Arien: NS 4.7 neem ik aan?

who else?
natuurlijk is dat met een betere werkmethode goed te ondervangen (achteraf downgraden is hell, en ik ben dus een matige programmeur) maar heb al een tijdje geen publiek toepasbare sites gebouwd (enkel intranet dingen met beperkte compatibiliteit eisen, ja we hebben toen besproken om dat DOM-based te doen, maar kreeg er geen tijd voor)
de stap om een intranet werkelijk browser independant te maken terwijl er duidelijk ook de beslissing wordt genomen een gelijke installatie op alle workstations toe te laten (in dit geval msie5.5) is lastig en moeilijk goed te overwegen.
natuurlijk zie ik de voordelen hiervan in, echter het is slechts een visie en goed mogelijk dat de opdrachtgever hier niet in mee gaat (kortzichtig)
ik hou er op zo'n moment niet van om te gaan evangeliseren, ben toch al niet zo dol op evangelisme in de IT, uiteindelijk moet je reeele afwegingen maken
misschien is scherm rendering en buffering een beter woord,
wat ik bedoel is dat animatie van layers in netscape 4x veel gladder is, ik zie dat ook duidelijk in de singularit site, draggen van layers en de reacties daarop vande andere vensters is perfect, msie lijkt met een soort van setInterval iedere keer keer te 'flikkeren'
maar vreemd dat zo veel mensen andere ervaringen hebben
De uitvinders van de <blink> tag zijn terwijl 4.7 uit kwam met de bedenkers van de al even geniale <marquee> tag gaan babbelen in gezelschap van andere uitvinders en zijn toen tot een betere oplossing gekomen die nu een standaard is.

als ik het goed heb is de uitvinder van de BLINK tag 'Lou Montulli', en wat die verder heeft gedaan, och bijvoorbeeld LYNX bedacht,
it sure is a wonderful world
http://www.montulli.com/lou/
en verdomd ja, hij is ook 'founding member' van de html working group van W3C
Ik blijf erbij dat DOM-scripting prettig is en snel werkt en downgraden naar Netscape 4, IE-only en MyBroswer-only oplossingen alleen noodzakelijk is al er een specifieke wens voor is.
/me wacht nog steeds op beter DOM ondersteuning in browsers en DOM Level 3 voordat hij zijn tijd gaat verdoen met code die voor 70% uit browserchecks en het om bugs of gebrekkige ondersteuning heen werken bestaat.
ik heb ook problemen die dat breukvlak tussen realiteit en wenselijkheid ons oplevert, voor wat ik weet zijn ongever 99,9% van de inschattingen die ik rond de ontwikkeling van internet heb voorspeld niet uitgekomen (en kan daar ook best wel 0,1% naast zitten)
eigenlijk voor
Clay en
doctorG;
ik begin me ook te ergeren aan de dhtml-libmanie (niet echt, het is waanzinnig prettig om te bestuderen, maar de toepasbaarheid valkt me enorm tegen)
ik vind dat eigenlijk geen schone manier van werken, de mogelijkheid te hebben om juist ook statische documenten te kunnen gebruiken vind ik juist enorm veel beter beheersbaar.
die libs bieden me te vaak een totaalpakket met een dusdanig negatieve laadtijd, waar juist toepassing van javascript in statische documenten vaak inzichtelijker werkt, en ook betere mogelijkheden biedt de data op andere methodes te benaderen.
het draait, knettert en het rookt, maar waar blijft nu juist de toegevoegde waarde voor informatie-verwerking?
DoctorG, eigenlijk ben ik ook heel erg geinteresseerd in een geunscrambelde variant van de sinlib, natuurlijk hebben jullie het volste recht om niet je code te laten rippen door de eerste codepeeper, maar uit interesse zou dat wel leuk zijn (mischien eventueel wat snippets publiceren uit de context gehaald?)
unscrambelen is met een goede search en replace niet echt moeilijk, maar vroeg dat me eigenlijk af
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen