Toon posts:

tyan tigerMP aanbevolen voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik be bezig een systeem te maken op basis van een Tyan TigerMP moederbord. Ik ga het systeem gebruiken voor video editing. Ik ben dus voornamelijk uit op stabiliteit. Ik ga niets overklokken etc. Ook probeer ik me zoveel mogelijk aan de aanbevolen onderdelen te houden die Tyan en AMD op hun websites hebben staan.

Dit gaat allemaal redelijk maar bij de PSU's wordt het lastig. Tyan is niet zo gek kritisch maar AMD heeft een lijst met wel 5 aanbevolen fabrikanten. Niet met URL overingens. Na enig zoekwerk ook deze wel gevonden, maar ik ben niet echt onder de indruk. Typenummers kloppen niet meer, informatie is slecht en uiteraard prijzen hoog.

Ik wil graag een stabiel systeem maar niet tegen elke prijs.

Maargoed hier de vragen:

1 Is iemand er wel in geslaagd een goede aanbevolen voeding voor AthlonMP processors te vinden. Liefst voor een normale prijs en in (vanuit) Nederland leverbaar.

2 Zijn er mensen die een van de volgende voedingen met AtlonMP processoren gebruiken??

- Enemax 365P-VE

- Enemax 465P-VE

- Sirtec/Chieftec/Highpower HPC-350-201
(komt bij chassis van Chieftec dat op AMD's rec chassis list staat maar er staat niets over de PSU):?

- Antec PP303XP

- Antec PP412X

Zo ja wat zijn de ervaringen.

Dank voor elke hulp. :?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sirtec/Chieftec/Highpower HPC-350-201
Die heb ik ja. Mijn Tiger MP met Athlon 1100 (Thunderbird) is 100% stabiel zolang er 1 processor in zit. Met 2 procs ging het in eerste instantie ook redelijk, hoewel ik vage problemen had met de driver van m'n USB ISDN driver (kernel dumps e.d., plotseling verdwenen nu de 2de proc eruit is, maar kan ook zijn omdat ik toen zat te klooien met een serial LCD over een serial-to-USB converter) en op een gegeven moment veel resets. CPU1 draaide op een hoger voltage dan CPU0. Dit probleem deed zich ook voor in de review van Lost Circuits en daar hebben ze het opgelost door de CPU's van socket te verwisselen (trucje moet ik nog proberen). Ik kan moeilijk zeggen of de voeding er wat mee te maken heeft, maar ik heb wel een behoorlijk vol systeem (o.a. 2x SCSI HDD, 1x IDE HDD, 3x CD/CDR/DVD, ATi Radeon 64 DDR, Voodoo3 PCI sec. VGA, NIC, SBLive, WinTV, Adaptec SCSI, volle USB poorten, 1GB geheugen).

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

350 Watt is voor Femme misschien weinig. Probeer de E-ATX voeding van Tyan eens: 460 Watt

LinkedIn WoT Cash Converter

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Hmm ik heb ook een Tiger MP en heb er een Enemax 551W in hangen en dat heb ik denk ik wel nodig ivm toekomstige uitbreidingen en de wetenschap dat het niet aan de voeding ligt als ie crashed, zie sig voor verdere sys info.

edit:

alhoewel ik zit te wachten tot de XP boven de 2Ghz komt want dan kan ik weer upgraden als ie tenminste SMP ondersteund.
+wat typo's

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op Sunday 28 October 2001 13:01 schreef DrNo het volgende:
edit:

alhoewel ik zit te wachten tot de XP boven de 2Ghz komt want dan kan ik weer upgraden als ie tenminste SMP ondersteund.
+wat typo's
Dat doet de XP inderdaad. Zie ook andere threads hierover.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb dus een Tiger MP met 2 Thunderbirds, verbruikt dus nog meer stroom als met MP's / XP's...
Hierbij heb ik dus een Enemax 465P-VE, en die trekt het blijkbaar allemaal wel goed...

(verder is de rest van mijn pc ook redelijk stroom verbruikend: 4x HD, 2x CDrom, alle PCI sloten bezet enzo en 4x 256MB ram)

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

hallo,

ik heb 2 tigermp moederborden. Als je de doos opent zit er een velletje papier in dat er haastig bij lijkt gefrommeld. Hierop wordt geadviseerd om een voeding te gebruiken die minimaal 30A levert op de 5V aansluiting en 14A op de 12V aansluiting

de praktijk heeft mij geleerd dat het niet alleen de geleverde spanning is die van belang is maar ook de mate waarin de voeding in staat is om zichzelf (en de kastinhoud) koel te houden.

2x1400mhz t-bird worden nl. behoorlijk warm en na een dagje ononderbroken eccp was een standaard 300watt (PFC) voeding al te heet om gezond te noemen. Overigens was het systeem wel 100% stabiel zolang de interne temperatuur (lees, met kast open) niet te hoog opliep.

Met gesloten kast kreeg ik dus temperatuurproblemen en "regular lockups"

het andere moederbord draait echter met gesloten kast en diezelfde voeding en 2 x 1000mhz t-bird onder de motorkap wel stabiel

inmiddels zijn de 2x 1400mhz t-bird vervangen voor 2xXP1700+ en heb ik er een 420watt JNC voeding in zitten met 2 x 92mm fan en temp.ctrl. en zijn de temperatuurproblemen opgelost.

Mijn advies is dus om vooral te kijken naar de koelcapaciteit van de voeding, de spanning van een 300W PFC voeding is waarschijnlijk wel toereikend (tenzij je tig SCSI schijven en allerlei andere ornamenten in je PC wilt hangen)

succes

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op Sunday 28 October 2001 14:44 schreef Andy het volgende:
hallo,

ik heb 2 tigermp moederborden. Als je de doos opent zit er een velletje papier in dat er haastig bij lijkt gefrommeld. Hierop wordt geadviseerd om een voeding te gebruiken die minimaal 30A levert op de 5V aansluiting en 14A op de 12V aansluiting

Mijn advies is dus om vooral te kijken naar de koelcapaciteit van de voeding, de spanning van een 300W PFC voeding is waarschijnlijk wel toereikend (tenzij je tig SCSI schijven en allerlei andere ornamenten in je PC wilt hangen)

succes
Bij mij is het een gladgestreken A4. Dit zal als extra hulp dienen om een onstabiele werking te voorkomen. OOk komen zaken aan het licht nadat het boekje is gedrukt.

Ik denk een 350 Watt voeding.

Pagina: 1