Nero Hangt in Win XP

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Als ik Nero 5.5.5.1 start in Windows Xp, krijg ik de splash-screen en dat was het.
al een aspi-update gedraaid.
Heft iemand ideeën :?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

reiker

dan jij!

ik heb ongeveer hetzelfde probleem: onder winXP wil ik nero starten, maar dit loopt spontaan vast... andere taken gaan wel gewoon door. andere programma's als winoncd en dergelijken WEL-xp-certified progs lopen ook vast...

Zo gezegd, zo gedaan.

• Ye Greate'96
Niemand een idee?? :'(

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

backupdevice

No Risk , Full Push

Gisteren werd er een versie nummer van nero neergezet die wel werkte. Zoek ff met de search, kom je hem wel tegen :)

5.0.2.4 of zo iets

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

[search=nero+xp] kan je veel verder helpen, dit is namelijk al wat vaker besproken. :)

• Ye Greate'96
Ja, ik had al gezocht op "nero xp hangt" maar vond er niks relevants tussen, maar bedankt!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:57 schreef ye_greate96 het volgende:
al een aspi-update gedraaid.
Heft iemand ideeën :?
Ja als je verteld wat die aspi update inhoudt die je hebt uitgevoerd. Nero heeft n.l. eigen aspi drivers...

• warp
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 10:55 schreef Blue_White_Army het volgende:
5.0.2.4 of zo iets
5.5.5.1 werkt ook prima met XP. Sterker nog, dit is de eerste release met officiele XP support ;)

• Ye Greate'96
Ik heb de aspi-update hiervandaan gehaald:

http://xp.xyu.ca/

Maar pas geinstalleerd NAdat Nero 5.5.5.1 niet wilde opstarten.

Maar ik probeer 't vanavond wel ff met 5.0.4.8 ofzo, kijken of dat beter gaat.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

backupdevice

No Risk , Full Push

Op woensdag 17 oktober 2001 11:41 schreef warp het volgende:

[..]

5.5.5.1 werkt ook prima met XP. Sterker nog, dit is de eerste release met officiele XP support ;)
die bedoel ik!!!!!!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Ye Greate'96
Ik wil niet flauw zijn hoor, maar ik heb dit probleem juist met versie 5.5.5.1 |:(

• Ye Greate'96
Wat is er toch mis met mijn XP????
Ik installeer gisteren Easy cd creator 5 Platinum, en die hangt ook!!
I heb een HP 7200i writer.
Ik heb van Windows XP (geloof ik) build 5600 (ofzo iets), mis ik soms een patch of iets dergelijks?
Mijn writer is Primary Slave, cd-rom is Secondary Master, HP C1533A (tape-drive) is Secondary Slave (die laaste kan ik geen drivers voor vinden overigens).

Zit hierboven soms iets mis? :'(

Verwijderd

:)

Verwijderd

Ik heb geen problemen met Nero + XP, t gaat naar mijn zin alleen maar beter.. :) :) :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 22:01

aXe

[#]aXe

Xp met nero draait hier perfect... Nero 5.5.4.5 versie.. Misschien moet je die eens proberen dan.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Misschien is dit een reden??
Windows XP heeft een eigen CD-brand-optie, gewoon bestand in verkenner naar CD slepen.
Mogelijk geeft dit kortsluiting met jullie programmea's.
Zoonlief meldde dit probleem net(Easy CD-creator), terwijl ik er vandaag over gelezen heb.
Hij naar boven, slepen en het werkte.

• Ye Greate'96
Ik denk dat je gebruik maakt van Direct CD van Easy CD Creator waarbij je dus inderdaad files naar een (re-writable) cd kan slepen. Ik probeer net zoiets dergelijks in Verkenner, maar dat gaat niet...

Ik baal hier flink van; XP is geweldig voor de rest, maar zodra ik nero opstart (5.5.4.0 ook geprobeerd) hangt het tijdens de splash screen en het "scanning scsi/ide bus"

• Hielko
  • Laatst online: 21:57
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem? Bij mij loopt nero namelijk vast bij het scannen van de IDE bus. Easy CD Creater 5 kan ik niet eens installeren en de standaard WinXP fiksoftware geeft steevast een error voordat er ook maar 1 byte gebrandt is. Onder Windos 98 werkte alles wel goed.

Ik heb trouwens een oude, vaag merk 2/2/6 brander.

• Hielko
  • Laatst online: 21:57
Niemand een oplossing? Ik heb trouwens de WinXP brander update geinstalleerd geprobeert, Nero 5.0 demo en nero aspi drivers. Geen resultaat...

Verwijderd

AAARGGHHH! Ik heb precies hetzelfde probleem - WinXP met HP7200i brander en het zelfde gezeik. Heb wel ontdekt dat Nero opstart als je het laatje dicht doet terwijl je dat splash screen ziet. Maar branden ho maar.

Heeft iemand dit al op kunnen lossen? Alle versies van Nero die ik probeer (net de update van gisteren 5.5.6.4 loste het ook niet op) hebben hetzelfde euvel.

HELP! En wat jammer want XP draait net zo lekker verder.

Verwijderd

Haha. Het is opgelost. Het heeft niks met ASPI enzo te maken. Ik heb niet alleen in HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CD Burning\Drives het type van 3 naar 2 veranderd, maar ik heb ook nog in HKLM\System\CurrentControlSet\Enum\IDE\CDRomHP_CDWriter\[lang getal]\DeviceParameters\Imapi de EnableImapi property op 1 gezet.

Nero start supersnel op en ben nu lekker aan het fikken.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 17 oktober 2001 11:41 schreef warp het volgende:

[..]

Echt heel raar dus, want ik heb hier versie 5.0.4.9 draaien en werkt perfect :)
Pagina: 1