Dual 172W preview :)

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Zoals jullie wellicht weten ben ik druk bezig om m'n TBird te gaan koelen met 172W pelts. Vandaag heb ik ff de moeite genomen om een picje te schieten van de testopstelling :):

<table><tr><td width=490><center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1003247052.jpg'[/img]</center></td></tr></table>

Dat zijn dus twee 172W pelts @ 21.5V een half minuutje na het inschakelen 8-).

Verwijderd

Tering, dat ziet er koud uit man, maareh hoe koud wordt het nou??

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:48 schreef rAvers het volgende:
Tering, dat ziet er koud uit man, maareh hoe koud wordt het nou??
mijn kleint 34 wat peltje komt al tot -34 graden dus ben benieuwd wat die 2 halen :-)

Verwijderd

Mmmm verry cooool, maar wat zijn temps en op hoeveel kunde klocken???

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ziet er cool uit man, kan je meer pics posten van bijv de voeding of zo ? 'n megaherzje of 1700 moet toch wel lukken :9

Concrete Loop Watercooling

• Hielko
  • Nu online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:51 schreef Timtitanium het volgende:
Mmmm verry cooool, maar wat zijn temps en op hoeveel kunde klocken???
Temps heb ik nog niet gemeten en een proc heb ik er nog niet onder gehangen. Moet eerst nog wat test draaien ed.
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:51 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

mijn kleint 34 wat peltje komt al tot -34 graden dus ben benieuwd wat die 2 halen :-)
Reken maar op minder dan -34C. Die dingen produceren zelf ook aardig wat warmte en dus wordt de warmte kant een stukje warmer dan bij een 34W terwijl de maximale DeltaT zonder belasting ongeveer gelijk is. Pas onder een flinke belasting gaat het hoge vermogen van de pelts een voordeel opleveren.

• Hielko
  • Nu online
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:54 schreef FreeRider het volgende:
Ziet er cool uit man, kan je meer pics posten van bijv de voeding of zo ? 'n megaherzje of 1700 moet toch wel lukken :9
Hiero een picje van m'n voedingen:

<table><tr><td width=490><center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1003247851.jpg'[/img]</center></td></tr></table>

Zijn twee 24V @ 15A voedingen. Zijn geschakeld en een beetje regelbaar: heb ik goedkoop op de kop kunnen tikken via E-Bay :).

P.S. Heb nu een 1,4GHz TBird die op 1,55 wilt lopen met luchtkoeling dus 1,7 hoop ik inderdaad te halen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:25

Klippy

Still Game

Is dat 2x 172W waard :?

Volgens mij krijg je 't zelfde effect met 1x 100 ook wel.

Maar laat maar eens wat resultaten zien :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Phat man!!

Ik hoop voor jou en je proc dat je die condens vorming een beetje tegen kunt gaan.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

wil wel wat resultaten zien, denk dat je ongeveer 250 W nodig hebt voor ideaal gebruik, zit je dus ver overheen.
Wat voor TB hangt er onder?

Als het een 1,4 is, dan moet je gewoon voor de 1800-1900 gaan :D da's al gehaald, en dit is toch wel een stevige koeling.

verdre heb ik niet zo gelet op de waterkoeling, maar ik dnek nu dat het zaak is om je waterkoeling te gaan optimaliseren, omdat dit wel bruut gekoeld moet worden, die andere kant van die pelt's dus. maar met een goede waterkoeling gaat het denk ik als een speer :D

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb zelf ook twee drift -0.8 (p). Ik heb ze alleen nog niet aangesloten omdat mijn systeem er nog niet is.

Ik hoop voor jouw ook dat je een flink blok hebt. Ik ben nu zelf een blokkie aan het freezen van 75 bij 95 met 450 cm2. Nieuwe specs van p4 478 :). Ik denk dat de dangerden maze2-2 wel eens heel heet zou kunnen worden voluit met 2x172 watt. Heel heet.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:01 schreef CrashOne het volgende:
Phat man!!

Ik hoop voor jou en je proc dat je die condens vorming een beetje tegen kunt gaan.
Condens vorming :?, 5 kilo ijs aan z'n proc zal je bedoelen >:)

Reality beats fiction by far!

• Hielko
  • Nu online
wil wel wat resultaten zien, denk dat je ongeveer 250 W nodig hebt voor ideaal gebruik, zit je dus ver overheen.
Ver overheen? Valt wel mee, ik heb ff de rekenmachine er bij gepakt en @ 21.6V is Qmax per pelt 150W. TBird die er onder komt te hangen is een 1,4GHz met VMod, dus die kan waarschijnlijk wel 100-150W produceren. Dan is een Qmax van 300W dus niet zo gek :).
Op dinsdag 16 oktober 2001 20:24 schreef roedie het volgende:
Ik hoop voor jouw ook dat je een flink blok hebt. Ik ben nu zelf een blokkie aan het freezen van 75 bij 95 met 450 cm2. Nieuwe specs van p4 478 :). Ik denk dat de dangerden maze2-2 wel eens heel heet zou kunnen worden voluit met 2x172 watt. Heel heet.
Ik gebruik dus een Maze 2-2 en die heeft weinig problemen met de warmte. Waterkoeling is efficient genoeg. Alleen de radiator heeft wat problemen met de warmte productie... Vooral als ik de fans op ongeveer 7V ipv 12V wordt het koelwater flink warm.
Condens vorming , 5 kilo ijs aan z'n proc zal je bedoelen
Ben al aardig opweg :). Heb de zooi nu een paar uurtjes draaien en er begint een erg dikke laag ijs op te komen .

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ben wel benieuwd hoe dit zaakje gaat presteren, ik vind het wel een beetje overkill zeker nu de xp eraan komt en die toch weer heel wat minder stookt. Ik denk ook niet dat er voorlopig cpu's komen die nog meer stoken dan de huidige amd 1400.

Maar ik hoor je test uitslagen wel :P

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
check die huge elco's man hoeveel farat zijn die? :P

verder, is een dual 172W TEC niet heel erg leuk voor de stroomrekening? >:)

ik zit ook met de gedachten te spelen met slot-a met een TEC te gaan koelen (wel met lucht, just for fun, blok is groot/krachtig genoeg :P ), maar het is zo belastend voor je stopcontact, if yo get what i mean.

ik zie graag resultaten :)

succes ermee!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Hielko
  • Nu online
Ben wel benieuwd hoe dit zaakje gaat presteren, ik vind het wel een beetje overkill zeker nu de xp eraan komt en die toch weer heel wat minder stookt. Ik denk ook niet dat er voorlopig cpu's komen die nog meer stoken dan de huidige amd 1400.
Dat valt vies tegen denk ik. XP mag dan wel 20% minder gebruiken dan een TBird op gelijke clocksnelheid, maar de als de Palomino 20% harder kan (wat dus best wil) hef je dat al weer op...
verder, is een dual 172W TEC niet heel erg leuk voor de stroomrekening?
Ja, voor m'n vaders rekening >:)

Verwijderd

Ik ben ERG benieuwd welke coldplatetemps je gaat halen als er een TBird onder hangt. De temp zo los kan ik je wel voorspellen, da's zo'n -30 .. -35.

Ik neem aan dat je wel een lekker dikke coldplate gebruikt hebt (5mm of meer)? En je pelts mooi stevig aangedrukt?

Hielko, ga zo door! En hou ons op de hoogte...

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Doe jij een tb, kom ik zodra ie uit is met een verhaaltje over de Norhtwood. Dus ook met 2.172 watt pelt.

Alleen die mooie nieuwe p4 (zoals ik al zij) groot blok).
Met een grote radiator.

Maar Dabit? Tecs hebben max DeltaT van 69. Als je blok 40 graden word dan zal je eerder -15 stressed halen. als jij komt met -30 dan zou je al de maximale DeltaT hebben. En mag aan nemen dat de maze2-2 dan toch wel 40 graden word met 700 watt aan warmte :). (700 watt op tec 24 volt).
Pagina: 1