Ik be bezig een systeem te maken op basis van een Tyan TigerMP moederbord. Ik ga het systeem gebruiken voor video editing. Ik ben dus voornamelijk uit op stabiliteit. Ik ga niets overklokken etc. Ook probeer ik me zoveel mogelijk aan de aanbevolen onderdelen te houden die Tyan en AMD op hun websites hebben staan.
Dit gaat allemaal redelijk maar bij de PSU's wordt het lastig. Tyan is niet zo gek kritisch maar AMD heeft een lijst met wel 5 aanbevolen fabrikanten. Niet met URL overingens. Na enig zoekwerk ook deze wel gevonden, maar ik ben niet echt onder de indruk. Typenummers kloppen niet meer, informatie is slecht en uiteraard prijzen hoog.
Ik wil graag een stabiel systeem maar niet tegen elke prijs.
Maargoed hier de vragen:
1 Is iemand er wel in geslaagd een goede aanbevolen voeding voor AthlonMP processors te vinden. Liefst voor een normale prijs en in (vanuit) Nederland leverbaar.
2 Zijn er mensen die een van de volgende voedingen met AtlonMP processoren gebruiken??
- Enemax 365P-VE
- Enemax 465P-VE
- Sirtec/Chieftec/Highpower HPC-350-201
(komt bij chassis van Chieftec dat op AMD's rec chassis list staat maar er staat niets over de PSU):?
- Antec PP303XP
- Antec PP412X
Zo ja wat zijn de ervaringen.
Dank voor elke hulp.
Dit gaat allemaal redelijk maar bij de PSU's wordt het lastig. Tyan is niet zo gek kritisch maar AMD heeft een lijst met wel 5 aanbevolen fabrikanten. Niet met URL overingens. Na enig zoekwerk ook deze wel gevonden, maar ik ben niet echt onder de indruk. Typenummers kloppen niet meer, informatie is slecht en uiteraard prijzen hoog.
Ik wil graag een stabiel systeem maar niet tegen elke prijs.
Maargoed hier de vragen:
1 Is iemand er wel in geslaagd een goede aanbevolen voeding voor AthlonMP processors te vinden. Liefst voor een normale prijs en in (vanuit) Nederland leverbaar.
2 Zijn er mensen die een van de volgende voedingen met AtlonMP processoren gebruiken??
- Enemax 365P-VE
- Enemax 465P-VE
- Sirtec/Chieftec/Highpower HPC-350-201
(komt bij chassis van Chieftec dat op AMD's rec chassis list staat maar er staat niets over de PSU):?
- Antec PP303XP
- Antec PP412X
Zo ja wat zijn de ervaringen.
Dank voor elke hulp.