[hifi] Hoe kan ik dit het beste doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik zoek een subwoofer voor een redelijke prijs, maar ik heb geen idee hoeveel zoiets moet kosten.

Ik ben in de mediamarkt geweest en heb wat informatie gekregen over wat ik kan aansluiten op mijn versterker. Ik heb nu een philips versterker met 4 speakerset aansluitingen van 8 ohm. Ik heb geen aparte subwoofer uit, dus de verkoper rade me aan om een subwoofer te nemen met doorlus functie. Dwz. dat ik de speakers aan kan sluiten op mijn subwoofer.

Ik wil 4 speakers + 1 centerspeaker + subwoofer en later wil ik er 7.1 van maken en een DVD(audio)-speler.

Hoe kan ik dit het beste doen denkend aan prijs/kwaliteit. Ik wil nu dus eerst 5.1 maken en later 7.1

Oh ja, ik heb al 2 Jamo speakers van 120 watt max. Dus er bliven er nog 3 over + sub

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als je 5.1 wil hebben zal je wel een andere versterker/receiver nodig hebben

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Heb je een Subwoofer PRE-out?
Heb je een Dolby Digital Set? Dolby Prologic?
Welk model/type Philips heb je?
Hoeveel Ohm zijn die Jamo's?

Je kan die Jamo's voor of achter zetten in je 5.1 opstelling.
Als je geen subwoofer pre-out hebt, moet je dus een passieve woofer installeren.
En zo zijn er nog meer keuzes te maken afhankelijk van wat je hebt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Waarschijnlijk heb je 2+2 aansluitingen (A+B) waar hetzelfde signaal (Links en rechts) naar toe gaat.

Dit is geen uitgangspositie als je wil beginnen met dd ofzoiets. Ik denk dat je eerst moet investeren in een nieuwe versterker. En dan genoeg boxen erbij kopen.

Dus als ik jouw was zou ik je versterker verkopen en met het nieuwe geld een DD vertsterker kopen en dan veeeel later een 6.1 set kopen (er is nu nog maar 1 echte 6.1 ondersteuning) De rest werkt via het uitrekenen van een achtercenter door de twee links/rechts effectspeakers.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• WaarAnders
geen woofer pre-out, zie ik nergens staan tenminste.
Ik heb nu een stereo versterker met 4 speaker aansluitingen. Dus geen dolby, ik wil juist surround creeeren, dus geen dolby, want dat kan niet. Dolby wil ik er in de toekomst van maken.
Ik heb type FA 443 voor versterker en de tuner die erbij zit, is FT 444
Ze zijn 8 ohm en ik heb er 2, er staat compact 90 op, zal wel naam zijn.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14

DarkSide

theres no place like ::1

Denk het ook.
Je hebt zoiezo niet genoeg kanalen om je rear en je center op aan te sluiten. Die andere 2 aansluitingen zitten denk ik idd op de z.g. B aansluiting. DD wordt dus lastig
Je kan dmv externe decoders wel DD krijgen.
Al vindt ik de kwaliteit van de gene die ik ken niet al te best (voor een redelijke prijs dan wel te verstaan). Beste is denk ik idd een nieuwe versterker aanschaffen die DD ondersteund. Deze heeft meteen de juiste aansluitingen voor center, rear en subwoofer.
En biedt over het algemeen een betere kwaliteit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• GeJe

GeJe

Je...

BTW waaranders, als je toch een nieuwe versterker gaat kopen (als je al het advies volgt) koop dan een receiver ben je ook klaar met je andere topic-vraag

• WaarAnders
dus in een receiver zit ook een radio? Dan maakt die prijs al veel goed.

• GeJe

GeJe

Je...

Ja een receiver is een versterker met een radio.

• WaarAnders
En dan nu de prijs, vanaf hoeveel heb je een redelijke receiver?
Ik zie ook in de blaadjes en in de Faq THX, is dat ook een optie?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:09 schreef GeJe het volgende:
BTW waaranders, als je toch een nieuwe versterker gaat kopen (als je al het advies volgt) koop dan een receiver ben je ook klaar met je andere topic-vraag
Zie ik nu ook, ja. :)

WaarAnders: Je kan nu een paar spiekers kopen met dezelfde impedantie als je Jamo's (zou ik ZEKER als rears gebruiken en een paar echte speakers als fronts) waarmee je dan 2x stereo hebt. Als ze 4 Ohm zijn, kan je voor je 5.1 set later weer nieuwe speakers kopen.

Later koop je een fatsoenlijke Dolby digital/DTS receiver met een centre speaker (magnetisch afgeschermd dus geen oude van zolder) en een actieve sub.

6.1 of 7.1 is allemaal heel leuk en wel, maar er zijn nog nauwelijks DVD's te vinden met zo een track. Ga liever voor een 5.1 DD met Prologic II en DTS en een paar digitale ingangen en een digitale uitgang. Dan hoef je ook niet een DVD speler met decoder te kopen want die zit dan al in je receiver/versterker.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:17 schreef WaarAnders het volgende:
En dan nu de prijs, vanaf hoeveel heb je een redelijke receiver?
Ik zie ook in de blaadjes en in de Faq THX, is dat ook een optie?
THX is een keurmerk van Lucasarts, geen geluidstype. Het ontbreken van dit keurmerk zegt op zich niets over de kwaliteit van de set. De aanwezigheid ervan wel. :9~

Reken op 700 gulden minimaal voor een DTS receiver/versterker.

In Duitsland iets minder.

• WaarAnders
Dus eerst 2 frontspeakers en dan later de rest. Mijn Jamo's zijn 8 ohm dus dat komt goed uit.
Wat raden jullie me aa voor frontspeakers, waarom, hoeveel en waar (A'dam zuid-oost en omstreken)?
Ik zal ook eens gaan zoeken hier.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Ga eens luisteren bij Richersounds in de Van Woustraat. Advies is eigenlijk niet te geven als het om spiekerts gaat.

Pagina: 1