kan weet ik 100% zeker dat er achter een aantal verschillende vervelende gebruikers 1 en dezelfde persoon zitten.

Hij is nl. wel zo clever geweest om zijn passwoord op verschillende hotmailaccounts te laten bezorgen.

Dus blocken op emailadres of de restrictie van per 1 emailadres 1 gebruikersnaam zoals hier bij gathering gaat niet op :-(

Verwijderd

kun je ongeveer achterhalen uit welk deel van het land deze irri persoon inbelt? Je kunt altijd Planet zelf inschakelen, want die zijn niet happig op dit soort dingen, maar dan moet je natuurlijk wel bewijzen kunnen overleggen. (administratie@planet.nl)

Jord.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 20:19 schreef Jorden het volgende:
kun je ongeveer achterhalen uit welk deel van het land deze irri persoon inbelt? Je kunt altijd Planet zelf inschakelen, want die zijn niet happig op dit soort dingen, maar dan moet je natuurlijk wel bewijzen kunnen overleggen. (administratie@planet.nl)

Jord.
Is het niet Abuse@planet.nl :?

Verwijderd

Goede vraag, ik kon het dus niet vinden wat je met klachten over dat soort dingen moest doen, dus maar verwezen naar de administratie. Die sturen het dan wel door.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 100% zeker weet dat mijn vermoeden klopt (dus mijn vraagje waarom ik dit topic gestart heb) dan ik wil eerst zelf die persoon met het bewijs confronteren.

Blijft ie dan nog vervelend dan wordt WXS/Planet ingeschakeld.

Reactie van WXS/Planet kan dan lang duren weet ik inmiddels van andere mensen. En ik wil gewoon zsm duidelijkheid hebben over mijn ipvraag en niet dagen wachten op uitleg van Planet. :(

Maar toch bedankt voor je tip!!!
Pagina: 1