Ik vrees dat het te complex en te divers wordt om hier een complete how-to te schrijven voor een studio. Misschien beter als iedereen die een beetje interessante apparatuur heeft staan (dus niet 1 pickup en een Conrad 4 kanaals mixertje) z'n spul opnoemt, wat voor muziek je er mee maakt en wat je toekomst plannen zijn voor aanschaf van meer spullen.
Mijn lijst:
Mengpaneel: Spirit Folio SX (12+4 kanalen, 2 subgroup, 3 aux)
Synthesizers: Roland JV-1010 + Orchestral II expansionboard
Kawai K1-mkII
Geluidskaarten: SBLive! full retail
Gina20 (prof-kaartje, 20bit/48kHz, 2in/8out, s/pdif, ASIO)
Overige randapparatuur: Egosys Miditerminal 4140, 4x midi in/out
Versterker: Marantz PM-57 integrated (HiFi)
Boxen: Mission 370 Pro
Toekomstplannen:
-Stagepiano (waarschijnlijk Yamaha P80 of Technics SC-PC25)
-Studioversterken en monitoren (monitoren: Spirit Absolute 2 of K&R o.i.d; nog geen keuze gemaakt)
-Randapparatuur zoals compressor, digitale efx-processor
-Misschien nog andere geluidskaart, RME Hammerfall o.i.d., misschien Egosys WaMi of Digidesign Digi001.
Wat voor muziek maak ik?
Diverse stijlen, voornamelijk jazzy, ballad, ambient/electronic. Veel warme sounds, melodieus. Je zou het bijna een beetje een soort van 'multimediasound' kunnen noemen. Ik maak vooral veel gebruik van piano (wat wil je met meer dan 12 jaar piano-ervaring

) en strings.
http://www.dr-ripsaw.f2s.com
(voor mensen die wat van mijn muziek willen downloaden: 'Force4' is het beste van wat op dit moment online staat, helaas doen niet alle links het, je zult dus even de link naar mp3.com moeten gebruiken, maar de download daar doet het in ieder geval!)