modbin6 wil niet

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Hallo.
Ik ben bezig om de ACPI optie in het bios aan en uit te kunnen zetten. Hiervoor maak ik gebruik van het KT7_3R.BIN bios, en van modbin6. Als ik deze biosbinary edit en opsla, keert modbin6 terug naar de prompt met de mededeling: "!!!File 2MBIOS.BIN can't open!Thanks for using ModBin6 1.00.38"
Wat gaat hier nou mis? ik weet niets van een file genaamd 2mbios.bin...

Graag alleen reageren als je iets weet, niet van "Koop een ander moederbord dude, want dat is 31337"

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ook een KT7, en na een beetje rommelen met modbin6 was het al vrij snel gelukt. Dit is de officiele manier om het voor elkaar te krijgen ;) :
* Copy the BIOS file you wish to modify (eg. UZ103b1.bin) and modbin6 to a temporary directory
* Type "modbin6" to start program
* Select the filename you wish to modify, and hit return. It will load the BIOS.
* Go to "Edit setup screen" on the option list and hit return
* Scroll down the option "tree" to "Power Manage" then use the right-arrow key to select the "ACPI function" item (which should be in black).
* Press return to bring up options, and use up/down arrow key to select "Normal" and then hit the spacebar to select. (It was originally on "Disable").
* Press Esc twice to return to main menu
* Select "File" then "Save BIOS". Enter a filename and hit return.
* Hit Esc twice to Abort then Quit
* You've finished! Flash your new BIOS!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 0siris
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:55 schreef Exirion het volgende:
Ik heb ook een KT7, en na een beetje rommelen met modbin6 was het al vrij snel gelukt. Dit is de officiele manier om het voor elkaar te krijgen ;) :
[..]
ja precies ja, over dit stukje heb ik het (ik heb dit ook precies zo opgevolgd). Maar bij het wegschrijven naar een nieuwe file (of onder dezelfde naam) gaat het mis.
in welk OS heb jij modbin6 gebruikt? Ik in windows 2000.

Maareh...jij hebt geen ACPI meer (lucky you!). En? Bevalt het? :9~

• 0siris
Exirion, mag ik jou om een gunst vragen?
een mooie KT7-3R.BIN met een .sfvtje? of liever nog, met een md5sum? Ik heb wel ZO de balen van ACPI :r

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is die BIN file soms read-only? Check eigenschappen..

• 0siris
modbin6 werkt prima onder windows 98. Ging in 1x goed, zonder vage meldingen die ik kreeg in windows2000 met modbin6. Maandag es flashen, kijken wat er gebeurt. Daarna maar eens XP installeren. Bedankt voor de reacties iig!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:46 schreef 0siris het volgende:
modbin6 werkt prima onder windows 98. Ging in 1x goed, zonder vage meldingen die ik kreeg in windows2000 met modbin6. Maandag es flashen, kijken wat er gebeurt. Daarna maar eens XP installeren. Bedankt voor de reacties iig!
Ja, als ik je topic weer eerder had gelezen dan had ik je wel ff een gepatchte bios gestuurd. Maar mooi dat het je nu zelf ook gelukt is. ACPI eruit scheelt ERG veel problemen :) Bij mij was Windows 2000 nogal instabiel, maar na die ACPI fix was alles opgelost en sindsdien nooit meer problemen gehad. XP idem, dus succes ermee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 0siris
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:54 schreef Exirion het volgende:
Ja, als ik je topic weer eerder had gelezen dan had ik je wel ff een gepatchte bios gestuurd.
hehe tja, ik vond het ook al raar dat je mijn verzoek "weigerde". Dat ik het nou zelf heb gedaan vinnik ook wel leuk :P . meteen md5sum en sfvtje van gemaakt, voor ik het naar mijn eigen computer ftp.
Maar mooi dat het je nu zelf ook gelukt is. ACPI eruit scheelt ERG veel problemen :) Bij mij was Windows 2000 nogal instabiel, maar na die ACPI fix was alles opgelost en sindsdien nooit meer problemen gehad. XP idem, dus succes ermee.
Tja. De enige reden dat ACPI er inzit, is dat het anders niet volgens microsoft richtlijnen is... Raar dat ik nergens kant-en-klaar gepatchte biossen kan vinden. Mijn windows install is echt helemaal naar de tering....alsof ik windows 2000 op een 486 heb gezet. Harddisk BLIJFT maar ratelen, alle apparaten gebruiken één IRQ, en dat terwijl ik er zoveel vrij heb....nonsens! Blijkbaar kunnen apparaten maar in beperkte mate IRQ's delen...
Maandag: format c: en dan XP :P

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:02 schreef 0siris het volgende:
Maandag: format c: en dan XP :P
Zonder ACPI draait Windows 2000 als een zonnetje, maar van XP zul je ook zeker geen spijt hebben.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:56
nu we het toch hebben over ACPI, IRQ's, KT7(A)'s en windows XP.
Hoe gaat XP om met ACPI ook alles op 1 IRQ of heeft M$ er toch nog wel wat van geleerd.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 20 oktober 2001 19:49 schreef PROnline het volgende:
Hoe gaat XP om met ACPI ook alles op 1 IRQ of heeft M$ er toch nog wel wat van geleerd.
Het ligt niet aan het OS zelf, maar aan de devices en de drivers. De drivers zijn vaak niet goed opgezet om goed met sharing om te kunnen gaan. In XP zal er dus wat dat betreft weinig veranderd zijn vermoed ik.

• 0siris
Op zaterdag 20 oktober 2001 19:49 schreef PROnline het volgende:
nu we het toch hebben over ACPI, IRQ's, KT7(A)'s en windows XP.
Het is niet alleen Microsoft die ACPI implementeert. Het is alleen spijtig dat ik als consument niet MIJN moederbord kan instellen zoals ik dat wil. Ik wil nou eenmaal graag zelf elke kaart een interrupt toewijzen, andere mensen zullen hun leven lang computeren zonder ooit tegen het begrip interrupt aan te lopen. Sommige moederborden ondersteunen standaarde de keuze voor ACPI wél, het Abit-kt7-a moederbord van mij niet, maar het zit er wel in als je even met modbin6 speelt, dus ik klaag niet (tenzij het maandag gruwelijk misgaat natuurlijk).
Maar ff ontopic: ACPI is op zich een goede oplossing: alleen wil het in de praktijk niet altijd even goed werken. Niet alleen microsoft is druk bezig met ACPI...

Pagina: 1